Kunigunda skrev 2014-08-06 22:41:28 följande:
Eller hur?! Så kan man ju inte hålla på. Det skulle ju vara som att säga att alla Sverigedemokrater är kriminella, outbildade och rasister, bara för att det är belagt genom flera fall att det finns flera som passar in på den beskrivningen i partiet. Men så är det väl inte Jeaninne och ni andra?
Jag ville alltså belysa att det inte var en enskild händelse, utan att det är vanligt. Du kan förresten läsa på "Migileaks", där folk som arbetar på asylboenden eller på annat sätt har insyn, beskriver sin vardag. Det är VÄLDIGT många sådana fall.
Du ska veta, att de unga män som kommer hit, nästan alltid är äldste sonen i en fin, högättad och välbärgad muslimsk familj. Annars skulle familjen inte ha råd att skicka honom - flyktingsmugglarna arbetar ju inte precis ideellt... Och dessa unga män, har fått lära sig att de är skapelsens krona. Att alla ska passa upp på dem.
Självklart förväntar de sig kunglig spis på asylboendet, och får det då vanlig husmanskost så är det naturligt att skapa sig ett tillhygge och spöa upp det undermåliga tjänstefolket... precis som de skulle ha gjort i sitt eget hem i Iran, Irak, Turkiet, Syrien eller Afghanistan... Det är så det går till där. Min kurdiske vän (ja, jag har kurdiska vänner - har du..?

) har berättat om hur mycket stryk han fick som skräddarlärling hemma i Turkiet, för minsta misstag...
avpixlat.info/migileaks/author/migileaks/