Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-09-06 11:07:16 följande:
    Glöm inte att det i särklass dödligaste terrordåd som inträffat i vår närhet utfördes av en person som trodde sig försvara sitt land mot islam och mot landsförrädare.

Jag tror inte de som delade ut flygblad utanför moskén ens hade något samband till Isis.

Det är klart att man kan tycka det är obehagligt med budskapet  "Vi arbetar för att återupprätta det islamska livet" och undra vad de menar med detta.

Men det handlar om sinne proportioner - man kan ju också tycka att det är en alldeles utmärkt anpassning till Sverige att stå och dela ut flygblad i stället för att använda andra metoder för att sprida sitt budskap.
    Du "tror" inte att de hade något samband med IS(IS). Ja det är din egna gissning ja, men min gissning är att de så klart har samband. Tror knappast de delar ut info om ISIS som en hobby och på skämt.
  • Bejje
    Philipsson skrev 2014-09-06 18:56:46 följande:
    Nej, inte ens då skulle de vakna upp. De är nämligen djupt indoktrinerade.

Att Sverige är och krigar i Afganistan, mot muslimer, är inte speciellt smart om man vill slippa terroristdåd, i synnerhet inte när det finns hundratusentals muslimer i Sverige.
    Jag har länge undrat varför muslimerna som avskyr sättet som vi i Sverige och många andra länder lever i och som vill ändra vårt sätt att leva, inte helt enkelt flyttar till ett muslimsk land så att de kan få leva i lugn och ro med sina sharia lagar osv?

Varför ska de bo i ett land som inte vill ha deras levnadssätt och försöka ändra på oss istället? Låter som ett mycket krångligt sätt att leva istället för att bara bo där samhället redan är som man vill ha det.

Dock har jag ju sett ett flertal videos på extrema muslimer som förklarar att deras livsmål är att flytta till så många länder som möjligt och föda så många barn som möjligt för att sedan på lång sikt konvertera länderna till islamska samhällen.

Själv tror jag också på att det är anledningen, för som sagt, varför skulle de annars kämpa så hårt istället för att bara bo där allt är som de vill ha det?
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-09-07 06:55:12 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-09-06 23:52:33 följande:
    Det är nog bara du som kan skriva något sådant och faktiskt mena det.

Nej, jag vet inte om de har något samröre med Isis - hursomhelst tror jag mig veta att deras budskap är minst lika avskyvärt som SD-sektens.

Men jag har inte en susning om vilka de enskilda personerna som delar ut flygblad är - men utgår från av Säpo har det och kan göra en rimlig bedömning av en eventuell hotbild.

Det finns en vulgärbild av  Säpo som en hopplöst inkompetent organisation, jag tror inte den stämmer. Självklart är det en katastrof om det är en fanatiker som ska avgöra vilken potentiell risk en annan fanatiker utgör.
    Sjukt av dig att jämföra SD med IS! IS dödar alla som inte tycker som dom gör, det gör inte SD. Dum jämförelse!
  • Bejje
    Digestive skrev 2014-09-07 17:53:19 följande:

Här i Sverige så räcker det att SÄPO kan peka ut 80 islamister kopplade till Islamska Staten (80 av 500 000 muslimer) och Sverigedemokrater och deras tyckare pratar om en slags omfattande islamistisk agenda här i Sverige.

80st som de vet om ja. Mörkertalet kan vara enormt. Självklart är det bra många fler än 80 st som antingen har något med IS att göra eller vill vara med i IS och kanske kommer bli det.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-09-08 06:41:43 följande:
    Läsförståelserelaterat.

I texten du citerar jämför jag inte SD-sekten med Isis.

I stället är det ju bland andra du och Vitryssen som inte kan skilja på folk som delar ut flygblad på Södermalm med dem som avrättar människor i Syrien och Irak.

Jag tror att det finns kompetens på Säpo att bedöma vilket potentiellt hot flygbladsutdelarna eventuellt kan utgöra - men att dela ut flygblad betraktas inte i sig som terroristverksamhet av andra är vissa personer med mycket ringa kunskap om hur svensk demokrati fungerar.
    Jodå, jag kan så klart skilja på det. Jag ser inte de som delar ut flykgblad som något omedelbart hot. Dock är det vad gruppen IS står för som får mig att bli arg och förbannad bara för att de delar ut flygblad. Det borde inte en s vara lagligt för en terroristgrupp att få gå på gatorna och värva folk. Polisen borde få gripa dom omedelbart för potentiellt förberedande för terrorverksamhet.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-09-08 07:30:31 följande:
    Ja, jag har förstått att det upprör att folk kan stå utanför moskén på Södermalm och dela ut flygblad - jag tror inte att det är för Isis - men för något slags islamsk galenskap.

Själv är jag av uppfattningen att det ska vara tillåtet att dela ut flygblad eller till exempel för SvP att demonstrera för nazistiska idéer. Det ska heller inte vara straffbart för sverigedemokrater att posera med hakkors på armen, så som den ledande SD-politikern i Halmstad gjorde.

Jag tror att man är inne på en mycket farlig väg om man bemöter intolerans med intolerans.
    Det är du som är på en farlig väg F. För som sagt, att dela ut flygblad om info eller värvning av medlemmar till en terroristorganisation som mördar mängder med människor eller att dela ut flygblad som kan innehålla rasism/nazism är det väldigt stor skillnad på.

Att du inte ser det skrämmer mig.
  • Bejje
    Helhet skrev 2014-09-08 22:13:50 följande:

Vart får du judebashing ifrån ????? Har dom? De är ju de största bedragarna i världshistorien .

Jag baserar mina åsikter på situationen i länder som har det mycket värre än oss. Där andra har misslyckats tycker man att vi kan lära oss något, men i Sverige med denna politik är det omöjligt.

Jag tänker t.ex. på England, Tyskland och Frankrike som har haft större problem med IS anhängare än vi. Där har man intagit hela stadsdelar och infört sina egna lagar - sharialagar, shariadomstolar och shariapoliser. Nåde den invånare som går i dessa stadsdelar om kvällarna som inte lever upp till sharia att gå där.

Poliserna lyckas inte hantera detta problem och för eller senare kommer vi se samma problem här om vi inte gör något. Men eftersom alla politiker utom SD's är som du och vill sopa problemen under mattan så kommer vi nog snart inom några år att få samma problem här.

• Bejje
    nihka skrev 2014-09-08 23:24:07 följande:
    Det är bara det att de inte är ISIS. Klart och belagt med källor i den aktuella tråden, men några verklighetsfrånvända SDare kan bara inte släppa det inbillat saftiga benet.
    Vad är det för källor?
  • Bejje
    nihka skrev 2014-09-08 23:44:32 följande:
    Så länge man från Jimmie Åkesson och ända ner på gräsrotsnivå förnekar är det läge att påminna  - precis som man får göra med förintelseförnekarna.
    Ja jag tror att det finns mörkertal på båda sidor.
  • Bejje
    nihka skrev 2014-09-09 00:30:17 följande:
    Gå till tråden och läs.
    Har inte den tid som du och andra har att hänga och söka information i det här forumet, så om du vill verka trovärdig så underlättar du och lägger med länkarna på en gång.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?