Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-07-31 23:51:04 följande:
    Varför säger du då att du "bara citerar BRÅ" när jag bemöter det? Brukar du fara med osanning?
    Jag sa inte att jag citerade BRÅ i det citatet.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:48:14 följande:
    Nej. Jag letar inte domstolsfall. Däremot ger dessa en utgångspunkt.

fof.se/tidning/2013/10/artikel/dramatisk-okning-av-antalet-anmalda-gruppvaldtakter

www.diva-portal.org/smash/get/diva2:194784/FULLTEXT01.pdf%20
    Ja? Det var ju det JAG sa - att det hade ökat. Av "vissa" skäl. Det står ju också i rapporten att det är invandrarmän från vissa kulturer som begår dessa brott, när det är tre eller flera gärningsmän. 

Du erkänner alltså att det inte FINNS några rättsfall med tre eller flera svenskar inblandade? Vill du förresten ha namnen på de sex gärningsmännen som nämns i början, i Tenstafallet..?

Sex av de misstänkta för grov våldtäkt är:

Mehmet Acaralp 

Allaeddin Ben Othman 

Yassin Mohamed Ben Lotfi Mbarki 

Adam Aden Jibril 

Ibrahim Hussein Bashir 

Yakob Said 

Och i Mariannelundfallet var det åtta:

Morteza Afzali

Azim Ahklaghi

Mohammadi Aziz Ahmad

Rafi Bahaduri

Rustam Ghafory

Hedayat Rahmati,

Hashemi Salahedin

Mohammadi Zia
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-31 23:49:19 följande:
    I jämförelse med antalet våldtäkter med ensam gärningsman så är de mycket ovanligs.
    Skulle DET göra saken bättre..? Spöke Det är för övrigt nästan bara invandrare som överfaller och våldtar främmande kvinnor på allmän plats, parker, krogtoaletter o.s.v. även solo. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:16:59 följande:
    Nej. Jag är läskunnig och förstår att merparten av offren är kvinnor, och eftersom det är anmälningarna som ökat är det rimligtvis Jana, Linda och Siri som står för ökningen.
    Så är det inte alls. Gruppvåldtäkterna och överfallsvåldtäkterna har ökat på grund av att antalet invandrare från Afrika och Mellanöstern har ökat. Man skulle kunna rita upp det grafiskt så skulle du se.

Dock stämmer det att offren oftast är infödda unga, blonda svenska kvinnor, ja. (Fast flickan i Tenstafallet var faktiskt svart.)
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:24:01 följande:
    Det framgår tydligt i länkarna att det finns flera svenska gärningsmän. Du kanske skulle läsa först?
    Men ta upp domarna då, så får vi se namnen. Annars kan de stå som svenskar i statistiken för att de är svenska medborgare, fast namnen skvallrar om annat ursprung.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-01 01:49:45 följande:
    Nej, svenska män ha en anti-våldtäcksgen. De är ensamma i hela världen om den.

Den här unge herrn är iaf inte invandrare:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/ostnytt/20-aring-doms-for-festivalvaldtakt
    Nej, han är en svensk med WT-namn. Festivaler av denna typ drar till sig en hel del infött drägg. Händer mer-eller-mindre frivilliga saker i tälten också, på fyllan, vareviga år.

Men det var i alla fall inte en gruppvåldtäkt, vilket var vad jag efterfrågade.
  • Jeaninne
    nihka skrev 2014-08-01 01:08:41 följande:
    Båda BRÅ-rapporterna är redan grundligt diskuterade i denna tråd så du lär inte få så många som har varit med här att tugga om det igen. Rapporterna gäller registrerade brott före 1996 resp 2005. Förutom att siffrorna är gamla tar de inte med all brottslighet utan naturligtvis bara den registrerade. Mörkertalet för exempelvis våldtäkter är mycket stort.

Något som kan nämnas igen i detta sammanhang är att de allra flesta invandrare (över 97%, om jag minns rätt, du får kolla bakåt i tråden) aldrig lagförs för några brott överhuvudtaget, någonsin.

Ja, det lär vara ännu värre nu, när vi har fått in ännu många fler av just de som har höga siffror i tabellen (alltså från Afrika och Mellanöstern)... Samt från Östeuropa/Balkan, som också hade ett relativt högt tal.

Det är 95 procent enligt den sista rapporten. Men den siffran är ju helt värdelös, eftersom den är beräknad på ALLA invandrare. Alltså även dom som INTE kommer hit för att begå brott - engelsmän, tyskar, holländare, amerikaner, australiensare... samt de andra nordiska länderna, såklart. Man måste ju titta på de grupper som verkligen begår brott om det ska vara intressant, och då är siffran mycket, mycket högre.
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-08-01 09:49:48 följande:
    Ja, det lär vara ännu värre nu, när vi har fått in ännu många fler av just de som har höga siffror i tabellen (alltså från Afrika och Mellanöstern)... Samt från Östeuropa/Balkan, som också hade ett relativt högt tal.

Det är 95 procent enligt den sista rapporten. Men den siffran är ju helt värdelös, eftersom den är beräknad på ALLA invandrare. Alltså även dom som INTE kommer hit för att begå brott - engelsmän, tyskar, holländare, amerikaner, australiensare... samt de andra nordiska länderna, såklart. Man måste ju titta på de grupper som verkligen begår brott om det ska vara intressant, och då är siffran mycket, mycket högre.
    Alltså siffran för hur många som begår brott är högre naturligtvis, inte siffran för hur många som INTE gör det...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 01:26:06 följande:
    Beaktansvärt är även att detta är de rapporter som finns att tillgå. Egenhändigt ihopsnickrad statistik utifrån nyhetsnotiser och slumpvis valda domar är inte relevant som utgångspunkt för en diskussion om mönster eller representation i brottsstatistiken.
    Fast det intressanta är att upplevelsen av hur brottsligheten ser ut, ifrån Avpixlat med flera sajter som visar gärningsmännens identitet även om de är invandrade till skillnad från PK-media, stämmer exakt med rapporten!

För övrigt behöver man bara gå till närmaste Tingsrätt för att göra sig en uppfattning om hur brottsligheten ser ut här. Där framgår gärningsmännens efternamn på displayen som visar dagens mål och rättegångssalar. Det är nästan bara arabiska, afrikanska, ryska samt östeuropeiska o balkan-namn... Jag brukar "roa" mig med att göra ett sådant besök i verkligheten ibland, när jag har vägarna förbi.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-01 09:16:30 följande:
    Ah! Så SD har en agenda för alla Jonny, Conny, Sonny och Cewin också? Vilken?
    Du får läsa vårt kriminalpolitiska program, som naturligtvis innefattar alla brottslingar, oavsett etniskt ursprung.

Det vi kan lära oss av denna händelse, är väl annars först och främst att inte låta våra unga döttrar åka till sådana ställen... Min dotter skulle inte få göra det. En miljö med mycket ungdomar i samma ålder, "häftig" musik som ofta handlar om kärlek och sex, sena nätter/sova över, alkohol och droger, och föräldrafrihet, är ju direkt inbjudande till sex. Antingen frivilligt, halvfrivilligt eller ofrivilligt för den kvinnliga parten.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?