Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-08-21 09:53:38 följande:

Tja, jag tycker iallafall att det är oerhört komiskt att SD-sektens anhängare inte ens kan läsa innantill. Migrationsverkets budget är inte hemlig och det är - och har varit - mycket enkelt att ta reda på Migrationsverkets budget.

Man skulle nästan kunna tro att SD-sekten samfällt har en tvingande default på alla datorer som gör det omöjligt att ösa info på andra ställen än i kloaken avpixlat.

Hursomhelst. Anders Borg förklarade igår att Sveriges ekonomi är en av Europas starkaste och att vi står väl rustade inför framtiden.

Jag delar iofs inte riktigt hans uppfattning utan menar att det finns en förfärande okunninghet inom exempelvis SD-sekten - man får väl hoppas att Sd snart har dragit till sig merparten av Sveriges okunniga - annars är risken påtaglig att vi är på väg mot en intellektuell kollaps.

Herregud. Sekten har inte ens klarat av att ta fram Migrationsverkets budget och heller inte förstå att den direkt är korrelerad med antalet flyktingar - man upphör aldrig att förvånas över SD-sektens monumentala okunnighet.

Ja. det där med informationssamhället som man brukar tala om - inte kan man precis påstå att Sd-sekten har integrerats med informationssamhälletSkrattande

Det är du käre FDFMGA som inte kan läsa och förstå, så därför vänder du på steken och låtsas som att det är dina meningsmotståndare som inte kan det. 

Som nu har sagts många gånger i den här tråden, men som du gång på gång misslyckats att läsa så är det vi som tror på SD's politik som hela tiden vetat om att invandringen totalt, men specifikt flyktingmottagningen är en stor förlustaffär. Jag ska inte säga vi, men åtminstone jag har läst budgetar och uträkningar och visste redan för länge sedan att det inte gick ihop, så kom inte och låtsas som att SD-folk inte kan läsa och ta till sig information. Snarare är det de extrema sekterna som jag förr skulle inkludera MP och V i, men som åtminstone Fi också får ingå i nu som inte kan läsa och ta till sig information. Kan också vara så enkelt att de kan ta till sig informationen, men vägrar tala om det öppet då de riskerar att riva sin fasad av lögner som gått hem i så många år.
  • Bejje
    nihka skrev 2014-08-21 10:28:47 följande:
    Har du verkligen fortfarande så svårt att identifiera vem det är du pratar med här bara för att de byter nick ett par tusen gånger?

Nej, vi är inte överens om att "totalt havererad flyktingmottagning" är vad vi ska kalla det för när vi hjälper krigets offer från Syrien.

Svårt att identifiera? Nej, vart kom det uttalandet ifrån? Nu svamlar du igen tyvärr...
    Jo flyktingmottagningen har havererat när man redan för länge sedan hade Europas högsta mottagning av flyktingar per capita och nu på senare tid haft det i reella siffror också samtidigt som man är så desperat på migrationsverket som itne hinner med att man skiter i alls som heter åldersbedömning, identitet, samt vilket land de kommer ifrån. Man har helt enkelt inte tid och resurser att faktiskt göra sitt jobb så alla som kommer hit och och säger att man är från Syrien bestäms vara från Syrien. Säger man att man är 16år gammal trots att man är 25 och det är så otroligt synligt, så är det ingen som vågar ifrågasätta det utan då räknas man som ensamkommande barn.

Ja det var bara början, sen har vi kommun efter kommun som skriker stop, vi kan inte ta emot fler, men det skiter migrationsverket i som fått en gräddfil in i kommunerna genom den nya lagstiftningen och kan tvångsplacera in fritt antal flyktingar som de vill utan att bry sig om kommunen är redo eller inte.

Det har bland annat resulterat i att små orter som har säg 200 invånare, över en natt kan ha fördubblat sitt invånarantal. Kommunerna är ju skyldiga att från en vecka efter mottagandet ha sjukvård, skolor och övrig samhällstjänst klar på den tiden. Dock så får kommunerna oftast veta bara nån vecka eller ibland dagar innan om att flyktinglasset kommer och att ta en skola som är full och få plats med dubbelt så många barn eller mer, på bara en vecka är ju så klart helt omöjligt både tidsmässigt och ekonomiskt. Samma sak gäller ju så klart sjukvård, tandvård osv.

Med detta menar jag att flyktingmottagningen har havererat. Ett icke havererat samhälle så hade man anpassat flyktingströmmen efter hur många man faktiskt kan hantera under rimliga former. D.v.s att migrationsverket hinner med att göra det jobb de ska kunna göra med alla kontroller som det innebär samt att kommunerna hinner få tid på sig att bygga ut det som behövs för att det ska vara klart tills flyktingarna kommer samt att kommuner ska kunna hantera sin ekonomi trots mottagandet

Inga led i flyktingmottagningen fungerar i Sverige idag. Det fuskas och genas på alla plan och det har så klart att göra med att man TROR att man måste ta emot alla flyktingar som vill komma till vårt land. Om man istället kollade mer realistiskt på saken, t.ex. som Finland som tar emot lika många flyktingar per ÅR som vi gör per VECKA, så skulle man kunna hantera situationen mycket bra och kanske ha råd att mata våra äldre på äldreboendena också... som ett litet exempel.

Som plus på det hela så skulle migrationskostnaderna sjunka enormt mycket och en del av dessa pengar skulle vi då kunna använda till att kraftigt öka vårt bistånd till flyktinglägren och på så sätt hjälpa otroligt många mer människor i nöd. Det är alltså en Win-Win situation. Visst, de får inga socialbidrag, gratis högklassig sjukvård och tandvård osv, men de får mat, vatten, mediciner och sånt de behöver för att överleva. Hellre ge den hjälpen till många än lyxhjälp till få och låta resten lida  och potentiellt dö av svält och sjukdomar.

Som sagt, Win-Win.

• Bejje
    Digestive skrev 2014-08-21 13:48:19 följande:
    "[...] misstänkliggöra människor storskaligt utan konkreta stöd, förvrida bilden av dem och direkt ljuga om dem [...]" - inlägg #16600.

Behöver du mot all förmodan något exempel så kan vi börja med Jimmie Åkesson som på Twitter förvanskade flyktingars vilja och förmåga att betala tillbaka till CSN, relativt till svenskfödda, som vid en närmare betraktelse inte stämde alls samt Jeaninne (aktiv politiker inom partiet) som påstår att en omfattande islamistisk rörelse islamiserar Sverige, utan minsta bevis för just omfattningen.

Det finns öven en tråd här som heter "Bevare Sverige Lögnaktiv?" som bjuder på ett litet axplock av sådant här därtill, och där finns det flertalet bidrag som kommer ifrån aktiva sverigedemokrater.

Så - varför sanktionerar du/ni förvanskningar och lögner om andra människor och i vissa fall sysslar med det själva?

Lögner? Du menar som Moderaterna med Miljöpartiet har hållit på med under åren? D.v.s ljuga om att invandringen är lönsam när den faktiskt inte är det?

Faktum är att det skulle vara svårt för att inte säga omöjligt att hitta ett parti som inte har ljugit om saker om och om igen.

SD är troligen det parti som håller sig bäst till sanningen av de som sitter i riksdagen. Men så är det tyvärr med politikerna. Dom antingen ljuger eller lovar saker som de inte håller allt för att dra till sig väljare och få sitt parti att låta så mycket bättre än de andra.

• Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-21 15:17:04 följande:
    Nja, jag har ingen koll på hur "diskussionen" om pk-folket går på rena rasistsajter som avpixlat - men här på FL så har ekonomiska diskussionen nästan uteslutande handlat om invandringen effekter på samhällsekonomin.

Jag såg att Nihka konstaterade att du inte har förmåga att känna igen Suffering-klonen - en annan av de mer frekventa SD-klonerna (Notariatetklonen) här på FL brukar iofs ta upp att arbetskraftsinvandringen är lönsam men att "asylmissbruket" är kostsamt.

Du får gärna visa mig inlägg där det har förnekats att de medel staten anslår till Migrationsverket innebär en kostnad och jag är helt säker på att du kommer att bli mig svaret skyldig.

Jag måste erkänna att jag tycker att den här diskussionen är hejdlöst underhållande - ur mitt perspektiv håller toksekten samfällt på att försöka sparka in vidöppna dörrar - ingen har förnekat att en kostnad är en kostnad.

Sen kan man iofs fundera på hur stor kostnaden är ett indirekt samhällsperspektiv är - detta då dels mot bakgrund av att delar av biståndsbudgeten kommer att användas för att finansiera Migrationsverkets  nya budget och dels för att verkets utgifter delvis går tillbaka till samhällsekonomin i form av t ex moms, skatter med mera, med mera.

Men det sista är ren överkurs och bara intressant i ett sammanhang där man kan fördjupa sig i ekonomiska bieffekter i stället för att diskutera om en kostnad är en kostnad.

Nu har du ju fel igen när du slänger ur dig anklagelser som "rasistsajt" om Avpixlat. Men som du kanske vet har Avpixlat nu en ansvarig utgivare och går under samma pressregler som alla andra tidningar. Kort därefter det skedde så kastade sig folk för att anmäla sidan för hets mot folkgrupp och tog som exempel upp ett par artiklar där man pekade på varför det skulle vara rasistiskt och främlingsfientligt, men domen kom och det konstaterades att Avpixlat inte bryter mot några lagar och regler som kan räknas som hets mot folkgrupp och därför blev det nedlagt.

Men har du något bra förslag på något aktuellt på sidan som skulle vara rasistiskt så länka gärna.

suffering-klonen vet jag däremot inte vad det är, kanske är ett yttryck ni använder här på familjeliv. Själv lessnade jag på sidan och har inte besökt den sedan förra året med undantag för några dagar sedan då jag kikade in igen så jag har inte koll på vad ni gör här i forumen.

När det gäller förnekande av att migrationsverket skulle innebära en kostnad så var det inte det jag talade om. Jag talade om var hur våra politiker hävdat att invandringen är lönsam trots att den inte är det. OBS att jag snackar om invandringen i stort och inte bara migrationsverket och flyktingmottagande.

• Bejje
    Digestive skrev 2014-08-21 15:41:26 följande:
    Du gör med andra ord ingen skillnad på lögner och förställningar som berör politik och dito som berör människor? Du är farligt dåligt uppfostrad, som så många gelikar i sverigedemokraternas kölvatten.

Om dina kvinliga bekanta blir förställda som horor framför dina ögon så förväntar jag mig att du tar det med samma lugn som när du får höra att Anders Borg förställer ett ekonomiskt uttal om Förbifart Stockholm - och så vidare ad absurdum.
    Nej, en lögn är en lögn, sen om du vill dela in det i underkategorier som "lögn om politik" och "lögn om människor" får stå för dig.

Oavsett är det fortfarande en lögn som man nu vågat erkänna. Anledningen till lögnen är ju att man varit otroligt rädd att tala om invandring och migration som en kostnad. Vissa har till och med kallat det hemsk och fasansfullt eller värre. Men hur ska man kunna hålla en budget utan att räkna på dessa enorma kostnader? Det går så klart inte, politikerna har självklart varit medvetna om kostnaden hela tiden. 

Däremot har inte den vanlige svensken det eftersom den vanlige svensken troligen inte sätter sig ner och gräver i dokument utan lyssnar på det som sägs i media och mot media har politikerna gett en helt annan bild, en bild där invandringen bara är positiv och berikar, aldrig någonsin förrän nu har man hört från en riksdagspolitiker att det kostar sjukt mycket pengar, så mycket att vi måste stoppa alla satsningar på allt annat inom välfärden och troligen höja skatterna.
  • Bejje
    JTA skrev 2014-08-21 22:52:54 följande:

Självklart pågår en islamisering av Sverige. Hur skall det kunna vara annorlunda när flera hundratusen muslimer på kort tid flyttar hit. De flesta eller samtliga företrädare för de muslimska organisationerna är islamister. Kontakterna med muslimska brödraskapet är välkända. I alla riksdagspartier (utom SD förstås) sitter islamister, flera av dem i riksdagen. Moskéer börjar göra sig synliga i gatubilden, minareter vill man ha, det första böneutropet har redan godkänts av myndigheterna. Så småningom lär vi få höra muezzin kalla till bön i de flesta städer. Islamisterna arbetar målmedvetet för att göra det möjligt för muslimer att leva ett helt igenom muslimskt liv i Sverige. Islamcertifierade skolor och vårdcentraler skall kunna ta en muslim från vaggan till graven.

Jag ser ingen konspiration i detta. Det är bara så här det blir när vi tillåter massiv invandring av en folkgrupp som vill följa sin tradition.

Ja helt klart är det så. Något som också är skrämmande är att antalet barn som föds i Sverige som har svenska föräldrar är 3 gånger så få som antalet barn som har utländska föräldrar. Alltså för varje "helsvenskt barn" som föds så föds det 3 barn av invandrare vilket i princip innebär till största delen muslimer.

Med det sagt så kan i alla fall jag konstatera att en islamisering pågår och precis som du skrev, så anpassar vårt land sig allt mer efter utlänningarna istället för att dom ska anpassa sig till oss. Visst, jag älskar influenser av utlandet i form av att vi har fått och får ny matkultur hit och kan dela med oss av andra saker inom våra kulturer, men det finns baksidor med andra kulturer som vi får på köper, som t.ex. hedersvåld, ökat våldtäkt, ökat antal rån och annan brottslighet, könsstympning, matrestriktioner i skolor och annan verksamhet, borttagning av våra högtider i skolor och andra kommunala verksamheter och landsting då det kan "uppröra" våra nyanlända som tycker annorlunda osv osv.

Jag kan säga detta tusen gånger, men det blir aldrig för mycket. Vårt land ska vi vara stolt över och våra traditioner, högtider och värderingar ska stå fast. Vi ska inte sälja ut oss och låta invandrare ändra på det. Vi ska dela kunskap och kultur, inte ta bort vår kultur och ersätta det med annan kultur för att det ska passa andra.

Dela men inte ersätta.

• Bejje
    JTA skrev 2014-08-22 08:56:42 följande:
    Fast nu blandar du ihop islamisering med kaoz. Islamisterna vill ha ordning. De menar att när islam får råda (som samhällsskick) inträder fred. Denna ordning är förstås totalitär.

En invändning är förstås att inte ens islamisterna verkar kunna få ordning på muslimerna.

En annan invändning är att islam innebär en stratifiering av samhället baserat på religiös tillhörighet plus att själva idén om att vissa medmänniskor är värda tortyr i evighet för att de tror annorlunda (får en osökt att tänka på klyschan "allas lika värde"). Detta kan inte utgöra grund för ett harmoniskt samhälle. Det är väl därför som islamisterna också söker segregering från det svenska samhället.
    Muslimer kommer aldrig kunna leva helt fredligt då deras syn människan och lag och rätt skiljer sig enormt mycket från andra kulturer. Även om nästan alla i ett land är troende muslimer så kommer det alltid finns folk som tycker sharia är fel, könsstympning, hedersvåld, restriktioner för kvinnors rättigheter och mycket mer. De inbitna fanatiska islamisterna verkar inte kunna acceptera oliktänkande och misshandlar och mördar, så så länge andra tycker annorlunda än dom så kommer oroligheter och krig pågå.
  • Bejje
    Jeaninne skrev 2014-08-22 10:55:52 följande:
    Nej, egentligen inte - det tycker inte jag heller... Men just i detta fall sammanfaller den grupp vi inte vill ha i våra parlament med en religion, och i deras hemländer ÄR politik = religion. Så frågan är hur man annars ska utesluta dem..?

Jag säger förstås som vanligt, att det allra bästa vore om det tog mycket längre tid att få medborgarskap här, och att det inte ska vara någon rättighet att få det överhuvudtaget under sin livstid här. Om man inte blivit "svensk" med allt vad det innebär. På så sätt kan man även hindra dem i parlamenten, eftersom man måste vara svensk medborgare för att få sitta där.
    Jag förstår inte ens hur invandrare som pratar knackig svenska ens kan hamna i riksdagen. I riksdagen fattar man viktiga beslut för hela Sverige och då ska man kunna förstå och prata riktig svenska till 100% anser jag. På samma sätt tycker jag att invandrare som är läkare också ska ha krav på sig att kunna bra svenska.Har tyvärr stött på allt för många läkare som har sådana problem att prata och/eller förstå att det kan skapa livsfarliga situationer för patienter. Sånt borde inte få ske.
  • Bejje
    Velouria skrev 2014-08-22 12:16:35 följande:
    Islamisterna, de som är som Isis, Al-Qaida, Al-Shabab och sånt pack, kommer aldrig att kunna leva i ett samhälle om inte samhället är precis så som de vill. De kan inte ens leva i ett muslimskt land om inte landets lagar är precis så som de vill att det ska vara. Likt talibanerna i Afghanistan som vill tvinga sina egna muslimska tolkningar på redan existerande muslimer, varav de flesta ändå inte vill ha talibanerna där.

Men muslimer kan leva i vilka länder som helst, under de lagar som råder. De är som du och jag är i stort och har även rättigheter som du och jag.
    Ja visst kan många muslimer leva bland dig och mig, men man behöver inte vara extrem islamist för att glida in på fel spår.

De som inte är extrema när de kommer hit kan mycket enkelt bli det då vi hanterar invandrare katastrofalt, d.v.s. dom klumpar ihop sig med alla andra muslimer i förorterna och tar då efter eller tvingas in i andras sätt att leva och se på saker och ting. Skulle alla muslimer, islamister eller inte, sprida ut sig väldigt jämnt över landet utan att klumpa ihop sig i sina egna områden så tror jag vi hade haft ett helt annat land idag utan upplopp, bilbränder, hög kriminalitet, hat mot svenskar och mycket mycket annat som hör till utanförskapsområdena.

Men nu har vi hanterat det så dåligt som vi har och därför kommer det vara som det är för en lång tid framöver.
  • Bejje
    realist14 skrev 2014-08-22 17:24:09 följande:
    Det är samhället som borde peka med hela handen och anvisa dem bostadsort, är det så du menar?
    Eftersom det är svenska folket som betalar för deras uppehälle så borde vi också kunna styra saker och ting till det bättre. Eftersom vi redan vet att när alla klumpar ihop sig i rosengård, husby och liknande förorter så blir det katastrof, så har vi ju valet att göra något åt det, eller hur? Dock väljer politikerna att fortsätta i samma spår som vi redan vet inte fungerar.

Då är det klart att man måste testa andra saker, som att sätta krav på var de ska bo förutsatt att de vill ha gratis bidrag. Vill de bo var de vill så kan de sköta försörjning på egen hand. Skulle vi göra det skulle vi kunna hindra påfyllning av redan enorma utanförskapsområden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?