Varför hatar folk SD?
En politiker skulle få tänka igenom det där ett par veckor för att komma på ett bra sätt, så att hosta upp något här på en minut är lite knepigt.
Men jag drar till med inledande samtal med psykologer, som förhoppningsvis har komptetens nog att kunna se igenom och urskilja.
Samt rejält med personal på asylboenden som har koll, dvs inte bara de som servar.
Tror inte samhället har koll på alla små enskilda entrepenörers boenden och att slänga in folk och sedan låta dem härja fritt i det lilla samhället de placerats i, utan att någon har koll och utan att någon har talat om reglerna, skapar bara onödiga motsättningar i samhället när något händer, vilket det såklart gör.
Hörde ett skräckexempel senast i veckan där det inte tagit mer än någon vecka innan allt gått över styr och boende i staden fått nog. Vilket såklart debatterades i pressen, av de som inte bodde nära som vanligt, och bekrevs som...ja vad tror du...rasiiiism.
Blir så trött.
T.ex. finns det exempel på små orter med några få hundra invånare där orten över en dag har fördubblat antal invånare. Det har inneburit att den skola som finns inte räcker och en ny måste byggas. Det innebär att den vårdmottagning som räckt till inte räcker och man måste bygga ut eller bygga en ny osv osv. Tyvärr går inte det lösa över en natt utan kan ta månader eller troligen år att lösa och innan det är löst så är situationen ohållbar för orterna.
Migrationsverket och regeringen måste börja ta sitt ansvar och inte bara hej vilt tvångsplacera folk i kommuner som inte är redo utan först hjälpa kommunerna att lösa de problem dom har för att kunna ta emot massor av flyktingar och sedan placera ut dom.
När jag vart liten fick jag lära mig att tänka innan man handlar. Migrationsverket och regeringen lärde sig tydligen något annat - att handla först, skita i konsekvenserna och när allt går åt helvete så låter man någon annan ta hand om problemet. D.v.s. precis raka motsatsen till vad många unga lärde sig av sina förändrar.