Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-02-12 11:07:28 följande:
    Är inte för retroativ lagstiftning. Är du?
    Så fosterfördrivning är alltså inte mord, för om det vore det skulle vi kunna åtala idag.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:36:38 följande:
    Det är en godtycklig lag om något.
    ---
    Barnet blir ju till vid befruktningen. Kvinnan kan sen säga: "Jag är med barn". Om om hon råkar ut för ett missfall (spontanabort), då har hon förlorat ett barn.

Om hon låter utföra en fosterfördrivning (planerad abort), då kan hon bli deprimerad efteråt. Omgivningen förväntas trösta henne. Jag menar, om det nu inte vore nåt, utan bara en liten köttklump, som abortförespråkarna försöker få det till, varför blir då ofta kvinnan deprimerad efteråt?

Abortförespråkare är inget annat än egocentriska cyniker, som vill avlägsna människans ansvar över sina handlingar.

Om du tycker det är ett barn varför kallar du det fosterfördrivning? Tycker du att "barnet" ska ha barnbidrag och personnummer från befruktningsögonblicket?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:20:56 följande:
    Hycklande är det ju - inte för inte kallas den hippokratiska eden för "the hypocrite oath" i bl.a. USA (istf 'hippocratic') -, att vara emot dödsstraff men att vara för fosterfördrivning.

Själv är jag emot såväl dödsstraff som fosterfördrivning, men hellre dödsstraff än fosterfördrivning om jag vore tvingad att välja, eftersom den som döms till dödsstraff åtminstone förutsätts ha begått en eller flera fruktansvärda handlingar.

Enda anledningen till jag är emot dödsstraff - en god anledning som jag ser det -, är att man ju aldrig, med 100%:s säkerhet, kan veta om den eller den är skyldig. Och om man tar nån av daga, då vore det ju liksom för sent sen.

Av moraliska skäl dock, tycker jag det vore okej med dödsstraff. En som mördar andra, med berått mod, varför ska den personen ha rätt att leva?
    Jaha, så DU kan bestämma när en person inte har rätt att leva, men en gravid kvinna får inte bestämma över vad som växer i och av hennes kropp. Vi kanske ska ha en stämpel i röven där det står "Tillhör staten".
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 10:25:05 följande:
    Ännu en Sd-politiker gillar olämpliga saker på Facebook. Den här gången är det sdu-ordföranden som gillar den forna Sd-organisationens slagdänga. Tänker inte skriva ut det här men det för tankarna till den tiden för inte så länge sedan innan Sd bildades och uniformer var vanliga på dess möten.
    Jag är inte förvånad men man undrar återigen hur många "enstaka fall" som måste till för att Sd ska erkänna sin rasism?
    wp.me/p2oCcR-3sl

SDare som menar att vi ska "bevara Sverige svenskt" - gamla tankar i detta "nya" SD...

Jag kan skriva ut det: BSS var förgrunden till Sverigedemokraterna, en brokig skara nazister som gillade att klistra upp klistermärken med uppmaningar om att inte skända sin ”ras” genom att ligga med ”negrer”.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-12 14:35:00 följande:
    Intressant. Kanske  SD-folket klagade så mycket att tråden togs bort, men att då den som startat tråden visade att det som hen beskrev verkligen hade hänt.

Särskilt ovanligt att SD-aktivister attackerar barn verbalt kan det knappast vara. Själv känner jag till två sådana händelser som personer jag litar på berättat att deras barn utsatts för.

Mot bakgrund av vad som brukar hända i den här tråden på fredagarna borde det inte förvåna någon, kan jag tycka.
    Det var säkert många önskemål hit och dit, så de tog väl bort den för att kolla över den skulle jag tro och satte sedan tillbaka den fast inte under "Känsliga rummet" och utan kommentar.

Fredagar under defekation är jag upptagen med annat. Närmast är det förra veckans kenodragning dubbat på färöiska som lockar stort i jämförelse. 
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 19:53:14 följande:
    Vem har sagt det?

Du: "Av moraliska skäl dock, tycker jag det vore okej med dödsstraff. En som mördar andra, med berått mod, varför ska den personen ha rätt att leva?"
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 19:55:06 följande:
    Under nazitiden var det inte mord att gasa judar. Det ansågs inte vara mord då.

Nu anses inte fosterfördrivning vara mord, på många ställen.

Jag anser dock att såväl judegasningen som fosterfördrivning är mord.

Jo, det var mord då. Det är därför det går under benämningen "massmord" och "förintelse".

Du får jättegärna låta bli att göra abort för att det går emot dina moraliska principer att bestämma över liv och död, samtidigt som du tycker det vore "okej" med dödsstraff, men varför vill du försöka kränga på ditt etiskt haltande ställningstagande på andra?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 19:59:18 följande:
    Varför kallar du det för "abort" då?

Skulle hellre avskaffa såväl personnummer som barnbidrag.
    ---
    Vad tycker du om att kvinnor sjukskriver sig, av psykiska skäl, för att de har låtit fördriva barnet de bar inom sig?

Hur kan de må psykiskt dåligt, när det ju bara - enligt dig -, bara är en köttklump?

För att man aborterar fostret.

Men då kanske du tycker det ska finnas en lag om att namnge "barnet" från befruktningsögonblicket och anmäla till myndigheterna att det finns ett nytt "barn" så det inte blir fel i folkbokföringsregistret.

Antagligen sörjer de för det barn som aldrig blev och jag har aldrig kallat något "bara en köttklump". Ett embryo är ett embryo  - visserligen en början till något men inte fullbordat. Det är inget självständigt utan en del av kvinnans kropp.

Är du gett din privata åsikt eller för du fram SDs syn i frågan?
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 23:17:14 följande:
    En Sd-politiker bekräftar sitt partis unkna syn på genusfrågor:
    wp.me/p2oCcR-3su

Inga nyheter men väl värt att lyfta igen.
    Nej, att SD har en unken kvinnosyn är verkligen ingen nyhet. Jag känner mig teleporterad tillbaka till 40-talet när jag läser om vad de tycker kvinnor bäst duger till.

Modebranchen skulle visst lämpa sig särskilt för kvinnor. Jag får lust att köra upp min ena stilettklack i Hanssons språkrör.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-13 00:24:37 följande:
    Urs, typiskt våldsvänstern att skriva sådana hemskheter, vet du inte att bara anonyma SD-fans får skriva så på nätet??? Gråter

Jag är varken eller, bara pissed-off kvinna. Det är ju dåligt med kvinnor i SD, men det är en gåta för mig hur de får tag på några överhuvudtaget.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?