Philipsson skrev 2014-09-06 18:56:46 följande:
Nej, inte ens då skulle de vakna upp. De är nämligen djupt indoktrinerade.
Att Sverige är och krigar i Afganistan, mot muslimer, är inte speciellt smart om man vill slippa terroristdåd, i synnerhet inte när det finns hundratusentals muslimer i Sverige.
Jag har länge undrat varför muslimerna som avskyr sättet som vi i Sverige och många andra länder lever i och som vill ändra vårt sätt att leva, inte helt enkelt flyttar till ett muslimsk land så att de kan få leva i lugn och ro med sina sharia lagar osv?
Varför ska de bo i ett land som inte vill ha deras levnadssätt och försöka ändra på oss istället? Låter som ett mycket krångligt sätt att leva istället för att bara bo där samhället redan är som man vill ha det.
Dock har jag ju sett ett flertal videos på extrema muslimer som förklarar att deras livsmål är att flytta till så många länder som möjligt och föda så många barn som möjligt för att sedan på lång sikt konvertera länderna till islamska samhällen.
Själv tror jag också på att det är anledningen, för som sagt, varför skulle de annars kämpa så hårt istället för att bara bo där allt är som de vill ha det?