Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-09 12:15:29 följande:
    Jesus var ju inte så pigg på mord; är amerikaner riktiga kristna? Med deras dödsstraff? Jesus var ju rätt mycket för det där med kärlek; kan rasister vara riktiga kristna som dömer (ut) andra pga etnicitet? Kan protestantismen vara riktig kristendom, då den är ett så nytt påfund, med massor av moderniteter? Och kan ortodox, katolsk, protestantisk och evangelisk kristendom samexistera och vara riktiga alla, då de är så olika?

Jag frågar dig, Jeaninne, för du har visat att du alltid har enkla, svartvita svar på komplexa, akademiskt svårlösta frågor.
    Nej, jag får inte heller ihop dödsstraffet med kristendomen. Du får fråga amerikanarna hur de tänker där. En annan rätt bisarr sak är dödandet i Guds och Jesu namn, i krig. Och när båda sidor - som under första världskriget - trodde sig ha Gud med sig...

Sedan är det ingen här i alla fall som dömer ut folk på grund av deras etnicitet. Att "döma ut" är något annat än att inte tilldela green card till (eller motsvarande). Alltså att inte tilldela privilegier till.

Den syrisk-ortodoxa kyrkan med sina långskäggiga patriarker, är väldigt väsensskild från både katoliker, protestanter, frikyrkliga och (i mindre grad) grekisk-ortodoxa och ryskortodoxa. De är som sagt starkt påverkade av islam och av den arabiska kulturen, samt även av Östromerska idéer (det Ottomanska riket t.ex.). Det här kan du ju lätt konstatera själv, om du beger dig till någon kyrka här i Sverige där de syrisk-ortodoxa håller till. Många SvK-församlingar upplåter sina lokaler till dem vissa tider. Jag har själv varit på deras gudstjänster, som är en växelverkan av svenska och arabiska.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-09 11:52:12 följande:
    Maryam i Hällefors, 1994. Hon var kristen, liksom pappan som mördade henne.
    Ja, hon var kristen syrian. Jag glömde den gruppen förut.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Speakers Corner skrev 2014-08-09 15:15:54 följande:
    No true Scotsman-argumentet alltså.

http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Varför blir jag inte förvånad?
    Nej. När man säger "kristna" så tänker man ju på västerlänningar samt de länder som västerlänningar spritt sig till, t.ex. Amerika och Australien. Inte enskilda avarter. Det finns säkert "kristna" indianer kvar i Amazonas djungler också, som efter sitt kristnande av portugisiska präster för 3-400 år sedan har bluddrat bort det mesta, till en "kristendom" som vi inte längre skulle känna igen. Det går inte att inkludera dem när man ska beskriva hur kristna agerar.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-09 15:23:44 följande:
    Nej, snarare kan man säga att svenskarna är världens mest lättstyrda folk.
    Det stämmer, och det gäller ALLTING som jag kan komma på nu. I andra länder har folk gjort motstånd, och det har aldrig gått att omvända hela folket (oavsett vad det gäller). Medan det i Sverige alltid bara får finnas en åsikt åt gången, och alla som ens andas om något annat fryses/mobbas ut, förlorar jobbet, utesluts ur fackföreningen o.s.v..

Det finns många andra exempel än invandringen, t.ex. synen på aborter (i USA finns det en stor pro life-rörelse, här blir en person omöjlig om hon eller han säger att h*n är emot abort). Eller synen på religionen i skolan. I USA finns det skolor, speciellt i Bibelbältet, där man inte ens undervisar om Darwins lära - utan endast om skapelseberättelsen. Det skulle vara otänkbart här - en sådan skola skulle inte få verka. Och så vidare.

(Nu har jag inte sagt att detta med abort och kreationismen är varken mina åsikter eller bra åsikter, nödvändigtvis. Det var endast exempel.)
  • Jeaninne
    JTA skrev 2014-08-09 18:30:17 följande:
    Att ALLA människor i en viss grupp tänker eller beter sig precis likadant är förstås ett helt ohållbart påstående. Jag brukar tänka mig strömningar istället. Det finns huvudsakliga strömningar och så finns extrema eller marginella strömningar.

HBT-certifierade imamer är en mycket marginell strömning inom det muslimska kollektivet. De får oproportionerligt mycket utrymme i media för att journalisterna liksom du gärna vill hitta någonting som motsäger att muslimerna skulle vara religiösa fundamentalister som kan förändras.

Antalet "svenska" jihadister i Syrien/Irak lär till exempel vara många gånger fler än antalet som förespråkar tolerans för HBT. Vad får det dig att tänka?
    Exakt. Men det går inte att prata förstånd med någon som önsketänker... Vore jag homosexuell eller bisexuell, så skulle jag vara jävligt orolig för att muslimerna skulle ta över här. JÄVLIGT. För då blir det spöstraff  - i värsta fall hängning - på stadens torg, folket till varnagel. För kvinnor kanske tvångsomskärelse... Och var det ska bli av barnen som redan finns i sådana förhållanden, vill vi inte tänka på...

Även för kvinnor som aldrig varit gifta med sina barns pappor, samt barn som är födda utanför äktenskap, kan det bli problem. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-09 13:18:59 följande:
    Men du yttrar dig ju gärna å mellanösterns vägnar i dessa frågor. Jag vill därför veta om du, i konsekvens med dina åsikter tidigare i tråden, anser att amerikaner och rasister är riktiga kristna.
    Men alltså, den frågan är för komplicerad att svara på. Det går ju att diskutera hur länge som helst: kan de som utför aborter vara riktiga kristna? Kan de som dödar läkare som utför aborter vara riktiga kristna? Det är väl något mellan enskilda människor och deras pastor och deras samvete..? Dessutom har ju inte alla amerikaner samma åsikter om dödsstraff (många är emot och i de flesta stater är det faktiskt förbjudet) eller abort eller något annat.

Detta är något helt annat, än när ett helt folkslag ägnar sig åt en förvanskad version av kristendomen. Som inte längre har något med varken Jesus eller kyrkofäderna att göra.
  • Jeaninne
    ankielisabethjohansson skrev 2014-08-09 19:23:38 följande:

Jag har själv inget problem med alla dessa som kommer hit, bara en del av dom. De som ställer till med problem och de som skriker och visslar efter en när man är ute på stan. Man blir illa tillmods. 
    Jag känner en gammal polis som berättade att över 80% av alla de brott som begås i Sverige har begåtts av invandrare. Det är bara 20% svenskar i Sverige. Om man nu kommer till ett annat land, varför kan man då inte uppföra sig och följa lagar och regler?
    Vi tar in så många hela tiden. Vi kan inte ens ta hand om alla de vi redan har här.
    Alla våra gamla släktingar och nära, som är på ålderdomshem har det skitdåligt, pga att vi har för lite pengar för att ta hand om dom. Pensionerna blir bara lägre och lägre, undra varför? 
    Moderaterna vill bara ta in fler och fler. Det kommer inte gå. Fredrik skulle aldrig låtat sina barn gå runt på stan bland alla dessa invandrare. 
    Vi kan väl börja ta hand om de vi redan har här och inte göra Fredriks plånbok större och hans ego större. Han är den ända som tjänar på detta. 
    Jag säger inte att alla är dåliga, det finns så många snälla och oskyldiga där ute. 

Angående Fredrik, så har i alla fall hans äldsta son fått gå runt på stan i Stockholm... och två gånger mycket riktigt blivit misshandlad av invandrargäng. Han (sonen) skrev ju vad han tyckte om invandrare på sitt Facebook (eller någonstans på nätet i alla fall) efter det, men det fick tydligen tas bort på order av pappa!
  • Jeaninne

Dessutom undrar jag varför ALDRIG någon kan kommentera, när jag säger att ANDRA länder VÄLJER sina invandrare..? Efter det rykte som respektive invandrargrupp har. Det är ju det enda man har att gå på, så jag ser inget konstigt i det alls. 

I USA, för att upplysa om det igen, så är det mycket svårt för personer från Ryssland, Östeuropa och Balkan att få uppehållstillstånd, p.g.a. att amerikanarna har så dåliga erfarenheter av dem. Det är ju därför fräcka personer försöker fuska sig in där bakvägen, som tjänstefolk till västerländska familjer. När de väl kommit in där, så rymmer de - och lämnar familjen som hjäpte dem i sticket. Och VIPS har de bekräftat alla fördomar/kunskaper som USA hade om deras folk... Obestämd

Det var ju precis det som Katrin Zytromierska råkade ut för:

Monika Rejczak svek Ringo

Vår barnflicka har rymt. Hon gjorde det för ett tag sedan men jag har inte velat säga något då jag inte har vetat hur jag ska ställa mig det hela. I och med att polacker inte är välkomna till USA (av olika anledningar) så fick hon inte visum för att följa med oss hit. Eftersom vi trivts så bra med henne så fixade jag visum åt henne, alltså jag gick i god för henne och garanterade det amerikanska konsulatet i Krakow att jag ansvarar för henne. Jag har gjort detta skriftligt. Därav min oro. Om hon begår ett brott så ser myndigheter att det är jag som är ansvarig för henne.

Från början och varför? Jag är för snäll. Jag har skämt bort henne och gett henne lillfingret och då får jag skylla mig själv att hon tog hela handen. Hon tog inte min hand hon tog hela mig. Och en del av Bingo med. Som tur är tog hon inte Ringo. Hon är en enkel bondjänta från landsbygden i Polen som inte har haft det lättaste livet precis. Hennes mamma tjänar 2000 kronor i månaden och har sina fyra barn boendes hos sig var av Monias äldre syster som är 23 har en son som är tre som även deras mamma försörjer. När jag fick veta om detta för första gången gick jag till H&M och köpte byxor, tröjor, strumpor, dunjacka till det här barnet som jag gav till Monia att ta med till sin syster.  Hon skulle nämligen hem för att ansöka om visum där jag fyllt i papperna åt henne OCH betalat för allt inklusive hennes flygbiljett. Jag vet. Alla sa åt mig att jag skämde bort henne men jag och Bingo gjorde det för att hon tog hand om det käraste vi har och hon gjorde det väldigt bra. Jag hade tagit ner stjärnorna till henne om jag bara kunnat. Jag brydde mig aldrig om att vi skämde bort henne trots att folk som "kan" polska bönder hela tiden sa till mig att jag måste vara hård och proffsig mot henne. Vårt fel.

När hon ville besöka sin pappa fick hon ledigt utan avdragen lön och vi betalade hennes biljetter för att besöka honom, Hon fick mer ledigt än de flesta barnflickor och au pairer och på hennes lediga tid bjöd jag henne på skönhetsbehandlingar och hon fick allt som hon pekade på. Glass, chips, godis, kakor, pizza, allt som hon ville ha fick hon. Jag sa aldrig nej till något. För att hon tog så väl hand om mitt barn naturligtvis och jag såg hur mycket Ringo tyckte om och uppskattade henne. Därför.

Jag tror att hon har blivit lurad av sina släktingar i Chicago. De har förmodligen lovat henne guld och gröna skogar och hon är för ung och för dum för att förstå att hon har begått sitt livs största misstag. Jag hade kunnat ge henne ett bra liv i Sverige. Jag hade planer på att skaffa en lägenhet till henne i Stockholm. Fixa städjobb och svenska eller engelskakurs till henne. Hon visste om det. Jag har sagt det till henne. Nu lämnar hon oss för att nån kusin i Chicago tutat i henne att hon kan få ett liv där? Som illegal invandrare i USA. Naturligtvis har jag angett henne hos polisen, INS och Homeland och om något händer henne så är jag helt bortkopplad. Hon kommer att bli plockad och utkastad och får förmodligen ta sig till Polen med båt för hur ska hon ha råd att köpa en flygbiljett hem?

Jag kommer inte att ödsla mer tid på den här människan än vad jag redan tvingats göra, men jag vet att hela hennes by i Polen läser min blogg och översätter den på Google translate. Jag skriver det här inlägget för att folk ska få veta vilket svin den här människan är. Jag litade på henne och hon svek mig. Jag hoppas att hennes chef på kinakrogen tar tillbaka henne och att hon resten av sitt liv kommer att servera yakiniku för 1500 kronor i månaden. Jag önskar henne allt ont och jag kommer aldrig tillåta henne ett liv i Sverige. Hör jag att hon kommit till Sverige för jobb så kommer jag att sätta stopp för det. Jag har gjort det förr och jag gör det med lätthet igen. Jag har mycket information om den här tjejen som gör henne till en opålitlig och ond människa.

Och googlar man på hennes namn, Monika Rejczak, så får man upp det här.

Nu får ursäkta mig om jag känns bitter eller vad ni väljer att kalla det men jag är det. Jag är bitter, ledsen, sviken och knäck.

På grund av en jävla skitunge som lyckades fånga mitt förtroende.

• Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-08-10 00:59:51 följande:
    Jeaninne skrev 2014-08-10 00:25:30 följande:
    Det stämmer, och det gäller ALLTING som jag kan komma på nu. I andra länder har folk gjort motstånd, och det har aldrig gått att omvända hela folket (oavsett vad det gäller). Medan det i Sverige alltid bara får finnas en åsikt åt gången, och alla som ens andas om något annat fryses/mobbas ut, förlorar jobbet, utesluts ur fackföreningen o.s.v..
    Hm, det finns visst ingen hejd på SD-sektens hat mot Sverige och oss svenskar.

Världens mest lättstyrda folk som inte som inte har kurage att göra motstånd mot makten, och det bara för att vi svenskar inte böjer våra huvuden inför sektledaren Åkessons  briljans utan i stället ser med löje och förakt på SD-sekten och dess ständiga svenskhat.

För den som inte enbart sitter i pojkrumsfönstert och spanar efter batikhäxor, eller uppbär bidrag från soc så ter det sig nog helt annorlunda.

Internationella företag som etablerar sig  i Sverige brukar åtminstone inledningsvis ha stora problem att anpassa sig till den svenska kulturen där man är van att ifrågasätta. Kortfattat brukar fenomenet beskrivas som att här går det inte aatt peka med hela handen och förvänta sig att nå resutat - här kan chefer och ledningsbeslut bli ifrågasatta, så det gäller för dem att lära sig att motivera och diskutera beslut.

Finns det överhuvudtaget någon innehåll bakom frasen att SD-sekten älskar Sverige. Vilket Sverige i så fall - det dryper ju om förakt för Sverige och svenskar från sektens förkunnare.
    Ja, vi ifrågasätter chefer och lärare, det har du rätt i. Men det finns vissa frågor där man inte får ifrågasätta, och dessa känner alla till. Vi har det oerhört hårt i oss.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-10 08:23:54 följande:
    Ett bra exempel är när dåtidens etablissemang beslöt sig för att byta ut det svenska kungahuset! Helt frankt hämtade man hit en fransk marsalk från Napoleons krigsmakt, Bernadotte, som dessutom helt saknade adel i sina anor. L´ancient régime förpassades till historien i ett huj! Svenska folket tillfrågades aldrig men protesterade heller inte.

Ett annat bra exempel är när dåtidens etablissemang beslöt att Sverige skulle bli ett protestantiskt land. Det gick helt fredligt till; Gustav Vasa och Oxenstierna omvände svenskarnas med ett pennstreck! Svenska folket tillfrågades aldrig men protesterade hellr inte.

Motsvarande skeenden i Europa gav upphov till inbördeskrig!
    Ja, det där är faktiskt konstigt. Gustav Wasa fick väl slå ner en del uppror, annars, tycker jag mig minnas. Klockupproret, när han konfiskerade kyrkornas egendomar, minns jag bestämt. Men visst, man tycker ju att folket kunde ha trotsat mer i sin egen religionsutövning. I Storbritannien hade ju de stora godsen egna präster, som de gömde i huset vid behov, som höll gudstjänst för hushållet enligt den gamla ordningen... 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?