Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-02-23 00:47:38 följande:
    Det brukar låta så före ett val. Ingen vill samarbeta med SD. Nu tror jag inte heller att någon av partitopparna, förutom Reinfeldt, som hatar SD. Men om man ser till väljarna så finns det många som hatar SD. Att hata ett parti och dess ledare på grund av politik är vansinnigt korkad och rasistisk.
    Det låter väl inte annorlunda idag än vad det gjorde före förra valet. Ingen ville samarbeta med SD då och det är fortfarande ingen som vill samarbeta med SD.

Nej, du misstar dig. Det är högst naturligt att ta avstånd från politik som man tycker går på tvärs med de egna värderingarna och det är inte det minsta rasistiskt att vända SD ryggen av den orsaken. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 01:04:01 följande:
    Det är bara för att SD inte är tillräckligt stora än. Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?

En del inom mig röstar på SD för att motbevisa alla som säger att de som röstar på SD är rasister.

Jag vet att det är SDs dröm att bli så stora, men problemet är att då måste så många fler människor rösta på dem och det kommer inte att hända. Jag skulle väl tro att man kommer att fortsätta söka samarbete med de partier som står politiskt närmast och SD får stå där ensamma eller kanske samarbeta med SvP, men inte i riksdagen för SvP kommer aldrig in där vilket väl är anledningen till att en del gått över till SD.

Nej, herregud, du har väl inte hittat något rasistiskt från SDare i exempelvis den här tråden? Hahahahaha! Gör så. Rösta på partiet som har järnrörsekeroth som påläggskalv och samarbetar med järnrörsalmqvist och som omsluter en rad andra tveksamma aktörer. Övertyga dig själv så om att du motbevisar alla som kritiserar SD för rasism inom partiet. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 01:24:48 följande:
    Du verkar kunna spå framtiden ser jag. 
    Nej de rasistiska inläggen från SDae i den här tråden hör inte till framtiden, utan tvärtom får du vara lite snabb att läsa dem innan de i vanlig ordning plockas bort.

Missnöjespartier som SD har inte en stadig ökning utan ökar, planar ut och därefter antingen minskar de eller försvinner som blev fallet för både och Ny demokrati och Fremskridtspartiet i Danmark.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:26:36 följande:
    Men för i helvete, fatta - han heter Szilág numer!!! Skrikandes
    Det är så krångligt att skriva och så vet nästan ingen vem det är. Men det kanske är meningen. Jag skulle också vilja begrava mig under lager av oigenkännlighet om jag hade gjort bort mig så mycket som SD-Almqvist/Szilág.
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 09:08:24 följande:
    Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid. Hur ser det ut för övriga partier? Jag är väldigt nyfiken på att höra din spådom.
    Tittar man bakåt på andra missnöjespartiers utveckling så kan man med stor sannolikhet förutspå hur det kommer se ut för SD i framtiden.

Jag tror det blir ett regeringsbyte. Fast det är ingen spådom utan en sammanvägning av de resultat som kommit fram det senaste året i olika undersökningar av väljarsympatierna. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 09:04:45 följande:
    Vänsterextremist-Afa- snacket menar du nog. Varför skulle jag kritisera någon som kritiserar ett gäng kriminella?
    Jaha. Så nu är jag och andra som skriver i den här tråden och ger exempel på varför SD är ett så illa omtyckt parti kriminella också.

Finns det fler partier som du anser det är kriminellt att kritisera?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 09:25:25 följande:
    En annan anledning att SD får min röst är att mina föräldrar är fattiga pensionärer. Jag vill att pensionärerna ska ha det bra i Sverige. Reinfeldt & Co fullständigt skiter i dem.
    Jo, visst. Samtliga politiska partier utom SD är beredda att fullständigt skita i 2 065 000 röstberättigade pensionärer...
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 12:26:24 följande:
    Jag kan hålla med om att det finns rasism hos en del debattörer som skriver att dem ska rösta på SD. Dock har jag inte sett några sådana på det här forumet, men på andra sidor har jag sett det.
    Så du tycker dig inte kunna identifiera någon rasism av någon som säger de ska rösta på SD i exempelvis den här tråden?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?