Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-23 16:39:21 följande:
    Om det nu finns 100.000-tals människor på gränsen till Syrien, så är det väl alldeles utmärkt att i stället för att Sverige tar emot 20.000 personer och minskar sin biståndsbudget för att ha råd med detta, ökar biståndet med 1 miljard för att kunna hjälpa 100000?

Jo, det står redan idag i motsatsförhållande eftersom det minskade biståndet används för att som en del bekosta invandringen till Sverige. Resultatet blir alltså att UNHCR kan hjälpa färre än vad de skulle kunna med SD:s politik.
    Tror du att grannländerna delar din entusiasm över att alla ska hamna där?

Antal syriska flyktingar i grannländerna: Libanon: 752 120; Jordanien: 522 588; Turkiet: 492 683; Irak: 192 443; Egypten: 126 717.

Totalt har mer än 2 miljoner (2 107 460) syriska flyktingar sökt skydd hos UNHCR i grannländerna. Siffran uppdaterades 23 september 2013. (källa: data.unhcr.org)

http://www.unhcr.se/se/stoed-oss/flyktingkriser/krisen-i-syrien.html

• nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-24 08:52:22 följande:

Ja naturligtvis men våldtäkt är inte asylskäl. Men vi kanske borde kvotera in fler kvinnor bland flyktingar då de generellt verkar ha högre skyddsbehov för sig och sina barn.

Våldtäkt är inte mindre skyddsskäl än andra systematiska hot mot person. Dessutom är det inte bara en ensam mamma som är utsatt utan barnen. Barnen är intressanta för exempelvis traffiking och barnsoldater. När det är kaos är det kaotiskt.

Det är bara att plocka in från flyktinglägren i Syriens grannländer där 50% av flyktingarna är kvinnor och barn. Läste en artikel om att inresande män är där och letar unga flickor och barn att köpa sex av. Det finns alltid gamar i krigets spår.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-24 20:05:23 följande:

Våldtäktsanmälningarna kommer alltid att stå relativt jättehöga jämfört med andra länder - varför Sverige får leva med Sverigedemokraternas förställande av vad dess siffror betyder, även om varenda immigrant kastas ut och gränserna stängs.

Antalet utsatta för sexualbrott i Sverige har stått stadigt mellan åren 2005-2011, enligt NTU.

Men vi kunde få ner siffrorna om vi utvisar och stoppar alla som heter Juan vad det verkar från tveksamma källors håll.

Om vi samtidigt i förebyggande syfte spärrar in alla som heter Tommy så får vi ner antalet massmördare på gatan med 66% eftersom 2/3 av alla livstidsdömda massmördare heter Tommy. Om vi dessutom spärrar in alla som heter Mattias kommer vi åt 100% för alla livstidsdömda massmördare i Sverige heter antingen Tommy eller Mattias.
    Resonerat på samma sätt som från tveksamma källors håll Flört
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-24 20:35:56 följande:

Precis de tveksamma källorna är ju research gruppen, den kända anti SD organisationen.

Nope. Diagrammet kommer inte från Reasearchgruppen och båda dina källor är lika tveksamma - även den du inte nämner.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-24 21:00:37 följande:

Den ena processar enbart datan från researchgruppen på ett statisktisk korrektsätt.

Att du är obildad har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande.
    Om man processar data som inte tagits fram på ett korrekt sätt blir båda rådatan och det man drar ut av den inte korrekt.

Att du har en hang-up på min person har redan etablerats och behöver inte ytterligare förtydligande. Släpp den och fokusera på sakfrågorna i stället. Tack.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-01-24 21:01:38 följande:
    En diskussion bygger inte på källor, en diskussion bygger på en människas egna åsikt samt förmågan att kunna förtydliga otydligheter. Den som brister i sin tydlighet, förlorar...
    En diskussion som handlar om statistik behöver byggas på källor annars kan vem som helst slänga ur sig vilka siffror som helst.

En diskussion som handlar om vad man tycker eller där man benar i ideologi, filosofi och liknande, där är statistik och källor ofta inte relevanta.
  • nihka
    LadyInRed skrev 2014-01-24 21:26:16 följande:
    Sedan när blev denna diskussion en fråga om statistik istället för den spontana och nyfikna frågan:

Citat "Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?"

Jag: Ja något har gått snett när en "Muhammed" får försörjningsstöd istället för en hårt arbetande tre-barns mamma,född inom landets gränser, och som samtidigt begär en trygghetszon för mina barn...
    Jag blir itne röd om öronen när någon nämner SD. För det mesta blir jag full av skatt för det är svårt a
    Sveriges invandringspolitik har områden som behöver förbättras, och EUs invandringspolitik behöver avsevärt förbättras.
    Jag: när någon påstår att människor med ett visst namn begår flest våldtäkter förväntar jag mig att man backar upp det påståendet med någon slags källa, om inte annat för att man ska kunna gå vidare med varför man INTE kan räkna så eller om källan misstolkats.

• nihka
    Stormvind skrev 2014-01-24 21:29:48 följande:

Märkligt nog så ifrågasattes inte denna ursprungsdata av dig innan när den användes som argument av er.
    Jag har kritiserat den tidigare om inte i denna tråd så i en annan. Detta "namnmoln" som skapades av någon på Expressen (om jag inte minns fel) är ju ganska gamla "nyheter".
  • nihka
    Digestive skrev 2014-01-24 21:38:28 följande:

Javisst! Eller då det fantastiska när någon underkänner en studie för att den enbart omfattar 1549 domar och sedan lyfter fram något hemmasnickrat som omfattar 126.
    Skräp som kommer från skräp.
  • nihka
    Stormvind skrev 2014-01-27 18:01:43 följande:

Och riktigt gott ska det bli när Åkesson styr och ställer i landet.

Varför det? Du har ju sagt att du inte är SDare. Lite märkligt att inte vilja att det partiet man röstar på ska ha makten. Men om SvP är förstahandsvalet för dig är det logiskt att rösta på SD. De står ju varandra nära och lyckligtvis är en röst på SvP en röst i papperskorgen pga 4%-spärren så i så fall förstår jag mer hur du tänker.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?