Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Queenie70 skrev 2014-02-05 17:47:30 följande:

De tappade lite när borg klippte sig...
    Finns ju weaves.......

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-02-05 18:05:43 följande:
    Kommer osökt att tänka på ett tillfälle förra året när jag åkte taxi med en mycket "al-Qaida-liknande" taxichaufför, nästan en bin Ladin-replika.

Till saken. Det var jag och en döende släkting vi kan kalla tant Gerda. Gerda ville göra en sista resa för att återse gamla trakter - och en del av resan fick vi alltså sällskap med Ladin-kopian. Det var inget som bekymrade tant Gerda, hon hade nog av sitt och jag brydde mig inte.

Nåväl, en timme efter att vi lämnat taxin upptäckte Gerda att hennes plånbok och mobil var borta. Hon blev förtvivlad, inte så mycket på grund av mängden kontanter utan vid tanken på alla kort som måste ersättas och spärras - och det var inte så att hon trodde att det var al-Qaida som låg bakom försvinnandet - hon trodde hon tappat plånbok och mobil tidigare.

Hursomhelst. Det dröjde inte så länge förrän min mobil ringde  och jag hade al-Qaida på tråden, som förklarade att han hade hittat en mobil och en plånbok i sin bil och frågade för att kontrollera om jag kunde säga namnet på plånbokens ägare:

- Gerda, sa jag, typ. Och lite senare sa jag till Gerda - Du hade tappat mobil och plånbok i taxibilen, chauffören kommer hit med dem.

Jävlar vad glad hon blev.

En sedelärande historia om att man inte ska döma människor efter deras yttre.

Själv undrar jag bara hur tusan han kunde få tag på mitt mobilnummer. Vore jag sverigedemokrat skulle jag nog börja spekulera om förslagna terrorister som med insmickrande metoder försöker nästla sig in - och sammankalla till ett möte där vi manligt kärvt kunde kackla om de bidragstagande terrorister som har tagit över taxiverksamheten från hederliga svenskar.

Fast nu är jag ju inte det - och rätt nöjd med att det var al-Qaida som körde oss och inte Thoralf Alfsson. Vem vet hur det hade gått annars.
    En hedersknyffel!
    Jag anser inte heller att man ska döma folk efter utseende även om folk förmodligen har förutfattade meningar om mig härinne.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-05 20:25:01 följande:
    Kanska hade "Gerda"  ICE inlagd på mobilen och du var den listade.

www.sosalarm.se/112/Information-och-utbildnin...-/
    Telefoner har väl knapplås? Kanske hittade via taxibeställningen?
  • Errol Flynn
    Missermajser skrev 2014-02-05 20:13:53 följande:
    Jag anser att hon slår de flesta nyliberaler med hästlängder. Järnrörsviftandet finns det bildbevis för medan Anna Sjödins story har stöd bland oberoende vittnen men rätten valde att gå på vakternas vittnesmål.
    Det kallar jag ett fint prov på liberalernas rättspraxis.
    Eller Ekeroth som blev utkastad från Chow and Nosh för att han var Sverigedemokrat och restaurangen ljög ihop att han kallat en kvinna hora även fast 2 SÄPO-vakter kan intyga att han inte gjort det. Trots det hängde tidningarna glatt på "nyheten" men det blev tyst när hittepåkvinnan aldrig trädde fram. Finns alltid människor som ljuger.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-05 20:54:18 följande:

Vilka förutfattade meningar skulle det vara?
    Folk tror gärna att man är rasist och främlingsfientlig. Men det bekommer mig inte särskilt mycket. Folk får tro vad dom vill.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-05 21:19:49 följande:

Baserat på utseende???
    Nej. Det var inte så jag skrev. Det var bara ett tillägg till att man inte ska döma människor.
  • Errol Flynn
    Stormvind skrev 2014-02-06 14:41:44 följande:
    Det är dåligt med jobb i hela europa, det är ingen slump att tiggare börjar ploppa upp som svampar över allt.

Så jobb bristen har varken med invandringen att göra eller är något diskriminerande mot just invandrare.
    www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/rakningen-for-ett-missfall-11-000-kronor

Den här soppan med tiggarna är bedrövlig. Miljöpartiet vill ha tak-över-huvudet-garanti för alla EU-migranter. Det skulle ju verka avskräckande.....snart kommer kraven om gratis sjukvård för dem också. Sveriges sjukvård sjunker som ett skepp.
    Det är hemskt att alla i världen inte har samma levnadsstandard. Jag önskar att de hade det men så ser verkligheten inte ut. Sverige måste agera mot Rumänien så de tar hand om sina medborgare.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-06 14:47:40 följande:

Vilka rasistiska dumheter. Norge är till för alla, det är enbart tur att dom föddes där . Dvs alla i hela världen som vill ,har rätt till Norska arbeten och Norsk välfärd.
    Norrmännen vägrar dock hjälpa jihadister som åker och krigar. Norge sätter ner foten!

www.svd.se/nyheter/utrikes/norska-syrienkrigare-ber-ud-om-hjalp_8963370.svd

• Errol Flynn
    Dianne skrev 2014-02-07 11:02:42 följande:
    Ja visst. Vi kan inte vara hela världens socialbyrå och sjukkassa - så är det bara. Den inställningen har utarmat oss, så att vi inte längre är det land med trygghet och framtidstro som vi var på 1960-1980-talet.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18321110.ab

Det kanske finns hopp?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?