Behöverskor skrev 2014-09-04 09:01:55 följande:
Det finns en medmänsklighet som jag står för och som jag anser att mitt land står för vilket innebär att jag inte ställer upp på att folk svälter, blir mördade eller förföljda. Vi i världen måste hjälpas åt på de sätt vi kan, det är ingen som flyr sitt land för att de egentligen vill det, utan för att de måste rädda sina liv. Det är stor skillnad på att ha möjligheten att åka hem och att inte kunna åka hem.
Självklart ska vi alla hjälpa andra, vissa väljer att personligen vara på plats och hjälpa, vissa hjälper genom ekonomisk donation till organisationer men alla i Sverige kan påverka genom att rösta för den invandrarpolitik som de anser är humant och mest önskvärt.
Att stänga dörren och skicka folk till döden och själv sitta på soffan och äta chips en fredagskväll och känna sig nöjd med sin medmänskliga insats är något som borde ge magknip och framförallt dålig karma..
Fast nu har du kommit till det moment då du måste tänka ett steg längre.
Anledningen till att Sverige kunde ta emot flyktingar från Italien, Ungern, Tjeckoslovakien, Chile, Grekland (och senare från Balkan, fast denna invandring, från Balkan, innebar större problem, eftersom den var större och för att Sverige då hade förändrats), var att Sverige då hade en fungerande välfärdsstat, och ett stort behov av arbetskraft. Dessa flyktingar integrerades i det svenska samhället på ett relativt bra sätt.
Hade Sverige INTE haft en fungerande välfärdsstat, skulle Sverige inte haft något att erbjuda dessa flyktingar, utan de skulle ha bildat flyktinggetton i förorterna, ungefär som i Frankrike, där invandrare från forna kolonialstater i stor utsträckning lever i parallellsamhällen.
Avvecklingen av välfärdsstaten Sverige har skett stegvis sedan början av 1980-talet. En del i denna avveckling är hög invandring. Idag är inte behovet av arbetskraft speciellt stort i Sverige utan en stor del av flyktingarna hamnar i arbetslöshet. Många är och förblir tärande. Det innebär att trycket på arbetsmarknaden stiger, vilket innebär att lönerna inte stiger som de borde, att fackföreningarnas inflytande minskar, att staten och kommunerna får stora utgifter men få inkomster.
Svensk välfärd har sjunkit i standard något oerhört sedan guldåren på 60-talet. Om denna utveckling fortsätter - vilket liberaler och högerfolk naturligtvis önskar -, så innebär det att välfärdsstaten kommer att falla samman helt och hållet.
En av konsekvenserna av detta vore, vilket vem som helst kan räkna ut, att vi inte skulle ha råd att ta emot en enda flykting. Och vad mera är: Inte en enda flykting skulle åka just hit för att söka uppehållstillstånd.
Högern vill ha liberal invandringspolitik, men de vill inte betala för den. Om folk lever i misär, struntar de i. Högern använder hög flyktinginvandring som en del av en strukturomvandling, som till stor del redan har lyckats.