Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

Morsan 027 skrev 2014-09-09 10:29:36 följande:

Kan ju tycka att det borde vara du som bevisade att SD är det enda partiet som förstatliga skolan, eftersom det var du som hävdade det; men ändå:
    Rubrik:

förstatliga skolan
    http://www.vansterpartiet.se/fordjupning/skola-fordjupning

och folkpartiet:
    http://www.folkpartiet.se/politiker/riksdagsledamoter/anita-broden/artiklar/dags-att-forstatliga-skolan1/

V uttrycker sig kryptiskt: "För att nå en nationell likvärdighet i utbildningen måste staten få en tydligare roll för att samordna och stödja skolans arbete."

Fp har jag själv redan refererat till.

Men visst, jag har inget emot att erkänna att jag misstog mig när det gäller Fp. När det gäller V tycker jag de uttrycker sig oklart.
  • Philipsson
    lisenlisen skrev 2014-09-09 10:35:00 följande:

Jag röstar inte på SD på grund av deras inställning mot homosexuella och aborträtt. Kan tycka att invandringsfrågan bör debatteras istället för att den tystas ned men håller inte med SD om att vi i princip ska strypa invandringen helt. Invandring är bra om det görs på rätt sätt och det har invandrat människor till Sverige i årtusenden som utvecklat landet. 

Men var har Sd sagt att "vi i princip ska strypa invandringen helt"?

Du måste ju för det första skilja på flyktinginvandring och annan invandring. Sd har aldrig påstått att vi skulle undandra oss de kvotflyktingar som administreras via FN, t.ex.

Försök vara saklig!
  • Philipsson
    lisenlisen skrev 2014-09-09 12:28:00 följande:
    Lilla du, jag ÄR saklig. Har jag påstått att de har sagt det? Nej det har jag inte. Det är min tolkning av de skriver i deras partiprogram. Tex "Flyktingpolitiken skall annars primärt vara inriktad på att hjälpa flyktingar på plats, i krisområdenas närhet."

Allting är relativt och i jämförelse med den politik vi bedriver idag så vill sd i princip strypa invandringen. Sen kan du säga vad du vill. 

http://www2.sverigedemokraterna.se/hem/var-politik/invandringspolitik/ 

Men mitt största problem med SD är inte invandringspolitiken utan flera andra aspekter som jag sa tidigare - deras syn på homosexuella och aborträtt. Det är ett bakåtsträvande parti och jag vill inte rösta på det. 
    Bra, lilla du, att du erkänner att du har hittat på allt själv. Den vanliga taktiken, att själv hitta på vad Sd skulle ha sagt, och sen klandra det.

Bara att avfärda det du skriver som skräp alltså. Ännu en gaphals avfärdad!
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-09 11:21:55 följande:

En länk, på temat "SD-sympatisörer är inte ensamma om att näthata": bit.ly/1omHL1f

Jo, de där feministerna är ju experter på attt näthata. Och det där med manshat, skulle det vara en nyhet?

Fast PK-media skriver ju inget om sånt. Inte heller om den där mordhotande kommunalpolitikersossen i Alvesta, som tydligen INTE stängs av av partiet.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-09 15:58:35 följande:
    Pinsamt dålig, alltså. Jag tycker den var rätt rolig. 

Vad är det som är dåligt? Att någon tolkar feminism annorlunda än vad du gör? Skribenten lyckas enligt mitt sätt att se det klart bättre i syftet att "klä av" feminismen än vad t.ex. du själv gör i syftet att "klä av" Sverigedemokraterna.

Skillnaden är att feminismen är helt omfamnad och drivs av etablissemanget. Feministerna avkrävs inga förklaringar. Det är därför en som t.ex. Åsa Romson kan spy ut sitt hat över "vita heterosexuella män" i Almedalen, utan att några frågor om varför hon fördömer en hel kategori människor.

Ta t.ex. intervjun med Jonas Sjöstedt härförleden, i SVT. Tydligen är V det enda riksdagsparti som har fler kvinnor än män på riksdagslistan. Då betraktade JS de andra partierna som ojämställda men sitt eget som jämställt!

Det måste ju betyda att för JS är ett parti med 100% kvinnor på listan det mest jämställda av alla! Och det värsta av allt, han fick inga frågor, ifrågasattes inte. Det betyder att journalisterna som intervjuade honom, tänker precis likadant.

• Philipsson
    Digestive skrev 2014-09-09 20:59:38 följande:
    Hur skulle du själv ha uttryckt dig, om du hade som uppgift att tala om för folk hur statistiken för gruppen "vita heterosexuella män" ser ut på områdena som togs upp? Precis som Sverigedemokraterna belyser det viktiga med att kunna föra fram obekväma sakfrågor/sanningar så borde ju samma visa rimligen gälla här. Frågan är ju om det hade kunnat föras fram på ett så mycket bättre vis.

Så länge budbäraren far med sanning så finns det ingen anledning att skjuta denna. Hade hon för övrigt någon slags hatisk ton eller hur framstår det här hatet mot denna grupp som du uppkever i hennes sommartal?

Känn av det här, tyvärr kan jag inte få till ett tonläge i självcitatet men mitt tonläge är garanterat flera gånger mer upprört än Åsa Romsons i Almedalen:

"- Män står för 98% av det sexuella våldet i samhället! Det är en helt katastrofal siffra, som visar upp ett djupt kränkande missförhållande för kvinnorna i vårt samhälle och som upprätthålls av män via våldsmakt, en våldsmaktsbenägenhet som också bekräftas genom att män även står för 80% av det övriga våldet i samhället."

Hatar jag män nu? Uttrycker jag mig orimligt? Är det ok att visa upprörda känslor - för mig som för en politiker - när man beskriver missförhållanden som vi har i samhället och i världen?
    Om det nu handlar om brottslighet så kan man, om man vill anmäla mäns överrepresentation, säga just att "män är överrepresenterade när det gäller brottslighet" (ikadant när det gäller invandrare f.ö., att "invandrare är överrepresenterade när det gäller brottslighet").

Så sa dock inte Romson. Hon talade om "vita heterosexuella män" som någonting ont. Hon svartmålade 'vita heterosexuella män'.

Jag t.ex. är vit, heterosexuell och man, men jag är ingen brottsling och har t.ex. aldrig våldtagit nån.

Romson är alltså manshatare (iaf av vita, heterosexuella män) på samma sätt som att de är rasister, som talar om 'invandrare är brottslingar', att araber är så och så, att judar är så och så, o.s.v.

Och när det gäller vita, heterosexuella män i maktpositioner så är ju det en mycket komplex fråga. För det första så är ju en överrepresentation av något inget bevis på att något missförhållande skulle råda. Exempelvis är ju överrepresentationen av svarta sprinters i finaler på stora friidrottsmästerskap påtaglig. Skulle det vara ett missförhållande?

Och för det andra, om man nu hävdar att det är ett missförhållande, så måste man ju bevisa varför det skulle vara det.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-09-10 12:28:08 följande:
    Om vi summerar ihop senaste tidens avhopp så hittar jag 2st från M, en från MP, en från KD, en från S och 8st från SD. Jag kan inte hitta de där 15st som du nämnerObestämd. Inte heller de som har dömts för misshandel, grov misshandel, mordhot, gjort Hitlerhälsningar osv. Så du får gärna länka eftersom mitt Googlande tydligen är dåligt.

Två fel gör dock inte ett rätt. Men är det dock inte lite märkligt att SD är överrepresenterade när det gäller antalet politiker (och kandidater) och vad kan det då bero på?

Hur har Researchgruppen tillskansat sig uppgifterna? Och på vilket sätt har det varit olagligt? Har inte koll på dem så du får gärna berätta.
    Grejen är ju den att Expressen ägnar sig åt kampanjjournalistik. De granskar bara dem de är motståndare till, genom Expo/Researchgruppen.

Efter valet kommer Sd ha betydligt större ekonomiska muskler än nu, och dessa pengar kommer säkert investeras i media. Då kommer många från de olika partierna att hänga löst.
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-09-10 12:28:08 följande:
    Om vi summerar ihop senaste tidens avhopp så hittar jag 2st från M, en från MP, en från KD, en från S och 8st från SD. Jag kan inte hitta de där 15st som du nämnerObestämd. Inte heller de som har dömts för misshandel, grov misshandel, mordhot, gjort Hitlerhälsningar osv. Så du får gärna länka eftersom mitt Googlande tydligen är dåligt.

Två fel gör dock inte ett rätt. Men är det dock inte lite märkligt att SD är överrepresenterade när det gäller antalet politiker (och kandidater) och vad kan det då bero på?

Hur har Researchgruppen tillskansat sig uppgifterna? Och på vilket sätt har det varit olagligt? Har inte koll på dem så du får gärna berätta.
    Just nu kan man läsa på Text-TV och en tidigare dömd sossepedofil "i en västsvensk kommun" som har blivit kickat från sitt uppdrag i kommunen. Har du tagit med honom i din statistik? Det konstiga är att Text-TV inte går ut med namn, vilket ju Expressen ju alltid gör. Och sen, i jämförelse med pedofili, är väl ändå rasistiska Facebook-inlägg ganska milt, även om det naturligtvis är idiotiskt även det
  • Philipsson
    de Robespierre skrev 2014-09-10 14:20:12 följande:
    Men det är väl inget nytt direkt att tidningar har nån typ av politisk inriktning och gärna granskar motståndarsidan. Exxet har ju alltid ansetts som blått och AB har ju varit knegarbladet.

Vet inte om vi skulle må så bra av att ha en motsvarande press i landet som Italiens Berlusconi eller Englands Murdoch lyckades med.
    Men svensk dagspress, radio och TV, påstår ju själva att de är "objektiva" på nyhetsplats, och blott uttalar sig politiskt på ledarsidor o.d.

Sen kan man naturligtvis hävda att så inte är fallet, vilket bl.a. jag gör, men detta är ju inte mediernas egen ståndpunkt.

Så finns det då ytterligare en aspekt på detta, och det är att en del av verkligheten öht inte beskrivs av media, för att en beskrivning av den går stick i stäv med de politisk-ekonomiska intressena dess ägare har. Är då inte detta ett demokratiskt problem? Jag skulle svara JO på den frågan.

Om vi tar detta med invandringsfrågan så är det speciellt en fråga som hittills aldrig har diskuterats i media, och det är det politiska etablissemangets ansvar när det gäller demokratisk förankring av beslut. Nu när Sd har vuxit till sig blir det uppenbart att det "misstag" regeringarna har begått sedan 80-talet är att aldrig förankra invandringspolitiken hos folket, utan politiken har skett von oben. Folket har egentligen aldrig fått säga sitt i frågan.

Att media inte tar upp detta tar jag som en klar indikation på den korrupta relationen mellan det politiska etablissemanget och den s.k. tredje statsmakten.

Samma sak kan f.ö. sägas om försvarspolitiken under 1900-talet, och fram till nu. Sosseregeringarna samarbetade med NATO från kriget och detta samarbete har fortsatt och gör så alltjämt. När DC3:an sköts ner av Sovjetunionen 1952, för att Sverige spionerade på Sovjetunionen för USA:s räkning, så förnekades all kännedom om vart planet tog vägen, av det politiska etablissemanget. Erlander & co. ljög alltså svenska folket rakt upp i ansiktet. Sverige påstods ju vara neutralt!

Sanningen om vad som egentligen hände avslöjades först år 2003, när DC3:an återfanns på botten av Östersjön
  • Philipsson
    Digestive skrev 2014-09-10 14:44:55 följande:
    Så, man är manshatare för att man preciserar vilka män det främst handlar om och som är överrepresentanter? Då undrar jag vad man är - enligt din egen logik - när man preciserar vilka brottslingar det främst handlar om och som är överrepresentanter?

För det är ju exakt, exakt, exakt samma sak.. det är så lika hanteringsmodeller bakom dessa två saker, att det går att översätta det hela i satslogik och lägga modellerna över varandra med en PERFEKT återspegling sinsemellan. Det ena är vad 123 är för ABC och det andra är vad ABC är för 123. Det enda som skiljer det ena från det andra här, är du och hur du felaktigt just skiljer på det ena och det andra.
    Du verkar inte begripa mycket om logik du.

Romsons (och din) logik är:

Premiss 1. Brott är någonting dåligt.
    Premiss 2. Vita heterosexuella män är överrepresenterade när det gäller brott.
    Slutsats: Vita heterosexuella är onda

Vad hon inte begriper är att samma idiotiska syllogism kan tillämpas på invandrare (fast då passar naturligtvis inte slutledningen längre):

1. Brott är någonting dåligt
    2. Invandrare är överrepresenterade när det gäller brott.
    Slutsats: Invandrare är onda

Svar på tråden Varför hatar folk SD?