Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-23 18:18:11 följande:
    Hahahahaha! Vad inbillningssjuk. Mansskatt. Hahahahahaha!
    Antar att du såg att att hen såväl inledde som avslutade mansskatteuppenbarelsen med "pk"

Fast hen kanske menade manxkatt i stället för mansskatt - ja, alltså att batikhäxorna har manxkatter med sig på kvasten till feministkulla där de smider ondskefulla planer.

Skämt åsido. Hen hade ju en svastika som avatar under en tid, tills den blev borttagen - så det är inget anmärkningsvärt med att hen åkallar Metapedia i kampen mot batikhäxorna.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-23 20:50:18 följande:
    Ni två är bra exempel på vad jag kallar totalförsvarare, dvs allt ska försvaras utan pardon. Så, lite nyfiken hur ni förklarar det.
    Antag nu att vi tjafsar i oänndlighet om kejsaren som inga kläder har.
    Ni påstår att han har det, motståndarlaget påstår att han inga har, eller tvärtom.
    Vad jag är nyfiken på är en sak, HUR kan ni vara så tvärsäkra på er sak. Förklara. Nyfiken.

Jag förstår inte riktigt frågan.

Jag är inte tvärsäker på att jag har rätt, lång därifrån. Jag vet inte hur den optimala integrationsstrategin skulle se ut, om det finns någon. Jag är inte säker på hur man ska göra för att motverka segregationen. Däremot är jag tvärsäker på att SD inte har lösningarna, tvärtom är SD en del av problemet.

Mycket av den här diskussionen handlar om att vi inte har råd. Jag kan inte se att det är så - Sveriges ekonomiska utveckling är inte sämre än den i länder med en betydligt mer restriktiv invandringspolitik.

Men för mig är invandring heller inte en ekonomisk fråga i första hand utan en mänsklig. Det handlar om min och i en vidare bemärkelse Sveriges värdegrund. Jag vill inte ha ett samhälle som värderar människor utifrån ursprung och potentiella generella egenskaper, det är bara någon dag sen SD-kommunpolitikern skrev i den här tråden att människor från vissa länder inte borde få komma hit eftersom de är mer brottsbenägna.

Det är rasism, realist14, ren och skär rasism. 

För mig är det fundamentalt att man bedömer människor som individer, inte som delar av ett kollektiv. Men SD-kulturen handlar nästan uteslutande om att förkunna "Det är så de är, somalierna, folket från Mellanöstern, muslimerna, romerna och så vidare"

Ja, jag är tvärsäker på att SD triggar rasismen och är en del av den.

Den andra frågan hur man ska hantera invandringen på ett så bra sätt som möjligt och vad detta i så fall innebär, tja, den är egentligen mycket mer intressant - men den diskussionen går sällan att ta med sverigedemokrater av olika skäl.
  • FDFMGA
    Naranjos skrev 2014-07-24 00:31:07 följande:
    Alla som håller med om detta hoppas jag få se ta kraftigt avstånd från Åsa Romson med tanke på hennes angrepp på vita, medelålders heterosexuella män.

"Nu när den svenska vänstern i form av speciellt (fi) och (mp) börjat ägna sig åt rasbiologi och fokuserar på folks hudfärg istället för att se folk som individer, som inte valt sin rastillhörighet, så har det nu myntats ett passande uttryck för detta. Rasbiologiskt Överintresserad Vänster - RÖV.

Så var inte en RÖV, utan inse att personer är individer och inte är ansvariga för vad andra gör tillhörande samma gruppering de inte valt, t ex vita, män, medelålders, heterosexuella. Däremot är det ett val att vara en RÖV och dessa får alltså kritiseras fritt.

Åsa Romson är alltså en RÖV."

(Jag är inte upphovsman till ovan alster).

Snarare är det väl så att en tokfeministisk variant av "SD" nära nog undantagslöst skulle fokusera på varför vi män är så kraftigt överrepresenterade vid brottslighet och då särskilt i fråga om våldtäkter och där slutsatsen skulle vara att män är djur och måste behandlas därefter så att kvinnor inte utsätts för manliga brott.

Åtskillig tid skulle läggas ner på att peka på mediakonspirationen med exempel på hur statistik förvanskas eller konstrueras i syfte att mörka detta faktum.

Men visst är det lustigt att samma personer som förtjust tillskriver invandrare kollektiva egenskaper brukar protestera i högan sky om detsamma görs mot oss män i samband med våldtäkter.

Rent parentetiskt kan jag tillägga att jag är en vit, medelålders heterosexuell man som inte tar illa upp av Romsons uttalande och som för övrigt inte känner någon personlig skuld för vare sig strukturella maktförhållanden eller reella könsfördelningar vid våldtäkt.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-24 07:37:18 följande:
    Lite kort, om utveckling. Vi vet hur samhället ser ut, vi har ingen trygghet längre för fem öre, enbart det räcker och blir över och skapar oro.
    Är det inte lite mänsklig då att bli ännu mer rädd om allt fokus ligger på andra människor och inget på hur vi ska få tillbaka välfärden vi en gång var berömda för?
    Politikerna är sannolikt tacksamma för fokus-bortfallet så de bara kan tjata om invandring och slippa stå till svars, men det är ju en annan sak.

Hur folk är får man inte prata om. Hur länder är, får man prata om det? Vad man möts av i olika länder på resa, som skiljer sig markant från varandra beroende på var man reser. Ja det får man, då kan vi komma hem och prata kulturskillnader och berätta om resan.
    I detta sammanhang är det totalförbud och stigmatiserat. Jag har ännu inte lyckats begripa skillnaden.
    Ja, många sverigedemokrater tycks vara oerhört otrygga - och det är naturligtvis beklagligt. Jag tror att det kan förklaras utifrån att ni triggar varandra. Titta exempelvis på tråden om sharialagar i Storbritannien, där rädslan når absurda nivåer. Vad hjälper det om någon påpekar skillnaden mellan rättssystemen i Sverige och Storbritannien - sverigedemokrater är som en skock barnungar som skrämt upp varandra med spökhistorier och sen kräver att vuxenvärlden ska bli lika rädda.

Det välfärdssystem vi än gång hade kommer aldrig tillbaka, det är medvetet nedmonterat och individualiserat och en konsekvens att en annan syn på individens roll i samhället har präglat svensk politik i årtionden. Det har inget med invandring att göra.

Tja, de politiker som ligger bakom förändringarna kan kanske vara tacksamma över att det finns folk som väljer att försöka sparka nedåt i stället för att försöka förstå bakgrunden till vissa samhällsförändringar.

Att prata om kulturskillnader är knappast tabu. Däremot kan man inte kräva att andra ska ha samma åsikter om dessa som man själv har.

Som jag ser det så är det sverigedemokrater som stigmatiserar sig själva genom att uppträda som bortskämda barn, till synes helt omedvetna om hur mångfacetterad verkligheten är.
  • FDFMGA
    StackarsMia skrev 2014-07-24 12:11:46 följande:
    Nej, det är inte rasism, det är realism. Vissa afrikaner har en sån överrepresentation att 50% av dem kommer att bli registrerade för brott. Fakta och verklighet.
    Ja, rasismen har väl alltid ansett sig stå på en realistisk grund, Skillnaden är väl att den i SD-tappning har tagit på sig pk-kostymen och förkunnar alla människors lika värde, men att mänskliga kulturer inte främjas av att blandas, och så kostymens slipstillbehör förstås - det där med att hjälpen är effektivast i närområdet.
    Philipsson skrev 2014-07-24 12:26:55 följande:
    Den borgerliga agendan var och är att åstadkomma splittring i samhället, för att det gynnar kapitalet.

Splittringspolitiken är alltså inte en följd av en ickepolitisk "utveckling" utan en följd av en helt medveten politik. Att sossarna föll i högerns nät i början av 80-talet, förklaras av att partiet hade förborgerligats. Invandringspolitiken är en del av denna splittringspolitik.

Det arbetarrörelsen gjordei början av 1900-talet var att förena sig, för att tillsammans åstadkomma en resning mot etablissemanget. Man lyckades mycket bra.

Det var nu dags att åstadkomma en ny förening, mot överheten, och det verkar ju gå ganska bra. Det är bara naturligt att konservativa krafter (som du representarar) vänder ryggen åt det folkliga upproret. Etablissemangets lakejer vänder sig alltid emot nya motkrafter.
    Jo, jag uppfattar dig som en obotlig romantiker - mer än som en del av främlingsfientligheten. Alltså att du behöver se ett folkligt uppror i SD som en extra krydda som tillsammans med konspirationstänkande och kvinnoförakt ska göra sörjan tillräckligt aptitlig för dig för att du ska kunna svälja hela anrättningen med rasism och allt.

Sd skiljer sig inte från andra högerpopulistiska rasistpartier i Europa. Här i Sverige har de inget reellt inflytande över rikspolitiken men vart de "folkliga" upproret tar vägen kan man se ute i Europa då rasistpartierna får inflytande.

Den formen av "folkligt uppror" skulle jag vilja likna vid en folkmassa som ger sig på oskyldiga av ren feghet i stället för att gå till angrepp mot de som bär ansvaret för de omständigheter som triggar pöbeln.

Det finns inget heroiskt i de maktlösas protester om de ger sig på andra som saknar makt av rädsla för den verkliga makten.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-24 14:03:52 följande:
    Vilka ni, jag är inte alls på det klara med hur jag ska rösta. Inte blir det moderaterna igen iaf.

Ja men rädslan kan ju bero på att de är den grupp som drabbast hårdast av nermonteringen av välfärden. Har man hela sin trygghet i bankfacket så kan man ju kosta på sig att vara dryg, men då väljer man ju att inte förstå en svag grupp då, medan man tycker andra svaga grupper är mer värda ??
    Klart det kan bli absurda nivåer om man inte känner sig trygg alls, hur konstigt är det. Blir man dessutom spottad på för att man har den oron så blir det ju knappast bättre.

Tror nog man kan få rätt många med sig i ett samtal om kulturkrockar på resan, blir liksom inte konstigt då. Det håller väl de flesta med om att man möter skillnader beroende på var man kommer i världen, eller vill du påstå att det inte är någon som helst skilnad på kuturen oavsett var man kommer?? Då har du inte rest speciellt mycket.Eller långt.
    Nej, jag tycker inte att kulturkrockar är okomplicerade.

Däremot känner jag inget som helst ansvar för den bild av mina åsikter du eventuellt behöver skapa för att få ihop din världsbild.

Den har ju inget med mina åsikter att göra.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-24 15:00:19 följande:
    Men när det nu gäller invandringsfrågan, så är det ju inte invandrarna som Sd klandrar, utan invandringspolitiken. Tänk att du inte vill begripa det. När du inte ens begriper det, så blir det ju väldigt svårt att kunna föra ett konstruktivt samtal.
    Hårklyveri, i så fall angriper sverigedemokraterna invandringspolitiken genom att angripa invandrarna.

Jag har bara skummat de senaste inläggen i tråden - men där finns dels invandrarhatet förpackat i en metafor om en lat 22-årig son som bara kräver utan att bidra och som till slut spöas upp av pappan -  och dels i ett påhittat exempel om en mamma till handikappade barn som inte får någon hjälp av kommunen för att resurserna slukas av en somalisk åttabarnsfamilj.

Skulle rekommendera att du tar dig i kragen och skärper till läsförståelse och tankeförmåga en smula.
     Fråga dig gärna om sonen symboliserar invandringspolitiken eller invandrarna: Vad pappan står som metafor för och vem det du skulle kalla "den folkliga vreden" riktas mot.

För övrigt kan ingen kan likt en sverigedemokrat känna sån empati för de exempelpersoner de konstruerar med den explicita funktionen att taktfast trumma fram sektens invandrarhat.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-24 21:56:02 följande:

...och här ser vi vad vi får, när det blir Sharialagar här:

www.skanskan.se/article/20140724/TTUTRIKES/307249880/-/is-beordrar-kvinnlig-omskaumlrelse

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-25 08:33:48 följande:

Men är svaret på bristande folktillväxt per automatik att importera massor med människor från kulturer som ofta är extremt inkompatibla med våra, och sätta dessa i segregerade förorter utan större möjligheter till integration i samhället?

Ja, vi ska hjälpa människor i nöd, inte tu tal om det. Men underskattandet av problematiken med kulturkrockar och islam i Sverige är nästan skrattretande.

Beror på vilket perspektiv man har. Ur mitt så finns det snarare farhågor som når paranoida höjder.

Toksekten har redan inlett kampen mot sharialagar i Sverige och påbudet om att alla svenska kvinnor ska könsstympas.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:00:09 följande:
    Ett parti som däremot är en sekt, är ju Fi, men det partiet är ju älskat av media, dig och en del andra kastrater
    Hm, har du nu tagit emot info om att jag såväl är kastrat som FI-äskare.

Jag tycker att det är på mycket goda grunder jag klassar SD och dess anhängare som toksekt. Det finns väl ingen annan sekt som i samma utsträckning kan betecknas som strålkärringinfluerad.

Batikhäxeforskningen är inte den mest trovärdiga av forskninsdisciplinerSkrattande

Ja, jag säger då det. Har du sett såsom i en spegel, förresten.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:51:18 följande:
    Ett träffsäkert uttryck! Roligt när finurliga uttryck uppfinns och börjar användas.

Att det stör så många visar ju på att det avslöjar nåt. Du verkar ta mycket illa upp av det. Säger inget mer...:)
    Nej, jag tar inte illa upp av att du kallar mig kastrat eller FI-älskare.

Tvärtom anser jag att ditt sätt att interfoliera SD-sekten mycket väl understryker sektens kvinnohat. Självklart bryr jag mig om vad folk påstår om mig och om någon jag känner skulle kalla mig kastrat skulle jag kanske bli ledsen eller förbannad, mest troligt det senare i så fall. Men i verkligheten förekommer ju inte sånt.

Hursomhelst - att du tror att jag tar illa upp har med dig att göra, inte mig. Jag vill inte ens att du ska sluta - ur mitt perspektiv är det du och SD-politikern som bäst visar hur galenskapen hos SD-sekten. Tja, förutom ts förstås, men hen har ju lugnat ner sig med våldtäktsskildringar av kvinnor i tråden hen ogillar.

Nåväl. SD-politikern varnar för den kommande könsstympningen av kvinnor i Sverige då sharialagarna införs enligt modell IS och du sysslar med könsstympning i fantasin. Toksekten är sig lik, skulle jag vilja påstå

Så fortsätt gärna, Philipsson. Dina inhopp i tråden visar väldigt väl vad det är för känslor som lockas av stanken från dyngkärran Åkessonsekten tar sig fram med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?