Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-03-01 11:47:44 följande:

Inte enligt FN som vill att dom tar emot fler.
    Det finns mängder av nödlidande från Syrien nu, då borde det rimliga vara att vi solidariskt hjälps åt att hjälpa dom.
    Inte enligt FN kanske men det blir nog bäst för Finland och de integrerade syrierna i längden.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-03-01 12:14:47 följande:
    Ett återkommande argument från sekten kring Åkesson genom åren har varit att vi inte tar emot riktiga flyktingar, att det handlar om människor som lockas till välfärdslandet Sverige för att få en bättre tillvaro - men att få av dessa egentligen är kan definieras som flyktingar enligt strikta internationella definitioner.

I och med inbördeskriget i Syrien får man möjlighet att syna argumentet - eftersom ingen kan påstå annat än att alla som flyr Syrien verkligen är flyktingar - och föga förvånande lyser argumentet "här har vi riktiga flyktingar, precis sådana som vi ska ta emot, till skillnad från allsköns lycksökare" helt med sin frånvaro.

Med Syrienkrisen hade det funnits en möjlighet för SD att visa att partiet INTE består av tolv lager främlingsfientlighet  och innanför dessa ett svart hål av tankeoförmåga.

Men vad händer - det blir bara det vanliga gnället och det ryggradslöst osjälvständiga sneglandet på andra länder.

Svenskhet serverad som SD-soppa innebär så gott som alltid avsaknad av egenidentitet men i stället har soppan kryddats med ett osjälvständigt ynkligt pipande, typ "Men titta på dom - dom gör ju så, men vi....."
    Men det har dessvärre inte bara kommit syrier som flytt från Syrien utan även syrier bosatta i andra länder runtomkring (sen innan kriget) har sett sin chans att få PUT i Sverige. Hittar inte artikeln nu...
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 13:26:15 följande:

Först och främst är det inte konstigt att människor som kommer från länder i krig/inbördeskrig inte har full skolgång. Sedan är det konstigt att de många gånger har det iaf. Hemskolning och privatundervisning av generationen över är mycket vanlig. Att sedan en 8-åring som kommer till Sverige inte har mer än max tre års skolning är kanske inte så konstigt. Eller en 13-åring som levt i ett konfliktområde i 3 år inte har gått i officiell skola de 3 sista åren utan bara har 3 års officiellt skolgång mellan 7 och 10.

Sedan finns det naturligtvis analfabeter eller näst intill, men de är inte alls så vanliga som vissa vill göra gällande. De som finns är dock väldigt resurskrävande och än mer så för att det finns så få personer i Sverige som har kompetensen att undervisa analfabeter. Här släpar vi efter.

"MENA-folk" beskrivs ofta som helt outbildade som varken kan läsa, skriva, räkna eller tänka logiskt och inte heller besitter någon annan kunskap som är värdefull i vårt samhälle. Trots det tar de sig hela vägen från Afrika och mellanösten till Sverige. Märkligt.
    Ja men att de lyckas ta sig hit betyder inte att de kommer jobba någonsin. De somalier som kommer som anhöriginvandrare hoppar på flyget med en flygbiljett betald av släktingen i Sverige via soc. Så det är inte raketforskning.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 14:40:36 följande:
    Älskar hur SD-fantaster aldrig verkar förstå vad "överrepresenterade" betyder...

Jasså? Har du dessa siffror från "Affes blogg" eller?
    Nej det var en artikel i DN som tog upp BRÅs statistik som man först inte ville redogöra. Jag kopierade direkt ur artikeln så det var inte skrivet av mig.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 14:47:11 följande:
    Liv > värdigt liv. Men klart, om man har som agenda att ha ett helvitt Sverige är det ju att föredra att man ger några få "ett värdigt liv" (som man sedan kan anklaga dem för att de har, "titta, de har det bättre än många svenskar!!!!!"). Själv drar jag hellre upp så många som möjligt från en sjunkande båt, än oroar mig för att de som redan är ombord på min skuta har "värdigt med plats".
    Ja där skiljer vi oss åt. Jag vill ha en invandring som är hållbar i längden och som gynnar de som redan befinner sig i landet. Jag tycker också att man ska rädda så många som möjligt men man måste också ha insikten att inse när skeppet är fullt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 14:48:26 följande:

Nejdå. Det är fortfarande ett äldreboende där en inglasad uteplats planeras:

" Eftersom mycket talar för att Hamngårdens övervåning inte ska användas av äldreomsorgen under den närmaste tiden föreslår Magnus Falk i första hand att kommunen ska glasa in uteplatsen på markplan.

Tanken är att den inglasade altanen ska förlänga sommarsäsongen. I dag undviker många äldre att gå ut eftersom det drar så mycket på uteplatsen. Genom att glasa in altanen, och skärma av från regn och rusk, hoppas Magnus Falk att fler äldre ska vilja sitta ute och följa det som händer och sker i närområdet." 

www.varnamonyheter.se/gnosjo-kommun/vill-glas...
    Vilka ska bo på övervåningen? Ensamkommande? På otaliga hem för ensamkommande har det skett misshandel, sexuella trakasserier, mordbrand, hot, skadegörelse och till och med mord. Jäkligt bussigt mot de äldre.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5032911

norran.se/2013/03/vasterbotten/brister-pa-hem-for-ensamkommande-barn/

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-01 15:08:17 följande:

Nej, det skiljer sig kraftigt åt från individ till individ. Soc betalar inte anhörigas flygbiljetter. Ofta har pengar rasslats ihop genom olika frivilliga organisationer. Efter ett beslut kan det ta flera år för en eller flera anhöriga (alla kommer inte alltid samtidigt) innan de kan ansluta.
    Nja fast somalierna tycker faktiskt att deras återföreningar ska omfattas av Geneve-konventionen från 1947 så att de ska få gratis flygbiljetter.
    Artikeln i Dalademokraten är borttagen av någon anledning men finns citerad på bloggar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 15:08:32 följande:
    Och invandringen gynnar de som redan är i landet. Och skeppet är långtifrån fullt.
    Nej inte om vi ska bygga tältläger åt flyktingarna. Då kan vi smälla upp ett läger i Norrland. Men om vi är realistiska så byggs det inte i den takt flyktingar/anhöriginvandrare kommer. Och svenska barn ska också flytta hemifrån.
    De bostäder som byggs brukar bli ganska dyra. Antingen bostadrätter eller hyres med hutlösa hyror som många svenskar inte har råd med. Vart ska flyktingarna bo om du tänker realistiskt?

Det fattas 6600 bostäder nu. 9600 bor kvar på migrationsverket trots uppehållstillstånd men de har ingenstans att ta vägen. Och  Sverige förutspår rekordstort antal flyktingar nästa år. Kan du trolla med knäna? De ska ha skolgång och sjukvård också. Skattkistan är inte oändlig.

www.dagensarena.se/innehall/stor-brist-pa-kommunplatser-for-flyktingar/

www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/tiotusen-flyktingar-i-ko-men-bara-80-far-plats-i-jonkoping

Understa artikeln var ju nästan lite rolig. Har du stor bostad kanske du kan inhysa lite flyktingar hemma hos dig?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 15:16:17 följande:
    Och samma sak kan sägas om äldreboenden. Jäkligt bussigt mot flyktingarna.
    Flyr man för sitt liv så kan man kanske inte ha så stora krav.
    Beggars can´t be choosers. Våra pensionärer som hjälpt till att bygga upp landet däremot förtjänar lugn och ro på sin ålders höst. Men du skiter totalt i svenska pensionärer va? Ditt människoförakt är vidrigt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?