-
Tack och lov för det. Jimmie är den bästa av sittande politiker.Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 23:07:55 följande:Alla politiker är inte som Jimmie Åkesson.
-
Oj! lever den här tråden som jag skrev i för något år sedan?
Men ja... senaste bilden är rätt bra :) -
Velouria skrev 2014-05-21 00:23:53 följande:Det är pinsamt hur dåligt SD passar in i dagens Sverige. Ett rasistparti som försöker armbåga sig själv fram till makten och som missbrukar ordet "deeemookraaatiiii" så fort folk inte vill ha med dem att göra. Fattar de inte att rasism inte har någon jävla plats i Sverige hur förbaskat demokratiskt landet än är?
Jag märker att du är antidemokrat. Gissar på att du då avstår från att rösta i kommande val?
Om du inte förstår vad demokrati är så läs på. Men den korta versionen är att alla ska ha rätt att uttrycka sina åsikter. Det gäller även om andra som du inte gillar andras åsikter. Jag t.ex. ogillar verkligen Miljöpartiets åsikter, men eftersom jag respekterar demokratins spelregler så skulle jag aldrig få för mig att störa ut deras torgmöten, förstöra deras valaffischer eller att brula våld mot de som inte tycker som jag tycker.
Det är det som är demokrati. Man låter alla åsikter komma fram även om man inte gillar dom, men under inga omständigheter så använder man våld eller försöker tysta sina motsåndare, för då är det inte längre demokrati. -
Jag skulle säga att de flesta dom röstar för SD inte är rasister. SD står för övrigt inte för något rasistiskt.Velouria skrev 2014-05-21 00:31:05 följande:Men det bör ju ge samma effekt på övriga grupper som SD hetsar mot. Ju mer SD skriver ut sitt hat mot olika grupper som SD inte gillar, desto större och EFFEKTIVARE blir de. Och desto fler muslimer i Sverige
Dessutom har vi som inte gillar rasister alltid riktigt mycket kött på benen när vi kommer med anledningar till varför SD inte borde existera. Vad har SD?
Om du inte håller med så föreslår jag att du läser på om vad ordet rasism betyder.
Det handlar om att man vill dela in folk i grupper efter raser. Det är inget som SD gör.
Sen vill folk gärna sträcka ordet rasism längre än så och inkludera mycket mer, men ska man gå efter vad ordet rasim egentligen står för enligt ordlistan så är det just det jag nämnde. -
Fast det finns ju inget rasistiskt i SD's politik. Jag har nu i flera års tid frågat folk i olika forum om de kan definera vad som är rasism i SD's politiska partiprogram, men ingen kan komma med någon vettig förklaring.Velouria skrev 2014-05-21 00:34:44 följande:Tyvärr har rasism inget i det demokratiska Sverige att göra. Eftersom vi i Sverige har ratificerat Europas konvention om de mänskliga rättigheterna. Det är därför som SDs politik egentligen inte har någon plats här även om de har rätt att uttrycka sin sketna politik.
Och om du är för mänskliga fri- och rättigheter så röstar du inte på SD. För då är du antidemokrat.
Slå upp ordet rasism i ordboken och återkom sedan och tala om hur det stämmer in på SD. Finns ingen rasism i SD's politik. -
Hade väntat mig ett lite bättre svar med i alla fall ett litet motstånd, men men.Velouria skrev 2014-05-21 00:43:52 följande:Mjaha...
-
Sant.. i förhållande till vårt invånarantal så tar vi numera emot mest i världen. Vi har legat på topp senaste åren, men nu med den totalt fria invandrngen från Syrien så är vi därmed det mest extrema landet i hela världen gällande motttange av invandrare.vår2012 skrev 2014-05-21 00:57:25 följande:
Tar emot. Men det var inre det jag ville få fram utan det var ett svar på sjuttiofemmans inlägg om att vi tar emot så få. Jag visade bara att vi i förhållande till andra länder i Europa inte alls tar emot få utan snarare tvärtom.
Detta är ju så klart inte gratis utan kostar oss så sjukt mycket pengar att skulle man helt ta bort all okvalificerad invandring så skulle vi kunna ta bort alla vårdköer eller höja pensionerna (som är pinsamt låga, stackars pensionärenerna) eller ta tillbaka våra bottenresultat i skolorna till toppresultat. På köpet får vi också mycket mindre kriminalitet. Vad skulle vara nackdelen med det? -
Haha 2009! Fattar du hur mycket som har hämt sedan dess? Hitta siffror på senaste året istället så ska du få se.sjuttiofemman skrev 2014-05-21 12:14:24 följande:
Märks att du inte ens läst den länk jag lade upp, här kommer ett citat från den bloggen:
"Å den som istället vill gaffla om att Sverige är ett litet land med få invånare, sett till invånarantal 2009 så var det Jordanien som tog emot flest flyktingar. Inte Sverige, vi var först på 12:e plats. Så nä så himla världsledande är vi inte va? (Dessa siffror är från 2009 men tyvärr hittar jag inte en samlad statistik på detta som går att länka till, den som vill kan ju räkna själ utifrån siffrorna hos UNHCR från detta år)" -
FDFMGA skrev 2014-08-10 10:28:09 följande:Nja, framförallt är det väl SD-sekten som hatar kvinnor. T ex är det mycket vanligt att sekten påstår att muslimer hatar kvinnor.
Säkert har de flesta inom sekten kännedom att det existerar kvinnor, att egentligen hälften av alla muslimer är kvinnor - men SD-sektens kvinnofientlighet gör att man inte anser att dessa räknas.
Nåja, som vän av ordning så måste jag ju erkänna att det finns delar av islam som påminner om SD-sekten i sin syn på kvinnor - men jag tror inte att de går så långt som SD att de inte ens erkänner kvinnornas existens utan det handlar mer om mycket kringskurna regler för hur en kvinna ska göra.
SD-sekten hatar kvinnor, man hatar Sverige och oss svenskar.
Inte konstigt att vi svenskar ser med löje och förakt på sekten, särskilt mot bakgrund av att sekten inte precis har lockat till sig de vassaste pennorna i pennstället.
Det finns ju ingen företeelse som vi svenskar har så svårt för som SD-sekten, visar Förtroendebarometern.Jag tillhör den så kallade "SD-sekten" som för övrigt inte är någon sekt. INte hatar jag kvinnor heller, tvärt om. Har dessutom inte heller stött på någon inom SD som hatar kvinnor än. Ska vi jämföra med muslimska länder så finns det ingen inom SD som vill förbjuda kvinnor att klä sig som de vill, ingen som vill förbjuda dom att ta körkort, ingen som vill tvinga dom att äta en speciell mat, Ingen som vill föreslå att hedersmörda en kvinna som tagit ett "snedsteg" i förhållandet.
Fakturm är att SD's satsningar inför valet till största delen gynnar kvinnor i första hand. Så SD satsar stort på just kvinnor. Bra va?
-
Håller med. Har inte läst era tidigare diskussioner i ämnet, men en väldigt viktig del i att våra skolresultat återigen ska ta oss till toppnivåer i Europa jämfört med dagens bottennivåer är att folk ska kunna arbeta i lugn i ro i skolan. Om vissa elever inte kan respektera det utan orsakar skrik, bråk, kastar saker och trots varningar stör alla andra elever så ska de tvångsförflyttas.grind skrev 2014-08-12 01:12:04 följande:Fokus är att ge de vanliga eleverna och lärarna studiero. Sedan får de som missköter sig försöka på annat håll utan att det skadar andra elever. Det är bara i svensk skola du kan leva rövare utan att bli förflyttad.
Finns ingen vits alls med att några få ska dra ner skolbetygen för alla andra.