Om RG/Aschberg ska peka ut oss som rasister kommer de ta de mest ogenomtänkta kommentarerna. Till den här artikeln skulle jag kunnat skriva (i ilska) ex "såna där jävla as förtjänar inte att leva". Tar man bara kommentaren ur sitt sammanhang så kan det låta som att jag pratar om nåt annat.
Den här hunden hängdes upp i ett element i kopplet och piskades i ljumskarna och dränktes och återupplivades upprepade gånger. Bland all annan tortyr.
*bdullah *hmad *habit var uppenbarligen totalt novis när det gällde hundar för när valpen inte blev rumsren började han misshandla den. När valpen inte lydde blev Abdullah ursinnig, hoppade på den, slog den och ströp den tills den slutligen dog. En dagisklass hittade hundens lik som var insvept i en påse. Huvudet var inlindat i plast. Enligt åklagaren pågick tortyren i månader.
- ”Hunden var jävligt jobbig, busig. Jag slog den. Den hoppade på mig och bet. Då tog jag mitt täcke. Jag skrek på den. Ströp med täcket så den inte kunde andas. Gjorde så några gånger, sen släppte jag”, säger den åtalade Abdullah i polisförhör.
När polisen frågade hur han tänkte svarade han kort:
- ”Tänkte ingenting”, kom det till svar.
Etologen Irene Westerholm, som är hundexpert, sade efter att händelsen uppdagats att hon aldrig hört talats om något liknande här i Sverige. Tortyren måste ha inneburit att hunden levt i en ständig skräck, dödats flera gånger och sedan väckts till liv. Undersökande chefsveterinären meddelade polisen att hundvalpen hade kvävts till döds eller dog av de kraftiga sparkar och slag den fick.
I rätten konstaterades att hunden innan den dog hade fått bland annat blåmärken, sårskador, en revbensfraktur, emfysem, atelaktas och ödem i lungorna.
*bdullah *hmad *habit 19891116-6711, döms till fängelse i 1 år och 3 månader. Det låter inte mycket men är enligt kammaråklagare Jakob Holmberg vid Södertörns tingsrätt det längsta straff som utdömts för djurplågeri i Sverige.