Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:45:31 följande:

Här håller jag med dig, det är för bedrövligt,
    Vi måste göra om och göra rätt, men förhoppningsvis så lär vi oss under tiden och ger fan i att upprepa samma misstag.
    Men vad jag inte tror är att lösningen är att stänga vår dörr för människor som flyr för sina liv.
    Och jag tror inte på att skuldbelägga grupper för vad enskilda individer gör.
    Men nu har vi gjort likadant i ganska många år och uppenbarligen förväntar sig våra politiker ett annat resultat trots att metoden är densamma. Hur många år ska det ta att förstå att det inte fungerar? Det har gått 20 år, behövs det 30 till?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    känsligrebell skrev 2014-02-28 19:12:57 följande:
    Anledningen till att SD blivit så populära (TROR JAG) är att de vågar uttala sig om saker, ex invandrare.

Alla andra politiker och vanliga människor för den delen är så rädda för att bli klassade som rasister att de håller käft. Trots att det är ett växande problem! Man blundar helt enkelt för att det inte är bekvämt att tala om!

Och sanningen är att något behövs göras åt Sveriges invandrarpolitik, vi kan inte ta in så många som vi gör idag för vi hjälper dem inte. Vi slänger ut folk på gatorna, folk som kommer ifrån krigsstater, vissa kanske har sett sina familjer slitas sönder av bomber, andra kanske har blivit torterade! Tro fan att de är instabila. De behöver hjälp, hjälp som Sverige inte ger dem! Så de får fortsätta, och ger alla fel bild av en stor del av Sveriges framtida befolkning!

*NOTERA* Jag säger inte att alla invandrare inte klarar/sköter sig, men de som uppmärksammas är ju den lilla delen som lever rövare i städerna!

Jag ser hellre att färre kommer in, men att de får hjälp. Förs in i samhället, får hjälpa till att driva Sverige framåt. Än att vi tar in massor utan att göra något!
    www.dn.se/nyheter/sverige/roda-korset-slar-larm-om-flyktingars-psykvard/

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-02-28 19:50:05 följande:
    Projektion.

Signaturen i fråga tillhör den vidskepligare delen av sekten

Tidigare i tråden har hen haft uppenbarelser om vilka av trådens signaturer som tillhör den autonoma vänstern eller att alla avskyr en viss skribent - ärligt talat tror jag att det är förspilld möda att diskutera med de sverigedemokrater som tar emot information i fantasiform.

Annars är ju anonymiseringen av brottslingar i media ett intressant ämne, men det låter sig inte diskuteras med SD:s tankeläsartrupper som med hjälp av ockulta besvärjelser och ritualer tror sig veta motiven till anonymiseringen.
    Jag trodde LadyInRed var antiSD? Jag måste missuppfatta henne totalt.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-28 20:01:20 följande:

Jodå dom krogägare som jag känner vill/ släpper inte in babbar som inte dricker och bråkar, likväl som att dom inte ( om det nu fanns här) skulle släppa in tio- dyngade nassar .
    Och krogägarna är ofta själva invandrare. Men de vet att om det kommer för många unga utländska killar så drar tjejerna (och då de svenska killarna). Och många invandrare dricker endast vatten = inget klirr i kassan.
    Så var det när jag var yngre, vet inte hur det är nu.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:05:43 följande:
    Nej, men tolkningen av sanningen kan vara rasistisk. Och när man är så mån om att få färg på kriminella, ja...
    www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt.

Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Det ÄR intressant att fängelserna är så dominerade av invandrare. Behöver vi verkligen ha svängdörrar i Sverige?

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 02:11:46 följande:
    Fast invandrare är INTE i majoritet vad gäller brott och socialbidrag. Män, däremot, är det.
    Invandrade män.
    Och kvinnor som inte kan läsa/skriva/tillhör en kultur där kvinnan är hemma med barnen kostar multum då de inte bidrar med en krona till mödravård/förlossningsvård/sjukvård/förskola/skola/tandläkare osv. Och har mannen inte extremt hög lön så bär det sig inte och vi måste skjuta till ytterligare försörjningsstöd/bostadsbidrag.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 10:40:11 följande:

Så du tycker att eftersom Finland inte tar sitt ansvar så ska vi i Sverige inte heller göra det?
    Ungefär som att när en förälder inte tar sitt ansvar så behöver inte den andra heller göra det.
    Eller om en anställd inte tar sitt ansvar så behöver ingen annan heller göra det.
    Smart där
    Men är det inte så att Finland tar sitt ansvar? De har nog större chans att ge sina 500 syrier ett värdigt liv än vad vi har att ge våra tiotusentals. Våra bor på allt från förläggningar till grandiosa slott till nergångna campingar. Vi har ju helt enkelt inte plats.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 11:01:47 följande:
    Oerhört konstigt. Finland bortser totalt från FNs vädjan om att EU ska ta emot fler flyktingar.

Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd i Sverige att jämföra med drygt 12 000 för 2013. Du slant nog med fingret på miniräknaren, eller så hörde du fel på 17 och 70.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/2013-10-24-Syrienkonflikten-leder-till-fler-asylsokande.html

Han kanske menade att vi är ju inte klara än?

Jämfört med den förra prognosen i juli, räknar Migrationsverket nu med att det kommer fler asylsökande till Sverige i år och nästa år. Prognosens huvudscenario skrivs upp från 45 000 till 56 000 i år. För 2014 är prognosen 52 000–69 000 asylsökande. Något mest troligt scenario är inte fastställt men beräkningarna i prognosen utgår från 60 000 asylsökande.
  • Errol Flynn

www.aftonbladet.se/nyheter/article18450752.ab

Medias förljugenhet.....rasisterna finns med både bild och namn men den enda som sitter för mordförsök, en vänsteraktivist, får vara anonym. Är tidningarna konsekventa? Eller är vänsteraktivisten färgad?

• Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-01 11:44:43 följande:

Det vet väl inte jag,
    Det är inte jag som bestämmer det.
    Naturligtvis inte. Men vi kanske ska minska på invandringen tills vi har en lösning? Att köra Sverige i botten gynnar vare sig svenskar eller invandrare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?