Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-02-07 22:31:54 följande:
    Går inte att få upp listan utan att registrera sig, men man kan läsa sig till att anledningen är att de har jobbat utomlands…Man får kanske föreställa sig att de betalar skatt på sin lön i det landet de bor och verkar i. Har du information som visar på motsatsen, så lägg gärna upp informationen här.
    Vi har ju den ordningen att har man lön i Sverige, betalar man skatt här. Eller menar du att det är något konstigt att anställda i andra länder inte betalar skatt i Sverige?  Känner du till några lönejobb som inte beskattas? Jag tar gärna emot tips i så fall.
    Nej, Teliasonoras VD i Sverige jobbar i Sverige. Känner du till några som jobbar i Sverige som inte ska behöva betala skatt i Sverige? Jag tar tacksamt emot tips i så fall.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-02-07 22:45:00 följande:

Och det beror pa, hall i dig, att svenska hushall overbellanar sig. Fler har privata forsakringar. Precis som hogern onskade... Vi har kass samhallsekonomi kolla skola och sjukvard blir ju drabbade hela tiden. Hur bra kan landet ga liksom? Folk grater ju ut i tdningara varje dag, Gamla far kaffe indraget, far inte plats pa boenden, halva aggalvor. Behover jag saga mer? Sager det igen, dom som redan ar rika tjanar miljader pa invandringspolitiken, tror du politiker fran hogern gor det av godhet? Las bloggen jag hela tiden lankar till, men fragan ar om ni vagar lasa?
    Shit, vi får nog be Grekland om ett lån...

Är bekant med både bloggen och boken. Jag ställde föresten en fråga till dig om den om du inte märkte det? "ni"? Är du överartig eller pratar du med fler än mig när du citerar mina inlägg?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-02-07 22:52:52 följande:
    Nedan enligt länken du la in:

"I år är det en kvartett som samtliga har en taxerad förvärvsinkomst på 0 kronor under inkomståret 2013. En annan gemensam nämnare för dessa fyra, och som givetvis är en förklaring till deras svenska icke-inkomster, är att de samtliga jobbat utomlands."

Jag har ingen annan information. Har du?
    Precis som jag sa: Teliasonoras VD i Sverige jobbar i Sverige. Sedan har han säkert jobbat utomlands också om det står så. Känner du till några som jobbar i Sverige som inte ska behöva betala skatt i Sverige? Jag tar tacksamt emot tips i så fall.

Men, du kanske förstår nu hur fel du hade när du sa att "särskilt hög lön lär ju personen inte ha" om nolltaxerare? Det varierar förstås kraftigt. Sedan finns också företag som nolltaxerar och variationen dem emellan på hur mycket de omsätter är också enorm.
  • nihka
    M Y L F skrev 2014-02-07 23:07:36 följande:

Nu vet jag inte om det var svenska pedofiler du menade? Ackligt och absolut inte ok, bvad far dig att tro att jag tycker det? Det ar precis det har problemet jag beskriver, gammelmedia morkar bade det ena och det andra, ar dom radda att folk inte kan ta det? Fast det har med pedofoli ar ju mer utbrett utomlands, Svenskar till antalet lar ju vara litet till andra...Tur ar ju att vi ar lagar for sadant har, men tyvarr sa verkar ju lagarna bara tillampade for svenskar. Att skicka sina minderariga dottrat utomland for giftemal verkar ju vara ok...
    Ja, svenska pedofiler. Vad får dig att tro att jag tror att du inte tycker det inte är OK? Jag frågade bara om du hade läst om det. Folk får ju lätt för sig att Wagers blogg bekräftar en massa den inte bekräftar. Det är människor som inifrån verksamheten beskriver sådant de tycker hanteras fel. Det är INTE statistik. Jag tycker det är bra att missförhållanden kommer fram, men hennes blogg och innehållet där används flitigt av främlingsfietliga som någon slags norm för hur det alltid går till när den i själva verket fungerar som en inofficiell missnöjesventil.

På ont och gott får man följa det landets lag som man befinner sig i.
  • nihka
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-07 23:16:38 följande:
    Wow alltså Förvånad nickan skriver något om att "svenska pedofiler systematiskt importerar asiatiska fruar med barn"

"systematiskt"

och "myndigheterna inte får säga något om att mannen är en dömd pedofil till den nya blivande frun"

Wow alltså nickan.  Förvånad

Kan inte du ta och rota fram en pålitlig källa till det där?
    Eftersom du klagar på annat håll om att ingen någonsin citerar dig och du flitigt citerar mig får jag väl gå i från vanan att ignorera när du gläfsar vid mina fotknölar och tala om var du hittar denna information:

www.weritwagner.wordpress.com

Leta under inlägg som handlar om "dammsugare". Tydligen har vi ett gäng reprisgubbar som sysslar med denna importering av "dammsugare" - som det benämns av miggorna.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-07 23:10:36 följande:
    Klart herr ROT och fru RUT mfl har att vinna på invandringen. Ibland räcker det med ett enkelt konstanterande istället för en komplicerad redogörelse...

RUT och ROT har visat sig bra för sysselsättningen. Det är ingen vinst att anlita svartjobbare när det är lika billigt vitt och med garanti. Duktiga hantverkare går inte arbetslösa utan det är kö till dem.
  • nihka
    Velouria skrev 2014-02-07 23:45:49 följande:
    Jag har läst på icke-miggans blogg förut. Hur kan vi vara säker på allt som skrivs är sant och skrivna att riktiga miggor och inte några typer som låtsas vara miggor i syfte att sprida fördomar och lögner?
    Det kan man förstås aldrig vara, men jag har plöjt boken och läst en del senare inlägg på bloggen och tycker mig märka när det är en person som är insatt i verksamheten som uttalar sig trovärdigt.

När sedan SDare och än värre får tag i uppgifterna så dras det däremot många gånger både specifika och generella slutsatser som inte går att läsa sig till i miggornas berättelser. 
  • nihka
    nihka skrev 2014-02-07 23:28:59 följande:
    Eftersom du klagar på annat håll om att ingen någonsin citerar dig och du flitigt citerar mig får jag väl gå i från vanan att ignorera när du gläfsar vid mina fotknölar och tala om var du hittar denna information:

www.weritwagner.wordpress.com

Leta under inlägg som handlar om "dammsugare". Tydligen har vi ett gäng reprisgubbar som sysslar med denna importering av "dammsugare" - som det benämns av miggorna.
    Kopiera aldrig andras länkar.

Hon heter Wager och därför är adressen:

http://meritwager.wordpress.com/

• nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 00:02:07 följande:
    Att svartjobb har tvättats vita är jättebra. En bevis för att skattejägarna har vunnit över skattesmitarna...

Frågan är om alla är inbjudna till festen som hålls efteråt? Knappast, enbart de som har möjlighet att skörda vinsten är vinnare. Med det menar jag att det kommer dröja innan RUT och ROT är tillgängliga för verkligen alla.

Men som sagt, det är bra att svart blir vitt.

Det är tillgängligt för de som har lite pengar och som på detta vis kan föra pengarna tillbaka in i systemet. Taket gör att ingen enskild kan profitera stort. Dessutom ger det en spinoffeffekt i arbete för personer som håller på med ekonomisk redovisning. Många hantverkare lejer i sin tur hjälp med pappersarbetet eftersom det ligger an på dem att sköta om avdraget åt kunden plus all den vanliga byråkratin.

Ja, jag håller med. Det är bra att svart blir vitt. Vi behöver öka sysselsättningsgraden - alltså den officiella. Det var en av de 5 punkterna i Mckinseyrapporten jag postade tidigare.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-02-08 00:15:12 följande:
    Verkar vara en vettig människa.

Jo, hon har mycket egen erfarenhet också även om det inte är som anställd vid migrationsverket.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?