Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-14 22:23:17 följande:
    Du menar också, gissar jag, att du som ursvensk (?) medborgare har rätt att med hetta ifrågasätta lagar som är avsedda att skydda våra omyndiga medborgare, emedan medborgare vars familjeträd inte i tillräckligt många generationer vuxit i den svenska myllan ska vara tysta, assimilerade och tacksamma? Om så, är du också öppen med att du inte förespråkar en demokrati?
    Du argumenterar mot/med dig själv, märker jag. Så praktiskt!

Du "hittar på" vad JAG tycker och sen argumenterar du mot det.
  • Philipsson

Rekord för Sd hos SIFO (10,1%): www.svd.se/nyheter/valet2014/kraver-en-valspurt-som-overtraffar-alla-andra_3826272.svd.

Ha också i åtanke att SIFO alltid underskattar Sd-sympatierna. I mätningen om den 15 augusti 2010 fick Sd 4,5%; valresultatet blev 5,7%, alltså en skillnad på 1,2%. 1,2% av 5,7% = 21%. 21% av 10,1% = 2,1%. 10,1% + 2,1% = 12,2%. Någonstans där lär det hamna.

Mp sjunker, Sd stiger. Sd blir säkert tredje största partiet i valet, efter S och M!

• Philipsson
    Jeaninne skrev 2014-08-16 05:40:47 följande:
    Ja, och det var väldigt bra att sossarna gick ut med den tredje pappamånaden, nu före valet. Det kommer att driva många av deras traditionella väljare över till Sd!
    ...vilket också Fp gjorde nyligen. Flörtandet mellan S och Fp fortsätter.

Skulle inte förvåna mig om Löfvén ville bilda regering med Mp och Fp efter valet. S vill ju undvika V, vad det tycks.

Iofs har det sett ut så historiskt också, att S har fruktat partierna till vänster om sig snarare än dem till höger.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-17 01:45:51 följande:
    Men det där är ju inga förslag eller åtgärder. Det är ju bara åsikter. Det jag saknar från SD - och nu dig - är en konkretiserad politik. Hur ska de satsa på kvinnor? Jeaninne, ovan, aktiv SD-politiker, har ju precis gett exempel på åtgärder som syftar till att försämra kvinnors villkor och ekonomi.
    Sd står inte för en politik där gruppen kvinnor gynnas specifikt, vilket är bra.

Att gynna människor av ett visst kön, och missgynna människor av det andra, är "vi mot dom"-politik, som inte ser till individen, utan till det kön de förmodas representera.
  • Philipsson

Reinfeldt sa det tydligt under sitt sommartal: Flyktinginvandringen kommer att kosta och det kommer inte att finna spengar till reformer.

I klartext: Fler äldreboenden eller fler flyktingar.

Sd föredrar fler äldreboenden. Sjuklövern föredrar fler flyktingar.

• Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-17 22:53:16 följande:
    Det är också fullt normalt att en pappa vill vara delaktig i sina barns liv.
    Javisst, men det är också precis lika normalt att en familj beslutar att mamman tar hand om barnen medan pappan drar in degen.

Denna senare normalitet accepteras emellertid inte av feministerna, vilka ju ogillar människors fria val, så länge de inte går i linje med deras ideologi.
  • Philipsson
    Kunigunda skrev 2014-08-17 23:02:06 följande:
    Du föreslår en politik som ska låsa kvinnor ute från arbetsmarknaden, göra dem beroende av en mans försörjning och skicka dem till livslång fattigdom och ifrågasätter min kvinnosyn!?

Partipolitik bygger på att skapa det samhälle man anser bäst. Det samhälle jag anser vara bäst är det där människor kan göra sina livsval oberoende av kön.

Jag tror inte på förlängd tid hemma med föräldrar. Vi ser, även i PISA, att barn som gått länge i förskolan når bättre kunskaper. Det finns också privatekonomiska och värdegrundsmässiga fördelar med en jämnare fördelad föräldraledighet.
    "Livsval oberoende av kön"?

Men kan män välja att barnet föds eller göra abort då?

Är det då inte så, i det här fallet, att livsvalet determineras av könet relativt den lagstiftning som omfattar denna fråga?

Vadå "livsval oberoende av kön"?

Könet är ju en del av människan, som präglar varenda cell i människans kropp; hur skulle det kunna vara någonting oberoende?
  • Philipsson
    Quintus Zebra skrev 2014-08-18 15:10:49 följande:
    Nja.

Som sagt det är mycket tack vare feminister vi har den internationellt sett stora valfrihet vi har idag

Det är mycket tack vare feminister som familjer över huvud taget kan välja.

På vilket sätt var det mer accepterande och valfritt när enbart mamman fick ta ut ledighet, vilket fortfarande är fallet i många länder?
    Oj då, här slås sanningar fast, fast på lösan sand!

Om nu offentligfinansierad föräldraförsäkring ska finnas - vilket självfallet kan diskuteras -, varför skulle det då innebära större frihet för människor om staten dikterar villkoret för hur denna försäkring tas ut?

Är du inte i det orwellska nyspråket nu? Frihet är slaveri, sanning är lögn, o.s.v.

Hur kan beslut du själv inte har rätt att fatta, betraktas som grundade i frihet?
    --
    Själv lutar jag f.ö. åt att avskaffandet av den offentliga föräldraförsäkringen vore det bästa.
  • Philipsson
    overdose skrev 2014-08-18 15:53:37 följande:
    Nej det tror jag inte. Var det svårt att förstå?

Jag ser slaveri och vill undanröja detta.

Men om föräldraförsäkring, den måste anpassas till svenskar.
    Vad är det du inte tror?
  • Philipsson
    Katjanordegren skrev 2014-08-26 17:30:46 följande:

SD är enda parti som talar sanningen om den ansvarslösa invandringen som hotar vår välfärd
    Kolla på rapporter som kommer varje dag om kommuner som inte klarar av att ta emot fler flyktingar, bostadsbrist, studenter som tvingas bo i tågstationer och toaletter, för att det saknas bostäder, arbetslösheten som växer, brister på sjukvården och skolan, pensionärer som inte klarar sig längre, äldre som lider av undernäring för att det saknas resurser....................ocv
    Varför blundar jävla politiker för sanningen och fakta, som alla andra ser
    Det är dags att vakna
    Sluta bli hjärntvättade av flaska propaganda som sprid av media, kolla på verkligheten för faaaaaan! 

Ja, så är det. Nu har t.o.m. folk som är ointresserade av politik vaknat och insett att denna oansvariga massinvandringspolitk inte längre kan fortsätta.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?