Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-27 22:05:12 följande:
    Det som researchgruppen gjorde har väl knappast tystats ner. Finns det NÅGON som inte vet?
    Ja precis alla. Jag pratar inte om deras "Avpixling" som media skrev om. Det här är en annan händelse. Den 14 januari 2014 tog Researchgruppen 406 olagliga kreditupplysningar på kommentatorer vars identitet de tagit fram på tvivelaktiga sätt. Det har inte stått ett enda ord om detta i tidningen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:15:34 följande:

Det var inte ett så fint erbjudande som det lät. Kanske var det mest tänkt att sporra andra EU-länder. Många bäckar små. Det är inte så många som klarar av att ta sig hit, även om det har blivit några fler kvotflyktingar som FN ombesörjer transporten för. De här människorna kommer att stanna länge.  Det är för många intressenter i den här konfliketen så det kommer att bli ett långdraget krig. PUT är vettigare då. De som vill återvänder även om de fått PUT, men de med barn som kommer att växa upp här kommer nog inte att vilja rota upp dem igen till ett land de inte känner igen sig i. Allt kommer dessutom att vara sönderbombat innan de är klara. De slutar väl inte att slåss innan det inte längre finns något att slåss över.
    Ja men resten av Europa undrade nog om Sverige tappat förståndet för inte var det så att de blev inspirerade att följa efter dessvärre.....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5684286

Uppåt 1800 i veckan tycker jag är en ganska hög siffra för lilla Sverige. Alla ska ha mat,husrum och vård och mycket mer.
  • Errol Flynn
    Cal XVI Gustf skrev 2014-02-27 22:17:37 följande:
    Hmmm, jag har försökt söka lite grann. Jag har tagit reda på att den häringa Researchgruppen hackade något som heter Disqus och att de sedan beställde kreditupplysningar från firman Bisnode.

Provade att googla på researchgruppen + bisnode och researchgruppen + disqus men får bara upp en massa träffar på avpixlat och liknande samt diverse bloggar och flashback. Någon som kan tipsa om en artikel i "vanlig" media?
    Nej det finns inga artiklar i vanlig media. Inte ens i Expressen trots att Researchgruppen jobbar för dem. Bisnode sade upp alla avtal med RGs Seppuku Media samma dag anmälningarna rasade in och vi fick alla brev där det står "hur allvarligt de ser på detta och att det är missbruk av deras tjänster" och bla bla bla.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:19:12 följande:
    Det var som när jag jobbade inom vården. Jag fick för mig att alla var sjuka. Du vet ju hur den ser ut statistiskt, det finns en överrepresentation, men de allra, allra flesta invandrare kommer aldrig, aldrig någonsin i klammeri med rättvisan.
    Nej det finns fantastiskt trevliga och duktiga invandrare och så finns det rötägg. Och rötäggen tycker jag att det ska bli lättare att utvisa. Om man återfinns under 40 avsnitt i belastningsregistret trots att det är mindre brott tycker jag att det kan vara dags att packa väskan och flytta hem.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 22:21:05 följande:
    Inte om man oroar sig för kostnader och ömmar för de gamla. Är man emot invandring av ekonomiska skäl är det milt sagt dubbelmoral att skaffa sig barn.
    Nej det är det inte. Inte alls faktiskt.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:23:03 följande:
    OK. Nej, det hade jag inte hört före du berättade här tidigare idag.
    Det sorgliga är att det spelar ingen roll VAD du skrev. Nån tjej som skrev på Avpixlat var miljöpartist tror jag och satt mest och käbblade emot men hon åkte med i registret ändå trots att hon står på den "goda" sidan. RG hävdar själva att de tagit "toppkommentatorerna" som skriver varje dag. Jag gick in och kollade min Disqushistorik och ser att jag skrivit 1-3 inlägg i månaden och då skriver jag likadant som jag gör här. Det är inga utspel om "ut med packet" och "negerjävlar" och sånt. Mest kritik mot våra politiker.
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 22:29:08 följande:
    Mystiskt. Jag har inte hört ett ljud om detta, men skulle hemskt gärna få höra hela historien från början.

Var Disqus en app ungefär som whats app eller Hangouts?
    Kommentatorsystem. Expressen använde det. Vet ej om de får ha kvar det. Disqus var rätt förbannade att de utnyttjat deras system olagligt.
    Här finns massa fakta:

www.exponerat.info/arschberg-och-researchgruppen-har-tagit-kreditupplysningar-pa-exponerats-kommentatorer/

avpixlat.info/2014/02/03/researchgruppen-bisnode-och-mattsson/

Jag har aldrig skrivit på exponerat men de använder Disqus också så jag gled med på samma räkmacka.

• Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 22:29:08 följande:
    Mystiskt. Jag har inte hört ett ljud om detta, men skulle hemskt gärna få höra hela historien från början.

Var Disqus en app ungefär som whats app eller Hangouts?
    www.friatider.se/salde-kreditupplysningar-till-afa-nu-riskerar-bisnode-tillsynsarende-fran-datainspektionen

Fria Tider läser jag aldrig men detta kom upp när jag googlade.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:36:23 följande:
    Nej, det var väldigt blandade recensioner där. Vi både hyllades och idiotförklarande och allt där emellan. konstigt nog var det ofta svenskar (märkets på användarnamnen och engelskan) som kritiserande på utländska sidor. Jag hamnade bl a på någon arabsida på engelska, minns inte vad den hette och där var det precis som på Avpixlat med svar från svenskar när någon tackade Sverige.

Var har du fått siffran 1800 i veckan? Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd att jämföra med drygt 12 000 för 2013.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    1800 är siffran som stod högst upp i hörnet på artikeln jag länkade till.
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:38:21 följande:
    1800 är siffran som stod högst upp i hörnet på artikeln jag länkade till.
    Under rubriken.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?