Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Jag måste bara flika in att jag tycker att Miljöpartiet är farliga för Sverige. Vad är det för fel på människorna?

www.svd.se/opinion/brannpunkt/miljopartiet-lovar-att-forsorja-alla_3317992.svd

Miljöpartiet funderar inte på den troliga pull-effekten i försäkringen, lockelsen för all världens prekariat att få del av tryggheten. De nämner inte om förslaget inkluderar så kallade papperslösa, eller gömda, som har fått utvisningsbeslut men gått under jorden. Det här är ju i Miljöpartiets ögon ett varmt projekt som ser till människors behov där människor ”slipper oroa sig för om de kan betala hyra nästa vecka”.

Jag oroar mig desto mer för välfärdsstaten, välfärdssystemen och Sveriges ekonomi. I en värld av stora folkvandringar är det ingen bra idé att ställa i utsikt att svenska staten ska ge grundtrygghet och fritt vivre till alla och envar som anmäler sig vid ”dörren in”.

Uppenbarligen tror inte Miljöpartiet att så värst många skulle utnyttja erbjudandet. De avsätter i alla fall inga pengar i sin budget, 160 miljoner, det är ju ingenting. Och lika lite för kommande år fram till 2017. Där blir jag stum. Hur kan de tro att människor frivilligt skulle avstå från att låta sig försörjas om pengarna bara är att kvittera ut utan några som helst motkrav ”utan krav på detaljkunskap” som de säger. Så mycket för Miljöpartiets trovärdighet i välfärdsfrågor.

Vad är det med Miljöpartiet? Är de naiva? Populistiska? Romantiska kanske? Den allvarliga frågan är: Kan de ges inflytande över statskassan?

HELENA RIVIÈRE

fri skribent, fd moderat riksdagsledamot

Källa: Mp:s hemsida och motion 2013/14 Sf 303

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 09:16:49 följande:
    Ja, för det ordet har inte alls använts nedsättande historisk. Ku Klux Klan menade såklart enbart att adressera dem korrekt medan de hängde dem, eldade upp dem, våldtog och torterade ihjäl deras barn.

Finns det ingen arbetsför muslimska kvinna att grupphacka denna morgon? Rätt skoj när människor inte ens ges en chans även när de uppfyller vad man klagar på - men det hör väl till sverigedemokratin.

"- Kollar du uppåt din jävel?"
    "- Kollar du nedåt din jävel?"
    "- Kollar du åt vänster din jävel?"
    "- Kollar du åt höger din jävel?"
    "- Står du nu och blundar din jävel?"
    Ursäktar ändå inte att svennejävel används nedsättande mot majoritetsbefolkningen i ett land.
  • Errol Flynn
    chrissandra skrev 2014-03-03 09:39:38 följande:

Absolut inte!

En annan undran man kan ha är hur många svenskar som skulle fly landet och få komma till Afrika skulle börja skrika nigger till lokalbefolkningen?

Eller blattejävel om vi hamnar i något av arabländerna?
    Jag tror jag skulle få jävligt mycket motion i alla fall. Skulle få springa för mitt liv.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 09:54:12 följande:
    Mycket med saken att göra alltså. Skulle det ha med hur ordet "Nigger" har använts historiskt eller med muslimska kvinnor som arbetar i Sverige att göra? Sedan så kan vi fortsätta låtsas som att det korrekt ordet för neger på det engelska språket inte ser ut såhär - Negro - och att "Nigger" inte just hör till glåpordet.

Även ett ytterst konstigt fenomen att förstå, jättekonstigt. Prova med att säga "- Din jävel!" åt en vän och gå sedan ut och säg samma sak åt en främling.
    Varför skulle jag acceptera att bli kallad svennehora (vilket hänt många gånger) för att jag väntar på bussen? Jag skiter fullkomligt i KKK och all annan jävla skit. Dessa araber som kallat mig fula ord har aldrig varit förslavade men deras egna hemländer kanske har en sån historia.
    Nu har jag inte åkt kollektivt på snart 15 år så jag slipper lyckligtvis skiten nu. Bara jag själv i bilen. Underbart.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 09:11:19 följande:
    Verkar inte spela någon roll. Kvinnor ska visst bara hålla käft och vara söta, enligt SD.
    Vet inte det ja. Jag må vara söt men jag håller aldrig käften
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 10:00:42 följande:
    Ja, fantastiska summor. Arenan för bandy i Vänersborg kostade 234 miljoner. Sverige går under - nu. Anser det dock onödigt men att blåsa upp det till ett luftslott som skulle spränga välfärdsstaten Sverige bjuder bara upp till skratt.

Inget dåligt mellanslag det där! Haha..
    Ja mellanslaget är fantastiskt! Vet inte var det kom ifrån.....
    Summan av kardemumman var väl att 160 miljoner inte räcker någonstans. Bara att behandla alla ansökningar kostar miljarder årligen och att skylta med att man får bidrag här utan att bidra är så blåst att jag undrar om någon blivit tappad på huvudet som barn.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 10:09:56 följande:

När verkligheten, som vanligt, inte räcker till för Sverigedemokrater och när ämnet handlar om människor.

Vad menar du? Att nihka bestämmer vem som har rätt att känna sig kränkt? Där drämde du minsann till oss med facit i huvudet!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 10:16:58 följande:
    Det där svåra med att hantera individer som individer och inte individer som grupp. Kluriga saker!

Säger någon eller några "svennehora" så får det väl ändå stå för dem och inte samtliga som ser ut som dem, kommer ifrån samma land som dem och vadå, övriga ~1,5 miljarder muslimer?

För helvete logiska tankefel ala 11-åring.
    Ja nu gjorde du ett dumt tankefel a la 5-åring. Jag har inte skrivit att ALLA invandrare säger si och så. Jag berättade hur det kunde låta när jag var yngre.
    Du har ju uppenbarligen problem med att inte klumpa ihop folk för vi svenskar ska klumpas ihop med slavhandlare från 1800-talet. White guilt har aldrig funkat på mig. Jag skäms inte ett dugg för att vissa människor höll slavar. Jag var inte ens född då och på fel kontinent dessutom. Min chans till påverkan ser jag därför som väldigt liten.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 10:24:06 följande:
    Faktiskt helt otroligt, kollade till och med efter och hela utrymmet utgjordes av ett enda mellanslag. Kunde inte med att ta bort det för att spara plats!

Prokristna Sverigedemokrater borde väl fråga vad Jesus hade gjort? Fast ja, det känns en aning onödigt. Kanske att det skulle ge någon slags minskad effekt på brottsligheten uti den aktuella gruppen (minskad desperation) på vissa håll men ah, vet inte.
    Jag kommer rösta SD i valet men jag skiter totalt i religion. Visst är det fint med kyrkor men jag vill inte att religion ska ha något som helst inflytande eller särställning i samhället. Inte kristendomen men ännu mindre islam. Man kan inte älska ALLA delar av alla partier. Fick man välja skulle man plocka fritt från alla och sätta ihop det perfekta partiet men det går ju inte.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 10:29:54 följande:
    Nej, att det handlade om ordet "svenne" utan suffix som "jävel" eller "hora". Svenne kan dock liknas väl med neger - att det beror helt och hållet på sammanhanget, tonen och vem som säger det till vem.
    Och om en invandrare blänger nedvärderande på dig och säger svenne *valfri förolämpning* så är det svårt att förstå att han inte menade det på ett smickrande sätt? Där ser man. Jag läser människor bättre än så.
    Men jag ska prova med att lägga huvudet på sned när jag ser en svart man och säga neger lite gulligt så får jag se om han blir glad.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?