Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 22:47:02 följande:

Folk får vara rasister för mig, jag åker inte och jagar folk som har andra åsikter än mig själv .Och tjatet om människan här vad han nu heter 1 tror att han gör det för att provocera er 2 Tycker att flera här kör med ungefär samma generaliseringar så jag blir inte speciellt upprörd av det. Nä du ser man behöver inte kalla sig för massa saker, utan man kan vara en rätt sund människa ändå med hyfsat vettiga värderingar.
    Om folk får vara rasister för dig betyder det att du står passiv och tittar på när andra utsätts för deras rasism.

Din inställning om "tjatet" om människan här är ett utmärkt exempel på hur någon fegt vänder bort blicken för vidrigheter så länge de själv inte drabbas.  

Jag tycker inte det är det minsta sunt med människor som tycker det är "tjatigt" när det påtalas att någon målar upp gruppvåldtäktsscenser där jag är offret. Det finns INGEN mer som kör med generaliseringen att om du inte hatar alla araber och afrikaner så är du en dum och ful kvinna som ska utsättas för överfallsvåldtäkt av vad denna person betraktar som "mänskligt avfall" plus anklagelser om att jag är kvinnan som har förgripit sig på flyktingbarn i Piteå.

Den här person har systematiskt förföljt en rad personer här på FL över åren. Orsaken är att de inte röstar på SD och reagerar på personens rasism och du tycker det är tjatigt. Ja, stackars dig Thomas!
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-09 23:24:17 följande:
    Jag har sett många illustrationer av Lucia av Syrakusa, men ingen som visar att hon skulle ha haft skägg.

Tvärtom var det ju så att hon var sagolikt vacker, Lucia, de blindas skyddshelgon, som enligt legenden plockade ut sina vackra ögon, så att ingen skulle bli kåt på henne.

I Syrakusa hedras därför ofta Lucia genom att kvinnorna bär ögonbindel. Dock, detta verkar vara relativt sentida influens, att hon avbildas med de båda ögonen på en bricka. Det står nämligen ingenting om händelsen i martyrologiet.

Som negress har hon dock aldrig avbildats. Om man framställer Lucia som svart, då är ju hela kultens existensberättigande avlägsnat.
    Bara hon kommer med ljus spelar det väl ingen roll om hon är svart, röd eller grön. Det är ju inte hur hon såg ut som är det viktiga utan vad hon gjorde. Framför allt var hon en person som inte gjorde skillnad på personer utan hjälpte alla som hade det svårt som fattiga, prostituerade och sjuka utan tanke på några konsekvenser för egen del.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-09 23:46:04 följande:
    Nej, så funkar det inte. Man kan liksom inte välja att förändra ett helgon efter eget godtycke.

För fan, läs på lite...

Utseendet är mycket viktigt. Alla helgon avbildas i princip likadant jämt, så att de lätt känns igen av alla som dyrkar det.

Jo, precis så funkar det. Annars skulle vi inte ha exempelvis "svarta" Lucior.

För fan, häng med lite...
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-09 23:33:03 följande:
    Om det är invandring man talar om så är det ganska naturligt att man tittar på just invandrare. Och jämför. Och funderar. Det enda politiska partiet jag varit medlem i är moderata ungdomsförbundet. På den tiden moderaterna var moderaterna.
    Absolut kan man tala om och titta på invandring - en av många frågor för ett parti att ägna sig år förutom SD som ägnar sig nästan exklusivt åt denna fråga.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-09 23:57:40 följande:

Jag har nog inte läst allt som han har skrivit. Vadå passiv ?en gammalkompis till mig hans farsa vägrar att låta någon av döttrarna gifta mig med en Svensk inte fan åker jag och kastar sten på hans gatukök och skriker rasist. Eller det som jag fick reda på igår ,hon jag har ett förhållande med. Hennes dotter bor ihop med en muslimsk kille ( eller han är inte religös).men nu när det har kommit fram att han lever med en Svensk tjej så är det ett jävla- hallå på hela släkten. Han har fått ta bort halva Irak från Fb och Mamman bara gråter då släktingarna är väldigt upprörda . Men jag vet vad dom bor kanske skulle åka upp med ett stoppa rasismen- plakat i morgon ?Nu ser inte jag allt som rasistisk som ni gör, utan möjligtvis att dom bara är fördomsfulla .sedan är det ju lite tragi- komiskt att man ser ner på landet och folket som man *flyr* till.
    Tydligen inte, men du var ändå snabb att i din okunnighet uttala dig, kritisera och döma och ber inte ens om ursäkt.

Man behöver inte kasta sten, eller skrika eller hålla på med plakat för att vara antirasist utan man kan leva efter sin ståndpunkt och när tillfälle ges talar man lugnt om sin ståndpunkt och ruckar inte på den.

I en tyst protest kan du låta bli att äta på hans gatukök och med tjejens dotters kille så umgås ni bara som vanligt och bidrar till motvikten så kan du känna dig som en antirasist Glad.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-02-10 00:32:21 följande:

Det gör jag, tyvärr är min erfarenhet att den är vanligare bland utlänningar,. Sedan va det ett svar till Nikha, att jag ser inte allt som rasism, om han vill att hans dotter gifter sig med en landsman ,så stör inte det mig han får tycka så, och det behöver inte vara rasism.Men den dagen jag ser ett demonstrationståg mot hedersrelateratvåld någonstans , då kommer jag ta anti-rasisterpå allvar. Det blir liiiite väl ensidigt nu.
    Har du missat det? Herregud ta ett tåg ur Linköping och se vad som händer i resten av Sverige:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/manifestation-i-kvall-mot-hedersrelaterat-vald

http://immi.se/aktiviteter/?p=735

och senaste aktuella:

http://kvinnonet.wordpress.com/2014/01/10/fadimedagarna-2014/
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-09 23:25:18 följande:
    Där har du fel. Jag ser väldigt mycket av den brottslighet som sker i samhället idag. Tyvärr. Var det skiljer sig är vad vi anser man kan göra åt problemet.
    Svenska medborgare kan man (tyvärr i vissa fall) inte kasta ut ur landet. Det kan man göra om man bestämmer sig för det, i större utsträckning vad gäller icke svenska medborgare.

Här har vi t.ex. en som vi inte kan kasta ut. Men vi borde fanimig låsa in honom och kasta bort nyckeln. (Etnisk svensk vad jag vet):
    www.expressen.se/nyheter/frigavs-efter-valdta.../
    Vad som skiljer sig är hur vi anser individers handlingar ska ses. För min del handlar det om individers handlingar medan du ser individen som representativ för en grupp. Om jag skulle kommentera denna mans gärningar utifrån ett perspektiv som liknar ditt skulle jag till exempel kunna uppröras över hur gruppen män som är så oerhört mycket mer kriminellt belastade än kvinnor tillåts röra sig fritt i samhället och att något borde göras åt detta. 98% är en extremt extrem överrepresentation gällande våldtäkter och ingen kvinna går säker förrän alla män är utkastade, inlåsta eller kastrerande.

Fast jag tänker ju inte så.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-10 08:42:23 följande:
    Och alla "invandringskritiska" personers hatobjekt miljöpartiet ökar i senaste mätningen, en rejäl barometer-smocka alltså
    Fattar du varför det verkar vara just MP som är så många SDares extra kära hatobjekt? Jag har aldrig fattat. Det enda jag kan tänka mig är att de konkurrerar om 3:e platsen. Visionen om den gränslösa världen kan ju knappast uppfattas som ett reelt hot iaf inte så länge det inte ens finns ett embryo till internationell lagstiftning och samarbete som skulle kunna göra det praktiskt möjligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?