Inlägg från: Bejje |Visa alla inlägg
  • Bejje

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-19 00:15:23 följande:
    When daffodils begin to peer. Watch out. Paranoia's round the bend.
    Om du vill svara på mitt inlägg så kom gärna med något konkret tack.
  • Bejje
    Bejje skrev 2014-08-19 01:00:40 följande:
    Om du vill svara på mitt inlägg så kom gärna med något konkret tack.

Ja du har rätt att många flyr från krig och helvete. Dock är det omöjligt med nuvarande invandringspolitik (som är katastrof) att skilja på just riktiga flyktingar och superextrema muslimer. Hade vi haft en bättre invandringspolitik så kanske vi hade kunnat förhindra alla problem som muslimsk invandring innebär

För att vara tydlig, alla muslimer är inte extrema och förstör, MEN vi får dom på köpet! Vi hjälper säkert massor av fina människor, men på köpet får vi också de som vill förstöra vårt land och omvandla oss till ett shariasamhälle.

Det kanske inte låter så farligt idag, men för varje dag so går så tar vi in allt fler extrema muslimer och historien har redan visat att vissa tagit sig in i partier, men tack och lov blivit uteslutna på grund av deras sjuka åsikter, men hur länge håller det. Redan idag föds 3 gånger så många barn från utlandsfödda som rent svenska barn. Bland de som anses som utlänningar så är den stora majoriteten muslimer.

Jag kan säga rakt av att jag vill inte ha et muslimskt samhälle. Jag hatar religion även om jag har respekt för det. Den so vill utöva islam eller kristendomen får så klart göra det, men inte om man försöker att påverka andras åsikter i ett samhälle.

• Bejje
    Sverigedemokraterna 2014 skrev 2014-08-20 00:16:39 följande:

Hittade ett inlägg i en annan tråd som passar ypperligt här, något de lågbegåvade kan ta till sig. Ni vet vilka ni är .....

Sådant här fascinerar mig. Hur mentalitet fungerar hos människor. Kommer ni ihåg svininfluensan? Och vaccinet? Hur folk bokstavligt kallade andra MÖRDARE om de inte tog vaccinet? Osolidariska, ja rent allmänt de mest hemska som fanns just då.
    Och som sedan visade sig vara de mest pålästa för att de inte svalde allt med hull och hår? Utan att just de negativa var de som visade sig ha mest underbyggda ställningstaganden. Och efter att det gick snett började vaccinförespråkarna vråla om kompensation. Att de blev vilseledda... För att de själva inte tog ansvar och sökte information. Som de negativa uppenbarligen hittade men som "massan" valde att inte tro på för storebror sa ju...! Naivitet borde vara utdött i den värld vi lever i idag. Men massorna vill ju inte ta ansvar för något sådant!

Samma mentalitet ser jag i aktion i det här ämnet. Den större massan följer blint. Utbrytarna är hatade, föraktade, de vill att folk ska DÖ! Och utbrytarna kommer få rätt i slutänden även här.
    Den större massan kommer alltid att följa en ledare och tro på allt som sägs från det hållet. Det är på det sättet religioner håller sitt järngrepp om människor.

Men det kommer massorna aldrig acceptera förrän det är försent att göra något. Och då står de och skriker högst om att ingen talade om det för dem. Att de är lurade. För egenansvar existerar inte...
    Så mycket lättare att svartmåla utbrytarna än att faktiskt tänka själv. Att skamma utbrytarna. Få det att verka som om de är de mindre intelligenta. De vet inget! När det faktiskt är massorna som inte förstår.
    Det är härskarteknik. "Oliktänkande accepteras inte! Kalla dom för allt möjligt bara ni lyckas hålla dom tysta!"  
    Hur tror ni Hitler fick med sig massorna? Att hela tyskland var idioter? Nej knappast. Han var en karismatisk ledare som visste vilka knappar han skulle trycka på. Och när massorna började följa honom dog, bokstavligen, de oliktänkande. Och är inte det lite skrämmande likt vad massorna idag tycker att SD följarna ska göra..? När massorna skriker nazist idag, är det otäckt likt vad Hitler fick Tyskland att göra. Bara det att idag är nazist/rasist vad JUDE var då. Alla medel är tillåtna bara de försvinner/håller tyst..... Och massorna ser det inte ens själva. Precis som då.
    Demokrati finns bara så länge alla tycker som massorna...

Hur uppfattades de människor vars upptäckter har skapat världen idag? Var de "en i massan" eller var de utbrytare?
    Större delen av världens människor har aldrig varit "tänkare" av stora mått. De som följer massan är inte de som skapat. Det är människor som tänker utanför lådan, eller för all del, tänker längre än näsan räcker, som gör att världen utvecklas.

Massorna kommer aldrig inse något förrän det är försent. Allt för många följer strömmen. För det är så lätt och sedan kan man alltid hävda att det var någon annans fel..! Du gjorde ju bara vad andra sa var rätt..!?

Och ja, jag inser att det här inlägget kommer att plockas ner till bitar, källhänvisningar kommer att krävas, BEVIS tack!. Men allt det där finns redan där ute. Vill ni veta söker ni. Vill ni inte så är det ert val. Och allas konsekvenser.

Ett citat: You cannot learn cause you do not see

100% korrekt, precis så är det jag tänker också. Man har sett otaliga e´xemple på det genom tiderna, hur folk lyssnar blint på vad politikerna säger och alla som säger annorlunda och försöker tänka på egen hand har så klart fel... sedan skiter sig nåt och då kan man lätt skylla ifrån sig på politikerna.

Vi har redan fått en försmak av det i form av att Reinfeldt som under alla år hävdat att invandringen är något positivt och att vi faktiskt tjänar pengar på den, men nu erkänt sin lögn tillsammans med Anders Borg och faktiskt varit ärliga för första gången under 2 mandatperioder och sagt att det kommer blir väldigt tufft p.g.a. de enorma kostnader som flyktingmottagandet innebär.

Frågan är nu bara vad massan som trodde på Reinfeldt tidigare kommer tro? Antingen tror dom på honom igen, men så kan de vända sig till Vänstern, Socialdemokraterna eller MP som fortfarande kör på som vanligt med att invandring berikar, även ekonomiskt. Det är lättare tror jag att för massan behålla sina åsikter som de blivit pålurade än att ändra uppfattning och kanske byta partitillhörighet.

Det intressanta är dock att "rasisterna" SD som har påtalat detta hela tiden faktiskt hade rätt nu när räkningen kommit. Tidigare hade dom ju fel och eftersom man ens snackade pengar och invandring/flyktingmottagande i samma mening så blev man automatiskt stämplat som rasister. Nu är det Moderaternas tur att kallas rasister. Stefan Löven har redan varit framme och antytt att Reinfeldt är en känslokall person som ens kan tala om pengar och invandring. Att vara ärlig kan med andra ord kallas rasism i dagens Sverige. Att ljuga och dölja information är den rätta vägen enligt de flesta partier.

Men det är så svensken vill ha det, för det är så man blivit "uppfostrad" av politikerna även om en allt större andel nu har fått upp ögonen om man kollar opinionsundersökningar. 

• Bejje
    nihka skrev 2014-08-20 22:44:26 följande:
    Piff pratar med puff. Puff heter Suffering och snart är *poff* puffs inlägg borta

Invandring är positivt och flyktingmottagning kostar pengar. Hur svårt är det att förstå?
    Vad ditt Piff och Puff har med saken och göra förstår jag inte, men men... 

Gällande din andra rad som däremot är lättare att tolka så håller jag delvis med dig om det du säger. Invandring är bra under kontrollerade former, d.v.s kvalificerad arbetskraftsinvandring. Totalt havererad flyktingmottagning är det inte- Och att det kostar pengar är vi nog alla överens om.

Det vi säkert inte är överens om är hurvida vi ska fortsätta att låta det gå ut över samhället med sänkt välfärd och ökande skatter och hurvida vi vill hjälpa många flyktingar eller bara några få i det stora hela.
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-20 23:00:13 följande:
    Ok. Trodde du svarade på personen som skrev "judekuksugare".
    Slarvigt av mig.
    Nej det är inte det vi reagerar på. Det vi reagerar på är att han under 2 mandatperioder hävdat att invandringen berikar på alla möjliga områden, även ekonomiskt, men nu efter alla år vänder han om och erkänner att han ljugit och faktiskt snackar om hur dyrt det är och att inga verkliga satsningar i samhället kan göras kommande mandatperioden.

Det är det vi reagerar på då det är något som jag och många andra aldrig skulle inträffa.
  • Bejje
    Digestive skrev 2014-08-21 03:02:27 följande:

Sådär. Nu vill jag och säkert flera i detta diskussionsforum att sverigedemokrater argumenterar för dessa metoder. Kom igen nu realist14, Jeaninne, Philipsson, Vitrysk Hockeyhjälte, Rataxes, Bejje, Flash Gordon och övriga - håll inte tillbaka.

Varför sanktionerar ni förvanskningar och lögner om andra människor och i vissa fall sysslar med det själva?

Ursäkta, men du måste tala om vad det är för metoder du ogillar?
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-21 07:16:19 följande:
    Själv reagerade jag på att Suffering skrev "judekuksugare" när han skulle försöka framstå som motståndare till SD. Några inlägg senare hade "guldfisken" glömt sitt syfte och då var det de vanliga SD-sekt-lallandet som gällde igen.

Jag vet inte vad du reagerade på. Mig veterligt finns det ingen som påstått att flyktingmottagningen är lönsam. Problemet tycks vara att ingen i SD-sekten verkar kunna skilja mellan de initiala kostnaderna vid flyktingmottagning och de totala kostnaderna/intäkterna - vare sig kopplat till enbart flyktingar eller invandring som helhet.

Men det är väl knappast Reinfeldts fel att SD har dragit till sig existenser med en mycket klen fattningsförmåga.
    Ingen har påstått direkt att just flyktingmottagning är lönsam nej. Dock har man påstått det rent generellt om invandringen, men då invandringen nästan bara består av flyktingar och anhöriginvandrare så är det det som blir resultatet, d.v.s. att invandringen generellt är en stor förlustaffär för Sverige.

Detta går så klart att ändra på om man vill och göra det till en vinstaffär, men inget parti förut SD är intresserade. 
  • Bejje
    FDFMGA skrev 2014-08-21 08:18:18 följande:
    Visst men vad SD-klanen inte verkar  förstå är att Migrationsverket inte har några inkomster (åtminstone inte några att tala om) - så det gäller generellt att de medel som budgeteras för Migrationsverkets verksamhet kan betraktas som utgifter.

Detta har nog alla förstått - utom toksekten.
    Varför säger du saker som är totalt självklara och försöker få det att låta som att SD folk inte skulle fatta det?

Självklart fattar ALLA att migrationsverket kostar pengar, enorma pengar dessutom. De som fattar det bäst är ju just SD folk, det är snarare omvänt att det finns de på vänsterkanten som inte inser detta eller kanske inser det, men vågar inte erkänna det för sig själv då man inte vill tala om utgifter och flyktingmottagande i samma mening.
  • Bejje
    Jeaninne skrev 2014-08-21 09:08:47 följande:
    Men vadå? VI har ju sagt det hela tiden, att det kostar ENORMA pengar. Det vi står förundrade över nu är att R. äntligen säger det rakt ut. Och precis före valet.
    Precis vad jag också har sagt, men de andra här verkar inte vilja förstå det :)
  • Bejje
    Jeaninne skrev 2014-08-21 09:27:02 följande:
    Väldigt många i "det politiskt korrekta Sverige" som du kallar dem, har faktiskt trott på det.

Dessutom har det bluddrats bort på så sätt, att NÄR Regeringen har redovisat kostnaden för flyktingmottagningen, så har de endast räknat med direkta kostnader som asylutredningen, tiden på asylboendet, SFI och (ibland) det statliga stödet till kommunerna för varje flykting de första två åren. Men de har "glömt" att räkna med alla åren på socialbidrag sedan, alla kostnader för barnens skolgång och utbildning och de vuxnas arbetsmarknadsåtgärder (som oftast inte leder till ett riktigt, avlönat arbete ändå), kostnader för MVC, BVC och förlossning när kvinnorna ska föda sex-sju-åtta barn var här, barnomsorg, sjukvård och mediciner för alla i familjen, och allt annat dessa familjer får helt gratis från vår välfärd...

Den ökade kriminaliteten inte att förglömma... tänk bara vad polisinsatserna, rättsväsendets arbete och tiden på häkten och fängelser kostar! Samt skadorna på brottsoffren!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?