Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-02-28 15:37:04 följande:
    Rasistiskt dåd mot svensk kille: www.aftonbladet.se/nyheter/article18437883.ab

Tänk om detta hade varit mot en mörkhyad kille. Då hade vi fått upplopp i förorten!

Konstigt att inte tidningarna inte nämner nåt om "rasistiskt dåd"!?
    Då en del invandrare enbart siktar in sig på svenskar är det märkligt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 15:37:42 följande:

Menar du att man på hudfärgen kan se om någon är terrorist eller svensk medborgare?

Min fråga kvarstår? Varför ska hudfärg visas?
    Islamistisk terrorist brukar man kunna se på hud/hår/ögonfärg då de anmärkningsvärt ofta har sitt ursprung i MENA.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:19:33 följande:

Är det fel menar du, att undvika rasism?
    Du kanske kan svara på vad nyttan med att veta en brottslings ursprung är, vad spelar det för roll om personen har sitt ursprung i Skövde, Wien eller Somalia?
    Varför ska privatpersoner ha tillgång till dom uppgifterna?
    Ja det är fel att undvika rasism genom att mörka. Är sanningen rasistisk?
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:31:43 följande:

Sanningen är flexibel och beroende på hur man väljer att vinkla och vilken del av sanningen man väljer att lyfta fram och vilken del man väljer att dölja.
    Är det rätt att media ska medverka till hetsjakt på människor?

Och du svarade inte heller på min fråga varför ska du veta hudfärgen på en redan gripen brottsling, vad ska du med den informationen till, till vilken nytta gagnar det och vems nytta?
    Ja media är bra på att vinkla sanningen. Varför ska det bli hetsjakt på människor?
    Det är intressant vad den gripne brottslingen har för etnicitet så folk vet vad dom röstar fram. Vill vi ha politiker som förespråkar världens generösaste invandring?
    Jag har svarat på den frågan många gånger nu så sluta tjata. Duger inte svaren kan jag inget göra men sluta försöka påskina att folk inte svarar.
    Du har själv inte besvarat frågan.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:28:32 följande:

Och en sak till på vilket sätt är det ens relevant hur fördelningen på ett fängelse ser ut.
    Du vet väl att det är individer vi pratar om, och oavsett hur fördelningen än ser ut så säger det ingenting överhuvudtaget om andra individer med samma hudfärg eller ursprung.
    Är det inte där skon klämmer, att man vill påvisa nån sorts kollektiva egenskaper hos vissa grupper, och om man gör det då är man ute och cyklar, då är man ute och hetsa mot folkgrupper, det är det vi brukar kalla rasism.
    Och det är jag jävligt glad över att media inte underblåser.
    Tycker du att media ska delta i en sån hetsjakt på människor?
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:05:08 följande:
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?
    2004 hade vi 136 ghetton i Sverige. Hur många tror ni vi har idag? Är detta en önskvärd utveckling? Lägg till tältlägrena på det så har vi jackpot.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10508580.ab

www.svd.se/nyheter/stockholm/kakstaderna-breder-ut-sig_8850480.svd

• Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:13:03 följande:

Så låter det väl inte riktigt när media publicerar sanna historier om SD-folk? Då verkar många hävda att media gör fel ändå, och det är synd om SD, fastän media inte ljuger?

Är du konsekvent? Om media skrev sanningen om dig, med bild och namn och skrev allt du har skrivit på nätet. Skulle du acceptera det? Eller är det bara invandrare som får hängas ut? Är det alltid ok att publicera "sanningen"? Eller är det lite mer komplext?
    Vi har enligt svensk lag rätt att uttrycka oss anonymt på nätet så länge vi inte bryter några lagar. Folk frågar anonymt om pinsamma sexproblem, klåda i stjärten, otrohet, viktproblem osv. Och nej, naturligtvis ska folk inte hängas ut för detta. Visa mig en enda artikel som en invandrare skrivit där denne ber om råd om erektionsproblem och som han blivit uthängd för med namn och bild i media. I dare you.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:37:56 följande:

Så då är du med på att det är mer komplext. Det räcker inte med att det är sant. Tack.

Media har massa regler att följa. De får inte publicera alla sanningar. De måste ta etiskt ansvar för allt de väljer att trycka.
    Jag ser dock inga problem att hänga ut dömda brottslingar när det gäller mord, grov misshandel, pedofili och våldtäkt.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:51:01 följande:

Det är din åsikt. Andra tolkar lagen om anonymitet på nätet så att du inte längre har rätt att vara anonym om du hotar någon eller bryter mot lagen (t.ex. hets mot folkgrupp)

Det är väl ok att hänga ut den som bryter mot lagen?
    Man får ej bryta mot lagen när man skriver anonymt. Men det är ej att likställa med mord och våldtäkt.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:15:25 följande:

Så du är ok med att bli dömd utifrån vad andra svenskar gör?
    För det är ju det som händer och  jag tycker inte det är ok att behandla människor så.
    Man kan tycka vad som helst om invandringspolitiken och det är ok.
    Men när man börjar generalisera människor då är man ute på farliga vägar, det är sånt som leder till hat, rasism, diskriminering, våld och ett hårdare samhälle.
    Vill du ha ett sånt samhälle, förutom att det är jävligt elakt och orättvist.
    Men jag vet det är ju enkelt att döma ut en hel grupp baserat på vad en minoritet gör.
    Jag avskyr sånt, för det gör illa oskyldiga människor, och det är något jag alltid kommer kämpa mot.
    Nej jag vill inte ha ett elakt samhälle. Men inte heller det som är på väg att skapas i Sverige just nu. Är det bra med ghetton och kåkstäder? Är det snällt att ta in människor som det inte finns arbete eller bostäder till och döma dem till ett liv i utanförskap? Ta in människor som kommer från en kultur så skild från vår att de aldrig kan integreras? Husbykravallerna är bara början.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?