Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-02-10 19:49:36 följande:

Nä som vanligt, samlas på Berns och mingla lite. Hoppas att du är stolt.
    Hoppas att du har vett att skämmas. Du påstår att du tycker det är viktigt att bekämpa hedersrelaterat våld och vad gör du själv? Precis, INGET! Men att nedvärdera andras insatser går bra.

Det är en minneshögtid du pratar om. Övriga programmet är som följer:

Den 21 januari 2014 är det 12 år sedan Fadime Sahindal blev brutalt hedersmördad av sin far i Uppsala. För att hedra Fadimes minne ordnas en rad arrangemang på olika orter runt om i Sverige under tiden 19-22 januari. Huvudarrangör är Glöm Aldrig Pela och Fadime Riksförening och Kvinnors Nätverk är med som medarrangör.

Söndag 19 januari kl. 14.30-17.00 hålls en minneshögtid med tal, musik och teater på Berns i Stockholm. Biljetter till minneshögtiden kostar 60 kr och bokas genom Ticnet (begränsat antal).

Måndagen den 20 januari 2014 kl. 10.00-17.00 hålls en internationell konferens om hedersrelaterat våld i Riksdagen med politiker, yrkesverksamma och internationella gäster. Bland annat medverkar Linnamottagningens verksamhetschef Azam Qarai  i panelsamtal. Föranmälan till konferensen är obligatorisk och görs senast den 16 januari 2014 via mail till eva.dunert@riksdagen.se.

Även i Uppsala, Göteborg, Malmö, Örebro samt Karlstad genomförs arrangemang under Fadimedagarna. För mer information om vad som händer i Stockholm samt övriga orter under Fadimedagarna se GAPFs hemsida

• nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-10 21:56:52 följande:

Ska titta hur det gick, att det kommer få någon större medial uppmärksamhet tror jag inte, Föranmälan per mail och betala 60 kr för att gå på Berns känns inte som några större fackeltåg, men hoppas att jag har fel.
    Och resten av programmet med internationell konferens och arrangemang på övriga orter? Vaddå kommer få? Det har ju redan varit. 
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-10 21:51:38 följande:

J
    Nja nu tänker du nog fel, det fanns väl inget Sd när detta utspelade sig. Själv blir jag otroligt förbannad över denna feministiska/ politiska flathet som finns, Tex Sverigesrepresentant åker och sjunger lite för att visa sin sympati. Där mådde iaf jag riktigt illa. Minns du det?
    Först klagar du på att inget händer, sedan när folk påtalar vad som händer duger det inte åt dig. Och inget gör du själv, mer än kritiserar andras insatser.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-10 22:13:46 följande:

Nej det gör jag, inte. Men jag försvarar aldrig det som händer kvinnor med, det är ju män. Utan tycker att det är lämpligt att man kämpar emot dom män som gör det.
    Och vad gör du för att kämpa emot de män som gör det?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-11 00:12:08 följande:
    Men det handlar ju inte om hur hon såg ut. Vi kan ju inte ens vara säkra på att hon fanns, Inte heller med Jesus Kristus f.ö. Hur ska jag kunna veta det, när jag aldrig har set honom livs levande? Än har jag aldrig sett honom avbildas som svart. Som bög, ja, av en konstnärinna som ville bli känd (och väl blev det) genom att förolämpa hela den kristna kommuniteten.

Det går inte resonera med dig/Dorian om detta, eftersom ni inte begriper hur helgonkult fungerar.

Dock, inte "vi", jag firar inte Lucia öht.

Skulle du kunna säga till en liten pojke: "Nej, du får inte spela i flicklaget, för du har snopp"?
    Nej, precis det handlar inte om hur hon såg ut så varför är hennes utseende så viktigt för dig.?Helgonkult har vi väl ingen i Sverige utan Lucia är ju mest för att det ska vara lite ljus i vintermörkret. Inget annat land gör det som vi gör så det är knappast en tradition som ska liknas andra helgonkulter.

Ja, det skulle jag kunna göra fast jag skulle säga att du är kille isf du har snopp, fast ofta får man blanda killar och tjejer iaf när de är mindre. Skulle du kunna säga till ett barn "Nej du får inte vara lucia för du har fel hudfärg"?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-11 00:18:14 följande:
    Fast det är väl inte så konstigt att många sverigedemokrater avskyr MP.

Bara det faktum att SD:s inträde i riksdagen innebar att Alliansen blev tvungna att samarbeta med MP i fråga om invandringspolitiken måste ju få en och annan sverigedemokrat att ta på multipla offerkoftor.

Tänk dig deras aspekt. För första gången kommer ett invandringskritiskt parti in i riksdagen och konsekvensen blir att invandringspolitiken blir mer liberal än om de inte hade kommit in.

Själv tycker jag att ironin i detta är obetalbar.

Och som lök på laxen har MP dessutom en feministisk framtoning.
    Hahahaha. Tack. Då förstår jag "problemet".
  • nihka
    Velouria skrev 2014-02-11 11:43:46 följande:
    Jaha mina små sverigedemokrater. Verkar dom att fler och fler vänder er ryggen. Till och med era bästisar www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd.../
    Ingen av riksdagsspartierna vill ta ta i SD med tång och nu är det bråk med systerpartiet SvP närmast till höger. Ser ljust ut att det ser så mörkt ut 

• nihka

Har tillbringat kvällen i en tråd som just blev bortplockad. Den handlade om en kvinna som sa hennes barn kallats "halvapa" av sverigedemokrater. Det blev ett jävla pådrag från SDare som hävdade att det handlade om en trolltråd och smutskastning av SD. Stäng, stäng, stäng ropades det. Inte är det ens möjligt att något sådant kan komma från en sverigedemokrat, eller hur? Hur det nu låg till med den saken så verkar oroande många inte fatta eller vilja erkänna vad det är för typ av språk som används när det tycks om invandring.

Tråden låg under Känsliga rummet och kom med i "Hetaste debatterna". Det är en värld långt bort från det politiska forumet där den smutsigaste byken tvättas och sedan finns Avpixlat om man vill öka på ytterligare. "Hur ofta byter ni lakan/påslakan ligger kvar. Någon som är sugen att kommentera?Flört

• nihka
    effemgea skrev 2014-02-12 00:33:44 följande:
    Utan motivering?

Bortplockad alltså. Tänk alla fejktrådar om invandrare som än gör det ena och än det andra som får ligga kvar, 
    Ja, och nu är tråden plötsligt återställd:

www.familjeliv.se/Forum-26-434/m72482739.html
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 03:25:17 följande:
    Spännande hur SD-are som annars är sååå heta på att försvara yttrandefriheten (eller snarare deras väldans missförstådda variant av denna) gapar om att tysta meningsmotståndare så fort de får chansen. Men så är ju hyckleriet en del av den heliga SD-treenigheten, tillsammans med offerkoftan och rasismen.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 09:42:02 följande:
    Nu svänger det i Europa när det gäller fosterfördrivningen. Sd kommer att vinna röster på denna fråga, eftersom svenska folket aldrig har varit så odelat positivt inställt till aborterna som etablissemanget har velat få det till.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18339599.ab

Alla som tänker efter lite, inser ju att fosterfördrivning är mord.
    Så när ska vi väcka åtal mot alla SDare som gjort abort tycker du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?