Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

JohannaCamilla skrev 2014-07-28 21:38:42 följande:
    Det är tydligen något tok-tåg på gång nu där på Södermalm, massvis med psykiskt sjuka med regnbågsflaggor, löspenisar o MP-vimplar.

Är du med i tok-tåget?
    Nej, men det finns nog plats för dig också.

Inget snack om negerns egenskaper bara. Det kan tas illa upp och man kan tro att du är med i SD-sekten och ställa frågan vad det egentligen är för rör du viftar med, SufferingFlört
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-28 23:19:35 följande:
    Det bådar gott. Invandringsfrågan blir viktigare för väljarna och SD har störst förtroende i frågan. 

www.novus.se/media/31730/novus_partiernas_b_s...

FP, KD, C, V har inte störst förtroende i någon fråga.
    Har du upptäckt den först nu. Den var uppe för diskussion i våras här i tråden då den var aktuell.

Förödande statistik för SD-sekten tycker jag mig minnas att jag skrev då då.
  • FDFMGA

Tydligen är någon igång och anmäler mina svar till Suffering som tas bort.

Jag avvaktar lite, vill inte gärna motamäla eftersom min tes är att relativt få sverigedemokrater klarar av att debattera utan personangrepp och strålkärringsbeteende.

Ett litet svar borde ju vara tillåtet efter att jag kallats sinnessjuk, homosexuell, autist, långtidsarbetslös med mera.

Jag förstår inte varför en del sverigedemokrater är så fixerade vid homosex och kan inte komma på någon annan förklaring än att det måste handla om undertryckta drifter.

• FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-29 00:04:09 följande:
    Det är just det jag vill diskutera. Hur kan någon påstå att det är förödande statistik för SD? 

Poängstatistik från samtliga frågor:

SD = 97 poäng
    MP = 102 poäng
    KD = 52 poäng
    C = 67 poäng
    FP = 100 poäng

Nå? Erkänn nu att det inte alls är förödande statistik för SD.

www.novus.se/media/31730/novus_partiernas_b_sta_fr_ga_mars_2014_publik.pdf
    Är det inte bättre att du utför dina räkneövningar på den senaste av Novus mätningar av vilka frågor väljarna anser vara viktigast och vilket parti de anser är bäst på att driva frågan.

Undersökningen du länkar till tycks vara den från mars och den har redan diskuterats i minst tre trådar. Klart jag kan plocka fram det jag skrev då - men den här är av senare datum och den har nog inte tagits upp här på FL.

www.novus.se/media/32581/novus_partiernas_b_sta_fr_ga_juni_2014.pdf
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Jeaninne skrev 2014-07-28 21:51:15 följande:
    Fast du är ju inte bättre du heller, med ditt "toksekten", "strålning", "Nordkorea" och allt barnsligt du har för dig. Folk tröttnar.
    Klart diskussionen skulle kunna föras på en annan nivå om det inte vore så att ett förvånansvärt stort antal sverigedemokrater inte tycks ha förmåga att skilja mellan sanning och lögn, fantasi och verklighet.

Det är möjligt att sverigedemokrater i verkligheten skiljer sig från nätaktivisterna, men åtminstone de senare tycks jobba hårt för få tillhöra en toksekt.

Därmed inte sagt att alla gör detta.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-29 00:04:09 följande:
    Det är just det jag vill diskutera. Hur kan någon påstå att det är förödande statistik för SD? 

Poängstatistik från samtliga frågor:

SD = 97 poäng
    MP = 102 poäng
    KD = 52 poäng
    C = 67 poäng
    FP = 100 poäng

Nå? Erkänn nu att det inte alls är förödande statistik för SD.

www.novus.se/media/31730/novus_partiernas_b_s...
    Just ja, glömde kommentera Novus. Jag utgår från den senaste mätningen, det har kommit två efter den du räknat på.

Ja, jag tycker att det finns två partiet undersökningen är förödande för om den stämmer någotsånär med verkligheten: C och SD.

20 procent av de 66 procent (tror jag det var) som har en åsikt anger att SD har den bästa invandringspolitiken. I ett annat politiskt klimat där SD hade något annat parti att samarbeta med skulle detta eventuellt kunna räcka långt - men SD har ingen samarbetspartner och vad gäller övriga politiska frågor som ekonomi, miljö, sysselsättning verkar inte ens sverigedemokrater tro på partiets förmåga.

Jämför med Miljöpartiet som har två "bästa parti"-områden - miljö/klimat och energi. Det blir lite som att bygga pussel, miljön anses vara en av de viktigaste frågorna och just där ligger S mycket lågt - pusslet blir alltså mer komplett med S + MP, där de tillsammans anses ha bäst politik i sju av de 10 viktigaste frågorna. Som du såg i den gamla undersökningen skiljer det i övrigt inte mycket mellan SD och MP, men det spelar ingen roll - en röst på MP innebär påverkan i den riktning man önskar inom ett område man anser viktigt. En röst på SD vid senaste valet har i praktiken inneburit att invandringspolitiken blivit mer liberal än vad den skulle ha blivit med SD utanför riksdagen.

Notera också att det är så gott som dubbelt så många som anger MP som bästa parti avseende miljöpolitik som det är för SD och invandring.

Att resultatet kan vara förödande också för C beror på att de inte har någon riktig profilfråga, FP har skolan och KD familjen medan C har ganska lågt inom Annie Lööfs område, näringspolitiken. De ligger också rätt lågt vad gäller glesbygd/regionalpolitik som antagligen är den nisch där de skulle ha haft förutsättningar att lyckas profilera sig om inte Stureplanscentern tagit över.

En intressant aspekt man annars kan utläsa är att M borde ha goda förutsättningar att kunna rycka upp sig. Ett parti som anses ha ha den bästa ekonomiska politiken av en tredjedel av de som tagit ställning har potential även om rimligen en stor del av den potentialen ligger i att kunna sno väljare från andra borgerliga partier.

Sammanfattningsvis. SD är ett ensamt parti, mycket ensamt - och inte ens de egna väljarna tycks ha förtroende för partiets förmåga i på andra områden än deras profilfråga.

Länk till junimätningen:

www.novus.se/media/32581/novus_partiernas_b_sta_fr_ga_juni_2014.pdf
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-29 12:07:58 följande:
    Sammanfattningsvis har SD större förtroende i fler frågor än vad FP, C, KD och Fi har. Och du tycker att det är ett förödande resultat. Ha!
    Ja, av de skäl jag redogjorde för i mitt förra inlägg.

Alltså de skäl som du inte förmår replikera på, som kort kan beskrivas som att inte ens de egna väljarna anser att SD har den bästa politiken på andra områden än invandringspolitiken.

Detsamma kan säkert sägas om de andra småpartierna, som KD, FP och C - men till skillnad från SD ingår dessa i ett större sammanhang som kallas Alliansen.

Alliansen innebär att de borgerliga partierna har ett formaliserat samarbete som innebär att en röst på KD i praktiken innebär en röst för att M ska ta hand om den ekonomiska politiken samt exempelvis statsminister- och utrikesministerposterna. 

Hur viktigt det är med möjliga samarbetspartier inom politiken kan exemplet SD:s inträde i riksdagen visa - i och med att inget annat riksdagsparti kan tänka sig ett samarbete med det lilla främlingsfientliga partiet blev resultatet av ett invandrarfientligt parti att Alliansen sökte sig till Miljöpartiet för att eliminera att SD skulle få en potentiell vågmästarroll inom invandringspolitiken.

Det är liksom inte för inte som sverigedemokrater så ofta mässar om att de andra partierna ska följa exemplet från en del andra länder i Europa och bekräfta främlingsfientligheten genom samarbete - men i Sverige håller vi på den svenska traditionen att hålla främlingsfientligheten på avstånd och utan reellt politisk inflytande.

Ja, resultatet är förödande för SD. man kan säga att det finns två stora block inom svensk politik - de rödgröna och Alliansen. Och så finns det ett tredje som enbart består av ett litet främlingsfientligt parti där inte ens de egna väljarna tycks ha något större förtroende för ledarnas kompetens och förmåga.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-07-29 13:12:07 följande:
    Så resultatet är förödande på grund av att det är blockpolitik idag. Vilken tur att Stefan Löfven har lovat att bryta upp blockpolitiken i höst. Efter valet ska vi hur länge Alliansen håller ihop. Jag ger dem 1 månad, max! SD är inte det enda partiet som kommer känna sig ensamt efter valet. Var så säker.
    Ja förödande eftersom SD presenterar sig som alternativet till "sjuklövern". Ett alternativ som alltså inte ens de egna väljarna anser rymmer någon direkt kompetens inom andra områden än invandringspolitiken.

Det är osannolikt att blockpolitiken kommer att brytas upp efter valet. Det kan nog bara ske om SD hamnar i en vågmästarroll så att de andra partierna tvingas söka nya samarbeten för att hålla främlingsfientligheten borta från vågmästarrollen.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-07-29 14:10:47 följande:
    Har du inget annat att göra om dagarna än att spy galla över Sd?

Och sen, varför påstår att du att Sd är ett främlingsfientligt parti, ett påstående du ju inte kan belägga? Att Sd är ett invandringskritiskt parti, däremot, råder däremot inget tvivel. Märk väl: Inte invandrarkristiskt.
    Jag tror att det är bättre att du ägnar lite av din tid till att läsa inläggen här på FL i stället för att fundera hur mycket tid exempelvis jag ägnar forumet. Suffering gissade på tio timmar per dag i går, i dag är Suffering avförd från forumet.

Jag svarar gärna på dina funderingar kring främlingsfientlighet - men först vill jag ha ett svar på hur du kom fram till att jag påstått att SD inte ska vara välkomna i skolan till skillnad från övriga partier.

Jag menar att det är förbluffande mycket du snyter ur näsan och sen presenterar som sanning - det är inte för inte som man kan påstå att många av SD:s nätaktivister kan kallas för toksekt
  • FDFMGA
    Petra26 skrev 2014-08-01 12:04:45 följande:

För att man inte vill höra sanningen om verkligheten i Sverige, så att övriga politiker fortsätter hjärntvättar svenska folket med falsk propaganda, som inte stämmer med verkligheten.
    Den etablerade makteliten både höger och vänster tjänar på att svenska folket fortsätter leva i lögner och vara naiva som vanligt.

Jovisst.

Svenska folket är hjärntvättat men anar någonstans att den verkliga sanningen undanhålls folket av makteliten och just därför vänds folkets hat mot dem som genomskådat sanningen och står upp för densamma trots att de förföljs av makens propagandamakare

Det där är klassisk sektretorik - och precis vad man kan vänta sig från toksekten som följer i Åkessons spår.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?