Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Velouria skrev 2014-07-20 21:26:36 följande:
    www.dn.se/nyheter/sverige/riksdagsledamoten-k.../

Hur ska vi som inte är i riksdagen skydda oss mot sverigedemokrater?
    Blir dyrt för oss skattebetalare om Ekeroth ska fnatta omkring på krogen för jämnan. Tja, spriten får man väl anta att han betalar för sin lön - men Säpovakterna lär ju inte vara billiga.

Undrar om det finns någon analys från Uppsala universitet som beräknar samhällets kostnader för Kent Ekeroths krogvanor.

Lustigt att de kom ihop sig. AIK-supportrarna som ville vara på bild tillsammans med Ekeroth lär ju vara sverigedemokrater eller något liknande.

Kan ju vara som med filmen på viftarbataljonens eskapader på Kungsgatan - att Ekeroth krävde royalty - vilket upprörde SD-AIK-klacken - som gärna ville se honom som en av dem.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-07-20 21:55:03 följande:
    Jomen, medan  Ekeroth sitter och smörjer kråset och sköljer strupen på krogen bevakad av Säpovakter till stora kostnader för samhället - så kanske någon stackars flicka som kallats hora av en sverigedemokrat skulle behöva samhällets resurser för att komma över de sexuella trakasserierna hon utsatts för - men då kanske det är stopp. Resurserna har slukats av Säpo i bevakningen av storätande sverigedemokraters krogvanor.

Tragiskt, mycket tragiskt.

Bara i Stockholm är det flera års väntetid till barn och ungdomspsykiatrin, trots att man vet att småflickor angripits fysiskt och verbalt av berusade sverigedemokrater.

Upprörande är ordet.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-20 23:57:57 följande:
    Det är ju p.g.a. den hatstämning som du och dina gelikar piskar upp, som killen behöver livvakt. Han behöver det ju uppenbarligen, eftersom han inte får vara ifred.

Känns det bittert att demokratin finns?
    Och det ska komma från forumets batikhäxejägare - som hämtar sina uppgifter från MetapediaSkrattande. Det är faktiskt rätt intressant att googla "batikhäxa" - man får träffar på texter skrivna av gossar som inte alls ligger efter dig i din batikhäxeforskningFlört

Sannolikt var de tre fotbollshuliganerna av samma ull som batikhäxespanarna - och det blev väl för mycket även för Ekeroth, vilket i så fall hedrar honom.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-07-20 23:52:14 följande:
    Intressant. Själv tycker jag det finns en poäng i att riksdagsledamoter rör sig bland väljarna istället för att vara avskärmade från verkligheten. Om det samhälle våra folkvalda politiker skapat är så fyllt av faror att livvaktsskydd krävs är det en kostnad en demokrati måste kunna bära. Tycker jag. Alternativet har vi ju provat tidigare med nedslående resultat, jag hade t ex gärna betalat för livvaktsskydd även på NK oavsett om det var shopping eller storätande på agendan. 

Helt annan sak, du refererar återkommande till de unga kvinnor som figurerar i Ekeroths film som "småflickor" fast alla som sett filmen rimligtvis måste dra slutsatsen att det rör sig om unga vuxna kvinnor. Är det i syfte att förringa kvinnorna, förstärka det klandervärda i beteendet eller något nytt budskap som ska trummas in?

Hade jag börjat kallat unga kvinnliga kollegor för "småflickor" hade det snabbt resulterat i ett värdegrundssamtal kring min kvinnosyn med arbetsgivaren...
    Jag syftar på att de fysiskt var rätt små, såväl flickan som en av SD-ledarna knuffade in i en bil som den som en av dem kallade hora.

Vad jag förstår var det aldrig mot dessa de beväpnade sig utan mot den berusade mannen - att de gav sig på flickorna berodde väl på att de i sina kommentarer förklarade att de ansåg att SD-ledarna var fega.

Nu var det rätt längesedan jag såg Ekeroths film - men jag har för mig att det också var mitt intryck - att de tre SD-ledarna betedde sig som ynkryggar.

Hur tolkar du det som hände?
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-07-21 01:05:14 följande:
    Då är det absolut läge att du synkroniserar ditt språkbruk med omgivningen. Ingen ung kvinna jag känner, oavsett storlek, skulle uppfatta det som annat än nedvärderande. Såhär tycker exempelvis Google om småflickor.

Jag har ingen särskild tolkning utan ser samma sak som alla andra. En kvinna försöker slå undan Ekeroths mobil, han knuffar undan henne så hon tar ett steg bakåt in i en parkerad taxi, nån kille börjar av oklar anledning prata om vad Original Gangsters ska göra. När det kommer till kvinnan någon av dom kallar hora har jag glömt om det var innan, under eller efter och i vilket sammanhang. Jag uppfattade precis som du att det var för att värja sig mot ett eventuellt angrepp från mannen som tidigare hotat med OG som dom i ett senare skede plockade upp rören från byggställningen.

Kortfattat och sammanfattningsvis är det ett beteende som inte når upp till den standard jag förväntar mig av riksdagsledamöter.
    Ok. Jag ger mig.

Det var olämpligt att kalla dem småflickor och jag gjorde det säkert i förstärkande syfte.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-07-21 09:07:23 följande:

Ok, kort sammanfattning av denna (och andra ) trådars helt "fantastiska" logik....värt en egen tråd nästan så att fler kan avnjuta den.

1; Om invandrare gör något oacceptabelt så ska det sopas under mattan och helst inte nämnas, ALLA gör ju inte så= problems solved.
    Om en SD-politiker gör något oacceptalbelt så är givetvis ALLA sd-politiker stora idioter och har samma potential att utföra samma oacceptabla saker.

2 Utländska killar är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på främlingsfientliga personer eller rasister förstås. ( Pk-logik.)
    SD- politiker blir med automatik en homogen grupp som behandlar alla på samma sätt som den enstaka person som uppfört sig mest oacceptabelt.

3, Invandringen påverkar inte samhällets ekonomi negativt (dvs hundratusentals personer att försörja är ingen kostad att tala om.
    SD_politiker som behöver livvakter, kostar samhället stoora pengar.

Jag har inte slutat skratta åt eländet än. Önskvärt att en del tar och tänker ett varv till och ifrågastätter sin tvivelaktiga hemsydda logik.
    Och du förstår förstås inte att det bland annat är dina resonemang vi gör narr avGlad

Testa att läsa din tråd om småpojkar som ofredar tjejer utifrån samma kriterier som ovanSolig
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-07-21 12:02:43 följande:
    Det är för att sverigedemokrater ofta framställs som hjälplösa offer, oftast av andra sverigedemokrater . Detta trots att SD har lyckats skapa en fientlig atmosfär mot de vars ursprung är oönskat. Det innebär att sverigedemokrater egentligen har stor makt. Dock har de även lyckats skapa en hatstämning mot sig själva i och med deras riktade hat mot vissa folkgrupper. Fast detta livnär sig SD på för då kan de utnyttja begreppet demokrati så som det gynnar dem. Titta hur lätt de har kunnat påverka bl.a. dig. Folk har lärt sig att det heter antidemokrati att vara emot SD men att det heter att vara realistisk att vara emot allt som SD är emot. Finns det nåt annat parti i riksdagen som är så totalitär och extrem som SD att de spelar på folks skam- och skuldkänslor för att gynna sin politik?
    Jag tror inte ens att de är medvetna om hur fast de är i nyspråket, vilket kan vara skälet till att sverigedemokrater och SD-kramare sällan förstår när man driver med dem.

Tänk bara på alla gånger någon sverigedemokrat har framställt sig själv som en dem av den "antidemokratiska" rörelsen mot partiet och någon annan tagit honom på allvar och blivit rasande.

Det krävs ett visst mått av självdistans för att man ska kunna ta till sig ironi och förstå den.

Med antidemokratiska hälsningarSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 13:48:07 följande:
    Motståndare kan man nog vara i demokratisk anda. Som jag skrev gällde det dessa hatiska personer som inte verkar ha något bättre för sig än sitta och spy galla på ett kvinnoforum dagarna långa.Inte konstigt att det byggs upp en hotbild. Att just dessa personer sedan gnäller över kostnaderna och sitter och gnisslar tänder över att någon går på restaurang är patetiskt i överkant

Om sverigedemokrater är demokratiska vet jag inte. Just de partier med ordet 'demokrater' i namnet brukar ju vara just de som inte riktigt fattar vad demokrati innebär
    Hm, nu blev det ordentlig fart på SD-kramarna!

Härligt. En SD-kramare i affekt är ofta mer uppriktig än annars.

Spy galla på ett kvinnoforum dagarna långa. 

Jag gissar att många SD-kramare gärna klamrar sig fast vid SD:s traditionella kvinnosyn och anser att det är fel att det ska finnas annat än kvinnor på ett forum där ett fokus är barn och ett annat familj.

Kul är det iallafall med argument som skaffa  dig ett liv - eller du gör inget annat än hänger på FL. Det är liksom SD-kramarens naturliga nivå.

Ja, tänk sånt liv och kiv det blev när Ekeroth kom på tapeten.

Och "o". Om du tänker efter så är det ingen som missunnar Ekeroth ett litet restaurangbesök. Vi skojade bara med erGlad
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 14:29:00 följande:
    sure

tror snarare vi fick höra vad en typisk SD-hatare tänker och råkar säga i affekt
    Jo, jag förstår att du måste tro det.

Det gör det ju bara än mer komiskt.

Generellt gäller ju också - att ju mer fanatiskt och självupptagen och mån om den egna värdigheten man är desto svårare har man att skönja ironin i en text.

Jag minns en högskolekurs där vi skulle skriva ett referat av en gravallvarlig text vilket jag inte mäktade med och i stället gjorde ett kåseri av texten. När vi sen fick tillbaka texterna med min som ett exempel var det några som protesterade och högljutt förkunnade att så såg inte instruktionerna ut, min text borde  i stället bli underkänd.

Blivande SD-kramare, månneFlört
  • FDFMGA
    overdose skrev 2014-07-21 14:39:34 följande:
    Det roliga med en människa som du, är att du talar om att det är något fel med att hänga på FL, trots att du gör detta.

Gör jag?
    Du tror inte att du förväxlat mig med O-nicketSolig
Svar på tråden Varför hatar folk SD?