Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-27 22:36:23 följande:
    Nej, det var väldigt blandade recensioner där. Vi både hyllades och idiotförklarande och allt där emellan. konstigt nog var det ofta svenskar (märkets på användarnamnen och engelskan) som kritiserande på utländska sidor. Jag hamnade bl a på någon arabsida på engelska, minns inte vad den hette och där var det precis som på Avpixlat med svar från svenskar när någon tackade Sverige.

Var har du fått siffran 1800 i veckan? Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd att jämföra med drygt 12 000 för 2013.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    Jag har nog också läst den om det är den här:

www.arabnews.com/news/463432

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:48:19 följande:

Men då är du OK. Om några ska åtalas så småningom blir det väl de som skriver som du beskriver. Jag tycker det har gått helt överstyr. Det vi har sett här på FL är ju grovt nog, men då handlar det bara om enstaka individer och mycket från bara en individ. På andra sajter är det som att ett 100-tal Suffering hamrar på samtidigt.

Förresten har du märkt några skillnader i debattklimatet här sedan hans längre frånfälle? Bara Jellybean kunde låta bli att uppstå i nya allt sämre upplagor kunde det bli mindre irriterande bakgrundssurr också. 
    Ha ha. Jag vet inte vem den där Suffering är. Jag har bara märkt att det återkommer nya nick och människan bakom dem ger ett oseriöst intryck. Jag vet inte om det är en vänsterpartist som försöker smutskasta SD eller om det är någon från Svenskarnas Parti som fått spelet. Jag brukar nonchalera sådana människor för de tillför inget. Människor som argumenterar alldeles för känslosamt är tröttsamt.

Syftet med att identifiera kommentatorerna är inte att några ska åtalas för hets mot folkgrupp. Det var mer ett sätt att säga att "jag vet var din brevlåda bor" och ev försöka skämma ut folk offentligt. Det är inte olagligt att ha korkade åsikter och jag tycker inte att man ska hängas ut för en anonym kommentar skrivet på något forum i affekt.
  • Errol Flynn
    Om RG/Aschberg ska peka ut oss som rasister kommer de ta de mest ogenomtänkta kommentarerna. Till den här artikeln skulle jag kunnat skriva (i ilska) ex "såna där jävla as förtjänar inte att leva". Tar man bara kommentaren ur sitt sammanhang så kan det låta som att jag pratar om nåt annat.
    Den här hunden hängdes upp i ett element i kopplet och piskades i ljumskarna och dränktes och återupplivades upprepade gånger. Bland all annan tortyr.

*bdullah *hmad *habit
    var uppenbarligen totalt novis när det gällde hundar för när valpen inte blev rumsren började han misshandla den. När valpen inte lydde blev Abdullah ursinnig, hoppade på den, slog den och ströp den tills den slutligen dog. En dagisklass hittade hundens lik som var insvept i en påse. Huvudet var inlindat i plast. Enligt åklagaren pågick tortyren i månader.

- ”Hunden var jävligt jobbig, busig. Jag slog den. Den hoppade på mig och bet. Då tog jag mitt täcke. Jag skrek på den. Ströp med täcket så den inte kunde andas. Gjorde så några gånger, sen släppte jag”, säger den åtalade Abdullah i polisförhör.

När polisen frågade hur han tänkte svarade han kort:

- ”Tänkte ingenting”, kom det till svar.

Etologen Irene Westerholm, som är hundexpert, sade efter att händelsen uppdagats att hon aldrig hört talats om något liknande här i Sverige. Tortyren måste ha inneburit att hunden levt i en ständig skräck, dödats flera gånger och sedan väckts till liv. Undersökande chefsveterinären meddelade polisen att hundvalpen hade kvävts till döds eller dog av de kraftiga sparkar och slag den fick.

I rätten konstaterades att hunden innan den dog hade fått bland annat blåmärken, sårskador, en revbensfraktur, emfysem, atelaktas och ödem i lungorna.

*bdullah *hmad *habit 19891116-6711, döms till fängelse i 1 år och 3 månader. Det låter inte mycket men är enligt kammaråklagare Jakob Holmberg vid Södertörns tingsrätt det längsta straff som utdömts för djurplågeri i Sverige.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:52:21 följande:

Problemet är att det inte alltid finns ett mottagarland, hur konstigt det än kan låta.
    Jag är medveten om det. Från DN:

Nu har ett ganska stort problem uppenbarat sig som innebär att cirka 4 000 personer av de som skulle ha utvisats kanske får stanna i Sverige, flera länder vägrar nämligen att ta emot sina medborgare, skriver Dagens Nyheter. I Irak är det 1 127 personer som man vägrar ta emot, i Iran och Somalia handlar det om 687 respektive 431 individer. Andra länder som vägrar ta emot alla sina medborgare som ska utvisas från Sverige är Libanon, Afghanistan och Eritrea. Cirka 900 personer är dessutom antingen statslösa eller så har det inte klargjorts vilket land de kommer ifrån, ofta för att man slänger passen på flygplatsen och vägrar avslöja sin rätta identitet för myndigheterna.

– Det är knepiga ärenden som vi inte kan eller framför allt har väldigt svårt att verkställa när personen inte vill, säger Per Löwenberg, avdelningsdirektör för gränspolisen vid Rikspolisstyrelsen, till Dagens Nyheter.

Cirka 12 000 invandrare som ska utvisas är dessutom efterlysta av polisen, man vet alltså inte var de befinner sig någonstans, med hjälp av det så kallade REVA-projektet har polisen fått tag i ett flertal av dessa genom kontroller på bland annat tunnelbanan och övrig lokaltrafik.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:57:54 följande:

Ja, den bilden känner jag igen.
    En del amerikaner kommenterade också såg jag och beklagade Sveriges situation. Och en del muslimer som skämdes över att arabstaterna inte tar större ansvar.
  • Errol Flynn
    oOOo oOOo skrev 2014-02-27 22:59:41 följande:
    Framförallt verkar du mer nyanserad.
    Jag tycker det är tröttsamt med människor som kommer med dumma liknelser eller skriver "ironiskt" hela tiden och avslutar meningar med fattaruuuuu väääääääl och liknande. Eller som länkar till "icke rasistiska" sidor. Ingen nämnd ingen glömd.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 23:12:24 följande:

Förklara då.
    Orkar inte. Lägger min energi på annat.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 23:17:32 följande:
    Jag klankar inte ner på folk som arbetar. Jag klankar ner på folk med dubbelmoral. Jag har ingenting emot att betala skatt för att hjälpa folk, inte det minsta, men börjar folk gnälla om utgifter åt andra men tar sina egna skattekostnader som självklara, ja, då kommer jag att bitchslappa dem verbalt. Count on it!
    Men du misslyckas ju så kapitalt. Du ser ju bara dum ut när du kommer med dina konstiga påståenden om att svenska skattebetalare som kanske anser att vi ska ha lägre invandring inte bör ha rätt att skaffa barn.
    Hur ska Sverige överleva om svenskarna inte föder barn? Vilka ska ta hand om oss när vi blir gamla? Vi skattebetalande svenskar/svenska medborgare kanske ska strunta i att skaffa barn och nöja oss med äran att få försörja Fatimas 7 barn?
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-27 23:23:22 följande:

Du har en otrolig dubbelmoral, du vill sitta på ditt fetaarsle i Sverige och hjälpa hela världen med pengar som du inte har. Seså ut ut världen och hjälp till ist för att sitta här och gnälla.
    Lite så ja kändes det.
    Nu kallar sängen och nån bra film. God natt alla glada.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 23:31:40 följande:
    Nej det har vi inte.
    Tröttsamt sa Bull........
    Sov gott.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?