Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-27 21:14:33 följande:
    Sett till folkmängd har vi inte massinvandring. Det är ett favorituttryck man inom SD-kretar använder, men om jag skulle påstå att det är massutvandring av väljare från SD med samma procentsatser vilket gäller några punkter eller någon procent motsvarande det som gäller för invandring och flyktingar så skulle det bli protester.

I Libanon bor de flesta flyktingar i familjer och det är med stort personligt engagemang folket ställer upp under en bågnade börda och SD menar att det är bara att trycka in fler.
    Jag tycker att det är massinvandring. När både bostäder och jobb saknas kan vi inte ha samma volymer som vi har idag.
    Däremot benämns det massutvisning om 20 personer UTVISAS. Ironiskt men jag förväntar mig inte mer av kvällspressen egentligen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:17:37 följande:

Oj vad duktiga ni är på att skriva :)
    Nu kanske ni kan svara på vad svenskhet är? Jag har ställt frågan tidigare och fått lite spridda svar men det enda konkreta var att mörk hudfärg aldrig kan bli svensk. Är ni inne på samma linje?
    Jag anser att man är svensk om man talar svenska och uppskattar svensk kultur, svenska värderingar, vår demokrati och i stort vårt levnadssätt här uppe i norr. Om man är för könsstympning, månggifte/bortgifte, hedersmord/hedersbrott, klär sig på ett sätt så man blir nästintill oanställningsbar så kommer man inte bli svensk om man så bor här i 50 år tycker JAG. Och barnen som man för över sina ruttna värderingar på blir oftast inte heller svenskar då.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:24:09 följande:

Media spelar inte dumma. Vi har bara en annan syn på hur man rapporterar. Det finns länder som går ännu längre och publicerar bilder på misstänkta. Man är inte mer sanningsenlig då.

Är du lika intresserad av att veta när brottslingarna inte är invandrare? "To ursprungssvensker, bosatt i Sverige, ble ved 22-tiden...
    Absolut! Jag är väldigt nyfiken av mig. Jag vill veta ALLT.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:36:51 följande:

Mycket märkligt eftersom de allra flesta brott begås av infödda svenskar vilket inte är så konstigt eftersom det är det överlägset största gruppen i Sverige, men man kanske ville något utdanade med att placera just dig i särskilt invandrartäta områden?
    Jag körde knalltransporter runt i Sverige vid behov. Det var exakt samma klientel på de anstalterna.
    Jag sa aldrig att de inte var födda i Sverige. En del var det, en del inte. Om jag inte vet det så benämner jag dem invandrare då de kom från mellanöstern/afrika/baltländer ursprungligen och pratade ganska knackig svenska.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:39:04 följande:

Åk ner till Libanon och börja gnälla om "massinvandringen" till Sverige så kan de få sig ett gott skratt.

Nej, massutvisning har vi inte heller haft någon.
    Men är ex alla syrier garanterade permanent uppehållstillstånd i Libanon?

kvinnatillkvinna.se/blog/2013/10/18/skriande-behov-av-humanitara-insatser-i-libanon/

Det verkar inte helt friktionsfritt.
    Men att ta emot människor i Sverige är väldigt dyrt. Skulle inte de pengarna göra mer nytta om vi skänkte dem till Libanon/Jordanien/Turkiet? Det är nästan grymt att utlova PUT till alla som tar sig hit. Då är Sverige medskyldiga till överfulla båtar som sjunker i medelhavet. Folk lockas hit med livet som insats.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:44:58 följande:

Språket är viktigt för att kunna leva och arbeta i ett land. När du nämner kultur så ger det upphov till en rad tolkningar och är ett tveksamt mått på svenskhet, för vad är svensk kultur? Halloween? Lucia? Supa sig redlös på midsommar? Demokrati behöver man inte anamma, det måste man acceptera vare sig man vill eller inte. Varför måste en invandrare leva som vi etniska svenskar för att accepteras? Förstår du att det inte är så lätt att definiera svenskhet när man skrapar lite på ytan? Därför är det så fel av Sd att använda detta i sin politik och eftersom det inte går att definiera så återstår bara hudfärgen.

Och när du skriver om kriterierna för att vara oanställningsbar så undrar jag hur en arbetsgivare skulle känna till dessa åsikter? Klädsel kan vara skäl för uppsägning har jag förstått av tidigare fall, är osäker på på hur det har gått med dessa fall dock.

Du har en rejäl dos fördomar.
    Inte hälften så mycket fördomar som dig lyckligtvis.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:52:17 följande:
    Då får du väl rösta på ett parti som vill dokumentera ALLT om sina medborgare. Kanske via bevakningskamror  inopererat multifunktionschip subkutant, mm, mm, mm.

Men, vad jag förstår var du inte så imponerad av att bli kollad för dina internetaktiviteter av folket kopplade till reaseachgruppen, så du kanske ska vara försiktig med vad du önskar för andra - det kan slå tillbaka på dig själv.
    Nej jag tycker inte att vi ska ha ett övervakningssamhälle. Det har jag aldrig påstått särskilt inte när inget brott begåtts.
    Tror du att det hade tystats ner i media om Svenskarnas Parti gjort ett register på över 400 muslimer som surfat på jihadsidor och tagit olagliga kreditupplysningar på densamme? Inte en chans va? Jag tål inte hyckleriet och dubbelstandarden.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 21:56:47 följande:
    Nej, de är inte garanterade någonting, de väller in ändå.

Världssamfundet vädjar till sina medlemsländer att ta emot fler flyktingar. Det är risk för att konfliketn sprider sig till grannländerna och många vill så långt bort som de kan - med livet som insats för att både stanna och åka.
    Ja kriget i Syrien är förjävligt och jag lider med alla som tvingas fly med sina små barn. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att det var överkurs att som enda landet i världen garantera PUT. TUT hade räckt till att börja med så kan man utgå därifrån. Sverige har tagit ett stort ansvar för flyktingar i världen och det ska vi vara stolta över. Men jag tycker att våra politiker, eller i detta fallet migrationsverket, ska tänka på att det ska fungera i praktiken också.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5772073

Om man hellre vill tillbaka till kriget har vi misslyckats.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 22:01:09 följande:

Jag är relativt fördomsfri faktiskt, jag generaliserar inte att invandrare skulle vara på det sätt du beskrev ovan.
    Du förstod verkligen inte vad jag skrev? Tröttsamt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:02:09 följande:
    Om man transporterar fångar som har misskött sig förstår jag att man får en ganska stygg bild av invandrare. Du har träffat de allra sämsta.
    Nja många var väldigt trevliga men brotten kanske inte var det. Jag var faktiskt mest förvånad över överrepresentationen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?