Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-08-12 09:07:51 följande:

En politiker skulle få tänka igenom det där ett par veckor för att komma på ett bra sätt, så att hosta upp något här på en minut är lite knepigt.

Men jag drar till med inledande samtal med psykologer, som förhoppningsvis har komptetens nog att kunna se igenom och urskilja.

Samt rejält med personal på asylboenden som har koll, dvs inte bara de som servar.
    Tror inte samhället har koll på alla små enskilda entrepenörers boenden och att slänga in folk och sedan låta dem härja fritt i det lilla samhället de placerats i, utan att någon har koll och utan att någon har talat om reglerna, skapar bara onödiga motsättningar i samhället när något händer, vilket det såklart gör.

Hörde ett skräckexempel senast i veckan där det inte tagit mer än någon vecka innan allt gått över styr och boende i staden fått nog. Vilket såklart debatterades i pressen, av de som inte bodde nära som vanligt, och bekrevs som...ja vad tror du...rasiiiism.

Blir så trött.

Ja det är sjukt hur illa migrationsverket hanterar det hela. De har med hjälp av regeringen skapat en lag som tvingar kommuner att ta emot flyktingar oavsett om dom är beredda eller inte och, men hjälper inte till att lösa de problem som kommunerna ha för att kunna ta emot så många som de tvingas till.

T.ex. finns det exempel på små orter med några få hundra invånare där orten över en dag har fördubblat antal invånare. Det har inneburit att den skola som finns inte räcker och en ny måste byggas. Det innebär att den vårdmottagning som räckt till inte räcker och man måste bygga ut eller bygga en ny osv osv. Tyvärr går inte det lösa över en natt utan kan ta månader eller troligen år att lösa och innan det är löst så är situationen ohållbar för orterna.

Migrationsverket och regeringen måste börja ta sitt ansvar och inte bara hej vilt tvångsplacera folk i kommuner som inte är redo utan först hjälpa kommunerna att lösa de problem dom har för att kunna ta emot massor av flyktingar och sedan placera ut dom.

När jag vart liten fick jag lära mig att tänka innan man handlar. Migrationsverket och regeringen lärde sig tydligen något annat - att handla först, skita i konsekvenserna och när allt går åt helvete så låter man någon annan ta hand om problemet. D.v.s. precis raka motsatsen till vad många unga lärde sig av sina förändrar.
  • Bejje
    Jeaninne skrev 2014-08-14 22:57:32 följande:
    Tillägg till detta: det borde även vara möjligt att riva upp medborgarskapen, för personer som begått riktigt grova brott (dit det här ska räknas naturligtvis).

Jag retar mig något enormt på, att dessa individer så uppenbart inte integrerat sig i Sverige, inte identifierar sig som svenskar... utan har sina lojaliteter någon annanstans. Samtidigt som de använder oss som ett skyddsnät. De räknar kallt med att UD och svenska advokater ska komma och rädda dem om de åker fat...
    Håller fullständigt med. Håller man på med sånt här ska man ut ur landet omedelbart! Det är inte acceptabelt.
  • Bejje
    Digestive skrev 2014-08-15 00:25:18 följande:

Skulle godtyckligt vilja räkna ut promillen utav svenska muslimer som åker iväg och krigar med terrornätverk. 80 stycken om cirka 500 000 ger 0,00016% eller då 1,6 promille.

Låt oss anta att mörkertalet är proportioneligt gigantiskt mot det uppskattade underlaget, låt oss säga att mörkertalet är 500 gånger (!!) större - och vi skulle inte ens komma upp i 1% utav sveriges muslimer.

Snacka om att göra hönor utav fjädrar. Givetvis är det förfärligt i sig men Sverigedemokrater verkar ha problem med att anpassa retorik och tanke efter verkligheten, man kan säga att de inte hanterar mängdlära så väl..

I det här fallet som såväl i flera, vill Sverigedemokraterna köra med någon slags kollektiv bestraffning via vår politik som medel. Vad löjligt få gör ska hela "gruppen" (Sverigedemokrater verkar bara ha råd med en kategori utav muslimer, muslimer) straffas för. Det är tydligen så som svensk rättvisa ska fungera, demonstrerar otaliga sverigedemokrater via praktik och retorik.

Tycker själv att det är ett äckligt vis att hantera människor på men kan man verkligen inte bättre så kan man inte.

Om landet tar emot dom eller inte borde inte vara något som spelar in, man bör dumpa dom där oavsett. Sen om landet blir sur på grund av det så får dom bli det. Därav också det viktiga att ha ett bra försvar i Sverige som vi inte har haft sedan början på 90-talet.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-15 00:30:28 följande:
    Nej, jag missförstår inte. Ett faktum som du kommer att stöta på om du studerar domar mot personer som skadat barn allvarligt genom avsiktligt våld är att dessa de dömda inte sällan påstår att det bara handlade om en liten dask i stjärten.

Du vill sanktionera våld mot barn genom att ta bort lagstiftningen mot barnaga.

För övrigt tycker jag att intresset för att smiska barnstjärtar ibland har ett osunt drag av pedofili eller sadism.
    Om det är 80st eller 8000st spelar ingen roll i hur illa det är av den enskilde personen. Åker man iväg och stöder terrorism och Sverige vet om det så ska det inte daltas utan man bör i första hand försöka utvisa dom och om det misslyckas av olika skäl bör de hamna på livstid fängelse. 
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-15 01:12:57 följande:
    Jag tror att fixeringen vid Isis bland sverigedemokrater börjar anta episka proportioner.

Mitt inlägg handlade om barnaga i Sverige,  inte om fanatiska galningar i Irak.
    Ja det är just IS jag menar (dom kallar sig inte ISIS längre)
    Eller för att förtydliga det - Islamska staten.

Dom vill kontrollerar just nu allt och alla i stora områden och den som inte följer Sharialagar till punkt och pricka blir antingen mördad, eller om man har tur, bara kastat i fängelse och blir piskad osv. Detta gäller småsaker som t.ex. att man haft alkohol i sitt hem eller att ens fru inte täckt sig själv tillräckligt ute i samhället.

Den som tycker att det är normalt är en extrem muslim som stöder IS. Ingen annan normal person skulle tycka att detta är OK.
  • Bejje
    Kunigunda skrev 2014-08-16 14:34:54 följande:
    Nej. Det är inte heller konstigt att finnar ofta möts av fördomar om alkoholism. Att kvinnor i åldrarna 25-35 förbises vid vissa rekryteringar utifrån risken för barnafödande. Att svarta unga män skjuts ihjäl av amerikansk polis. Etc. Orsaken stavas djupt rotade fördommar, inte gudomlig insikt och sanningstörst.
    Tycker SD och Jimmie Åkessons tal har varit mycket tydliga med vad SD vill göra med politiken. Visst klagar dom på vad som är fel med nuvarande politik också, men de har klara mål med vad de vill göra åt saken.
  • Bejje
    Flash Gordon skrev 2014-08-16 16:14:27 följande:

Alla hatar inte SD, uppenbarligen, men jag gissar att just denna var ganska otippad av väldigt många:
    http://instagram.com/p/rwo1LYRyTW/

Nej det var inget nytt. Finns många icke vita och invandrare som röstar på SD. Bara för att man är från ett annat land eller har annan hudfärg betyder det inte att man tycker att nuvarande oansvariga invandringspolitik är OK.

SD bara ökar och ökar i alla opinionsundersökningar och fortsätter trenden så kommer SD minst dubbla sitt resultat från förra valet eller kanske till och med trippla resultatet. C och KD däremot ser det mörkt ut för som troligen kommer åka ur riksdagen.
  • Bejje
    Kunigunda skrev 2014-08-16 22:30:32 följande:
    Nå. Då så. Bevisa att jag har fel. En liten lista? 5 bästa?
    Tja dom satsar stort på kvinnor. Största delen av deras satsningar gynnar mest kvinnor. De satsar på landsbygden, de tänker sänka pensionärernas skatter som idag är högre än arbetande människor. De tänker kraftigt satsa på att öka flyktinghjälpen till UNHCR, minska invandringen, satsa på gruvnäring, kraftigt satsa på polisen, kraftigt satsa mer på försvaret som nästan är obefintligt idag... och mycket mer.
  • Bejje
    realist14 skrev 2014-08-17 07:37:49 följande:
    Gemensamt med en person eller inte beror ju på människan i stort. Saker kan uppväga ev brister osv....
    Men det är inte en person som skapar problemen, utan en stor grupp.

Och det problemet finns där även om undantag i gruppen existerar, det förändrar liksom inget....och ger nte gruppen något alibi för att bete sig illa.

Vem med ärligt uppsåt vill fungera som alibi för något som ställer till så mycket vansinne i världen.
    De lägger vill lägga extra pengar på områden som mest gynnar kvinnor samt förbättra deras arbetssituation. T.ex. kunna erbjuda anställda inom vård och omsorg heltid om dom önskar det. Det är stora summor som dom avsätter i budgeten för just detta
  • Bejje
    Flash Gordon skrev 2014-08-18 23:31:53 följande:
    På ämnet att kasta ut islamisterna ur Sverige så såg jag det här uttalandet från en skånsk politiker:

"Svenskar som ansluter sig till terrorarmén IS bör fråntas sitt medborgarskap och utvisas för gott.
    ...
    Den som reser ner till Irak eller Syrien och går med i en terrororganisation som IS borde fråntas sitt medborgarskap. De hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle
    ...
    Annars riskerar Sverige att bli en enklav för terrorister."

Och detta uttalande kommer givetvis från en ...
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

.
    .
    .
    .
    .
    ... folkpartist:
    http://www.sydsvenskan.se/sverige/fp-kandidat-vill-utvisa-svenska-is-medlemmar/

Den folkpartisten har ju självklart rätt. Att tillåta samma sak att hända i Sverige vore ju att förstöra vårt samhälle. Det kommer inte hända idag eller imorgon eller troligen inte om 10 år heller, men i takt med att vårt samhälle bokstavligt talat sprutar in muslimer varav många gärna vill omvandla vårt samhälle till deras forna samhälle så kommer det förr eller senare innebära sharialagar och annat skit som tillhör 1800-talet som moderna samhällen har kommit förbi för länge sedan, men som muslimer tydligen tycker är modern och inne :)

Jag kanske ska ta tillbaka min senaste smiley, för faktiskt så är det inte så kul, det är inte kul att risken att ens barn-barn får leva under strikta sharia-lagar och dyrka en gud som inte finns och gör dom motstånd så kan det innebära döden.

Ni kanske tycker det låter extremt, men då är det bara att kolla på IS och Syrien/Irak, det är just därifrån vi importerar människor i allt större massor för varje dag som går. Vår regerings mål är tydligen att på lång sikt omvandla vårt land till ett muslimskt sharia samhälle. Ni som inte tar hotet på allvar borde tänka om. En sådan omvandling går snabbare än man tror och speciellt med ett av världens mest extrema asylprogram.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?