Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-26 23:02:03 följande:
    Afrikan? Menar du den breda bilden av hur människor som finns på den afrikanska kontinenten ser ut eller hur människor som kan komma från alla världens hörn ser ut ser ut enligt en afrikansk stereotyp?

Jag förstår din poäng med att identifiera men man hamnar också väldigt lätt i ett snår om man utgår från typ en handfull "raser" på jorden och att man enkelt kan beskriva dem. Det är som att lägga ut en sökning på en svensk. Vem ska man backa undan för då?

Jag tycker absolut man ska försöka beskriva folk som kan vara en fara för allmänheten, men hur man beskriver och vad man uppfattar av det som beskrivs hänger samman med vad man har för värderingar och vissa värderingar ska vi som samhälle inte ställa oss bakom.
    Är han svensk och man har ett signalement vill jag veta det. Är han svart och man vet att han har ett ärr på kinden vill jag veta det.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:03:49 följande:

Det innebär inte att du får publicera dem!
    Men jag får väl läsa dem?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:12:27 följande:

Fast nu hade ditt svar mycket lite med min fråga att göra utan du passade på att göra lite reklam för DIN bild av hur invandrare beter sig vilket förstås är långt ifrån en generell sanning.

Jag frågade på vilket sätt är det relevant att tala om att en person som bor i Sverige tidigare bodde i ett annat land? Nu talar jag inte om någon specifik person utan allmänt.
    För att det är löjeväckande när tidningarna skriver om "svenskar" som sprängt civila i Kenya. Det är relevant i rättegångar då det kan finnas ett land dit personen kan skickas tillbaka till och pressen borde försöka sluta få det att låta som att alla är svenskar när det uppenbarligen inte är så.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:14:20 följande:
    Jaså du vet att han ska det nu. Ja, då blir han definitivt aldrig någon stockholmare.
    Det är sagt så. Vi får se om det verkställs.
  • Errol Flynn
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-26 23:13:04 följande:
    Hur menar du att de fått fram personuppgifter då?
    Därom tvistar de lärde. Vissa har haft mailadress hejkomochhjälpmig@hotmail och ändå blivit identifierade. En del har använt hemmets dator och då har den som står på abonnemanget fått den olagliga kreditupplysningen trots att den personen aldrig skrivit en kommentar.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-26 23:20:03 följande:

Helt sjukt, rätt tragikomiskt när man ser rasister i varje hörn.
    Ja Sverige är larvigt. Våldsvänstern/AFA/Researchgruppen har Seppuku Media som täckmantel. Seppuku Media använder sig av Bisnode Kreditupplysning som delvis ägs av Bonnier som äger Expressen som anställer Researchgruppen. Patetiskt.

Datainspektionen och polis är inkopplade. Bisnode har pudlat och bett om ursäkt för de olagliga kreditupplysningarna.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:22:06 följande:
    Ja, usch. Det är sorgligt vad människor kan göra mot varandra!
    Det håller jag med om. Kanske Sveriges fel delvis. Vi utvisade inte utan gav våldtäktsmannen ny identitet efter första våldtäkten. Obegripligt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:28:13 följande:
    Alla vet att de finns många olika sorters svenskar med olika grader eller typer av svenskhet ända ner till de som själva inte anser sig ett dugg svenska som ändå kan hävda det på pappret. Sedan förstår väl alla att det nästan uteslutande är människiór med en mycket stark koppling till ett annat land som åker dit i krigstider. Jag tror inte du behöver vara orolig. Du är inte den enda med ett logiskt tänk.
    Ibland ger media intrycket att det är en svensk rakt igenom tills en liten notis om utvisning dyker upp.
    Hasse Aro på Efterlyst stod i direktsändning och svarade en tittare som frågade om det var en svensk som begått en våldtäkt (HIV-smittad våldtäktsman) och Hasse Aro indignerat utbrister att han är lika svensk som du och jag och sedan visar det sig att mannen är kolsvart. Alla kan inte läsa mellan raderna.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-26 23:37:57 följande:
    Låter jobbigt iaf.
    Tycker det är sorgligt att det tystats ner av media. Flera har kontaktat tidningar men det är knäpptyst. Det "fina" hatet är okej och att hota "rasister" är okej.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 00:02:42 följande:
    Men man KAN vara kolsvart och svensk. Det är det som är hela grejen med främlingsfientliga och rasister, man ser inte bortom hudfärgen och det är därför den är så intressant hela tiden.

Man kan resonera om olika maträtter och hur man blandar och mixar från alla världens hörn och kallar spagetti och köttfärssås för vanlig mat och tacos för fredagsmys, men när det kommer till en svart man så är han afrikan.
    Självklart kan man vara svensk och afrikan. Men denna var inte det utan det var bara en larvig mörkläggning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?