Runes skrev 2014-06-18 00:51:39 följande:
Ja det gäller bara den offentliga som jag brukar påpeka då han skriver att det kostar 1,5-2% av BNP per år netto sedan länge, som han angav till 55 miljarder nyligen i TV. Inledningen av en annan som förskönar, stämmer inte med det mer brutala innehållet. Det är obestritt Politiskt Korrekt PK och väldigt mkt pengar. Utgivet av Finansdepartementet kan alla se så Borg bör ha läst den, men M är inte som förr då de måste kompromissa med fienden i regeringen numera.
Uppsala Universitet och Handelshögskolan kom senare fram till 100 om samma sak och den senare skribenten att det blir 250 totalt för samhället. Inget har bestritts och det är stora belopp som vi behöver till annat nu.
Har Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader, det känner jag inte till. Kan du presentera en länk?
Jag misstänker att du tänker på Ferdinand Banks och skrönan som förmedlades lallande tokskallar emellan om en avhandling från Uppsala universitet - så gärna en länk, tack!
Med Handelshögskolan menar du väl den 87-årige före detta lektorn Lars Jansson som nyligen gav ut en sagobok för lallande sverigedemokrater där kostnaden väl angavs till 267 miljarder. Den har väl smulats sönder och samman. Gubbstackarn har bland annat uppfunnit egna kostnader och dubbelbokfört andra.
Men du kanske syftar på något annat, för inte kan du väl tro att Handelshögskolan i Göteborg står bakom den stackars gubbens lallande?
Tre frågor:
Förstår du skillnaden mellan ESO och finansdepartementet och vad det innebär att att ESO är oberoende samt att det är den enskilde rapportförfattarens beräkningar som framförs, ingen annans?
Har du en länk som kan belägga att Uppsala universitet har beräknat invandringens kostnad till 100 miljarder?
Med Handelshögskolan menar du då sagoboken för lallare som den åldrande gubben Jansson gett ut?