Philipsson skrev 2014-07-14 20:27:26 följande:
Men vet du, du ska få ett tips. Polemisera då med de sverigedemokrater som du påstår generaliserar utifrån enskilda exempel istf att själv geralisera utifrån enskilda exempel. Stå för vad du själv gör ist! Måste man mörda, menar du, för att klandra en mördare?
Det där med att jag en gång skrev att jag inte skulle skriva mer i tråden tycks ha blivit en betydelsefull sak i ditt liv, eftersom du ju tar upp det i vart och varannat inlägg. Det hela säger naturligtvis mer om dig, än om mig.
En gång i min ungdom svor jag att jag aldrig mer skulle dricka brännvin. Jag bröt det löftet också...skulle det vara nåt märkvärdigt, menar du?
Jag tror inte att du har kapacitet att avgöra vad som är en rimlig generalisering jämfört med en orimlig.
Ovanstående generalisering utgår enbart från en enskild person, Philipsson, men från en större mängd inlägg producerade av honom - inlägg som jag iofs inte läst så noga, men tillräckligt noga för att jag ska anse mig kunna påstå att personen bakom inläggen tycks vara en kolerisk herre som är snar till att dra till med en i sina ögon vass replik och än mer snar att ta till harvärjan när han får svar.
Som svar på din fråga så kanske det inte är så märkligt egentligen att folk inte står för vad de sagt - men vi är väl alla produkter av våra ursprung. Själv kommer jag från en typisk arbetarklassmiljö där det var en hederssak att "lagt ord ligger". Sånt sitter i - ja, jag skulle skämmas en smula om jag skrev att detta är mitt sista inlägg i tråden och sen inte klarade av att stå fast vid mitt ord.