Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-04-13 23:07:02 följande:

Herregud..vinklat till max. Ska du inte hitta på att han slog ner henne också?
    Tja, PK-sekten vinklar mot kvinnans nackdel. Någon måste våga stå upp mot PK-sekten. Jag tar gärna på mig det ansvaret.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-13 23:42:14 följande:
    En tant som jobbar för en hjälporganisation som hjälper krigets flyktingar från Syrien är ju inte till mycket hjälp om hon motsätter sig hjälp till krigets flyktingar från Syrien. Eller vad trodde hon - att hon skulle få medalj för sina åsikter?  Det är ju bra om man tänker innan man öppnar munnen. Hon får skylla sig själv om hon blir petad.
    Hon ska ha en medalj som vågar säga vad hon tycker. Det är inte alla dom vågar det i dagens samhälle. Risken är överhängande att man blir uthängd som rasist av PK-maffian, som hon också blev.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-14 16:26:33 följande:
    När hon jobbar representerar hon Röda korset som hjälper människor oavsett var de befinner sig och inte särskilt arbetslösa svenska ungdomar. Hennes privata åsikter har ingen plats i kontakten med de som söker sig till Röda korset.

Hur kan man INTE fatta det?
    Hur kan man INTE fatta att vi har åsiktsfrihet i det här landet?
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-14 16:59:22 följande:
    Nej, man har INTE åsiktsfrihet på jobbet. Du representerar din arbetsgivare/uppdragsgivare.

Visste du verkligen inte det?Förvånad
    Det är ideellt arbete. Hon jobbade gratis i 9 år för RK. Det är annat än man kan säga om generalsekreteraren som får en lön på 88 000 i månaden.

I konsekvensens namn borde nu Röda Korset gå ut offentligt med att de inte vill ha pengar från människor med samma åsikter som den 72-åriga kvinnan. Vilket är ganska många av svenska befolkningen.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-14 17:06:27 följande:

Jag tror inte att den delen av befolkningen ger så mycket pengar till hjälporganisationer alls. Men man ska nog vara rätt korkad om man tror att RK liksom ENKOM ger hjälp efter att ha utrett en persons etniska bakgrund och bara hjälpa de som är pursvenskar...

"Ledsen fru Almberg, men det verkar som att ni har en grek till gammelmorfar, så det blir ingen hjälp. Seså, iväg nu, nääästaaa!!"

Hur kan du veta vilket som ger pengar till organisationer? Var femte svensk anser att SD har bäst invandringspolitik. RK borde gå ut offentligt med att de inte vill ha pengar från dessa "rasistiska" människor.
  • Gert
    Skuld skrev 2014-04-14 17:10:31 följande:
    Det blir SD för mig nu i september. Någon jävla hejd får det vara.
    Det blir det för mig också. 
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 17:13:36 följande:

Visst har vi det, men när man arbetar så får man vänta med att dela med sig av dem. Eller så kan man inte fortsätta arbeta med det. Det gäller de flesta typer av arbeten. Det trodde jag alla kände till.
    Ja, tänk om kvinnan inte hade svarat på den hotfulla mannens frågor. Vad hade han gjort då?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 17:26:34 följande:

Nämen, nu duger PK-kanalen för dig? När vi andra länkar dit så gnälls det i högan sky om PK-sekt och vad det nu är. Intressant att de allra flesta inte vet vilket parti som har bästa invandringspolitiken. Strax under Sd kommer S så jag vet inte om detta säger speciellt mycket egentligen.
    Så nu duger inte PK-kanalen för dig. 
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-14 17:26:41 följande:
    Samma källa som anger att SD är det parti svenskar med tydlig marginal har allra minst förtroende för i samtliga andra frågor.
    Jaha? Det var inte det som var frågan. Frågan gällde vilket parti som har bäst invandringspolitik och det har SD om svenskarna får välja.

Sören Holmberg är inne på samma spår i SVTs sommarprogram.

">

Svar på tråden Varför hatar folk SD?