Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

sjuttiofemman skrev 2014-02-27 23:38:07 följande:

Mm men du har energi att sprida fördomar som du hittar på skitsidor som avpixlat och fria tider.
    Man får vara ful men man får inte vara dum!
    God natt på dig också.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:26:03 följande:
    Du vet förstås att en stor del av överrepresentationen beror på strukturell rasism va?
    Nej det tror jag inte. Sverige är ett av de minst fördomsfulla länderna i världen. Tror du att fängelserna är fulla av oskyldiga intagna? I Sverige friar vi hellre än fäller.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:31:33 följande:
    Det ska väldigt speciella omständigheter för sådant. Det är annars mer regel än undantag att icke-medborgare skickas tillbaka vid allvarligare brott, före, under eller efter avtjänat straff (beroende på om mottagarlandet kan ge motsvarande fängelsetid). Har själv korrläst översättningar i förhandlingar om just sådant.
    Jag tycker att massa småbrott också ska rendera i utvisning. En människa som lever på bidrag och snatteri/rån kommer aldrig tillföra något till Sverige utan mest göra livet surt för oss andra.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:35:37 följande:
    För att är man emot onödiga kostnader så är barn långt värre än invandring. Invandrare kostar mycket mindre att få i jobb än barn. MYCKET mindre.
    Fast det är ju en sanning med modifikation. Enligt Borg så är ca 50% av våra invandrare arbetslösa. Övriga 50% behöver inte vara heltidsjobb utan kan lika gärna vara deltid och statliga projekt. Och det tar i snitt 10 år att få en invandrare i arbete och det är INTE mamma och pappa som försörjer under tiden utan staten.
    Arbetslösheten är sedan mycket högre bland invandrare än "etniska svenskar mitt i livet" så chansen att våra svenska barn kommer bli produktiva medborgare är större.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:41:50 följande:
    På samma sätt som Sverige klarar sig utan invandring - inte alls. Det är ju invandrare som tar hand om de gamla idag, så att gnälla över invandrare och peka på de gamla som ursäkt är liksom rätt nollkollat.

Och igen med fördomarna. Fatima skaffar troligen färre barn än dina svenska grannar.

Jag är väldigt hård på lika för lika - ska man spara pengar så ska man spara pengar. Det går inte att spara pengar på något som kostar litet och sedan tokslösa på något som kostar multum. Speciellt inte när det som man vill spara pengar på faktiskt är långt mer lönsamt. En invandrare sägs (av SD-are!) ta i snitt sju år att få i jobb. En svensk tar minst tre gånger så lång tid, och med långt högre kostnader vad gäller utbildning, sjukvård, etc etc etc. Så ekonomi är en tvärusel ursäkt för att vilja stoppa invandringen.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5224054

www.vt.se/opinion/ledare/

Sverige har aldrig tagit emot så många invandrare med så låg utbildning som nu. Många som nu kommer till Sverige har inte gått i skolan i sitt hemland och har ytterst begränsade läs- och skrivkunskaper överhuvudtaget. Enligt skolverket har cirka en femtedel av eleverna endast gått i skolan i max tre år. Flera av dessa elever har inte fått chansen att gå i skolan alls.

Ja vi står inför en riktig "utmaning" som det så fint heter. De 7 år som det talas om är gamla siffror som gällde invandrare som kom tidigare och alltså INTE var analfabeter eller MENA-folk. Idag så är majoriteten människor som kommer till Sverige inte flyktingar i ordets rätta bemärkelse och det är en skam att anhöriginvandring ska bekostas av försörjningsstöd.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 07:50:15 följande:

Syns medborgarskapet i hudfärgen? Eller syns kulturen i hudfärgen? Eller syns etniciteten i hudfärgen? Förstår fortfarande inte fixeringen vid hudfärg?
    För du har fortfarande inte svarat på varför det är hemsk mörkläggning när du inte får veta en misstänkts hudfärg?

Inser du att det framstår som lite märkligt att å ena sidan bestämt hävda att man inte är rasist, hävda att man inte dömer folk efter hudfärg, och samtidigt tycka att varje gång media inte redovisar hudfärg är ett bevis för att media hemlighåller viktig information och sedan genast klicka in på Avpixlat för att få se en bild?
    De behöver inte redovisa hudfärg. Ursprungsland räcker. Polacker kan vara vita som snö men efter alla ligor med bedrägerier och villainbrott så ska självklart alla kriminella polacker ut ur Sverige så fort som möjligt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 09:38:05 följande:

Samma sak som rednecks som lägger soc-pengar på vodka och slår sina ungar. Vart ska vi utvisa dem? Eller du menar att svenska medborgare som har utländsk bakgrund ska gå på ständig "provanställning"? Varför i så fall?
    Vi kan inte utvisa etniska svenskar som är födda här. Förstår du inte det?
  • Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-02-28 09:51:47 följande:
    Fast de som rånar på riktigt, är ju bankirerna, oavsett nationalitet.
    Ja men dock är dem svåra att utvisa.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 10:03:26 följande:

Och de svenska medborgare med polskt ursprung som ingår i den grupp du nämner ovan, vad ska du göra med dem? Ta ifrån dem svenska medborgarskapet? Är det ens möjligt att ta ifrån någon ett medborgarskap?
    Är du man??? Jag var bombsäker på att du var kvinna. Sjukt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 10:05:53 följande:

Min upplevelse av ditt inlägg gör att jag kräks.
    Varför? Jag blev bara så förvånad. Men kräks på du. Beach 2014.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?