Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-07-29 10:20:41 följande:
    Många av dem. Ja, just. Jag vill gärna läsa den SOU eller vilken tillförlitlig utredning du nu lutar dig emot.
    Du vet mycket väl att man inte får föra statistik på brott och etniskt ursprung i Sverige. Du får gå till Norge - googla bara så hittar du massor av sådana uppgifter.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 14:40:20 följande:
    Det finns väl ingen garanti i kärlek, och jag tycker inte att staten bör lagstifta för att minska brustna hjärtan. Dina anekdotiska "bevis" för eventuellt samvetslöst utnyttjande av ensamma, svenska hjärtan gör inte dina lagförslag mer välförankrade.
    Men vad tror du själv, då? Är det troligt att Munching, 21, gifter sig med Bengt-Ove, 58, för att hon är kär i honom..? Är det troligt att N'bongo, 22, gifter sig med Carina, 55, för att han beundrar henne till kropp och själ..? 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 14:43:45 följande:
    Det behöver ju inte vara så att alla skulle vilja flytta till Sverige med någon slags given automatik bara för att hen träffar någon.
    Nä. Det är mycket vanligt att sådana blandade par slår sig ner i Mogadishu... (Eller inte...)
  • Jeaninne
    Wajwajwa skrev 2014-07-29 16:15:11 följande:
    Så bara för att det finns människor som luras så ska alla par straffas med att inte få välja själva vart de vill bosätta sig tillsammans?

Lite kollektiv bestraffning sådär?

Vilket äckligt samhälle att leva i där staten tvingar iväg sina skattebetalande medborgare om de råkat förälska sig i någon från ett utomeuropeiskt land.

Migrationsverket gör redan en utredning på alla som vill flytta till någon i Sverige det räcker gott och väl.

Jag känner också människor personligen som både flyttat pga kärlek och där deras partner flyttat hit. (Mig själv inräknat) Ingen av dem har fått problem. :) Det är liksom så nu för tiden, världen är mycket öppnare p.g.a att vi reser i större utsträckning och inte minnst tack vare internet. Det är bara naturligt att det bildas fler par där man är från olika delar av världen.

Men du verkar ju veta mycket om detta så antar att du har någon statistik över hur många förhållanden som inte håller i längden där ena parten flyttat hit v.s förhållanden mellan "infödda" länka gärna det skulle vara intressant att se.
    Sådan statistik får antagligen inte föras i Sverige. Sedan är det ju också skillnad på vilka nationaliteter det handlar om, och under vilka förhållanden paret träffas. Om det är ett par jämnåriga ungdomar som träffas på ett universitet i Europa eller USA, så är det antagligen above board. Men stora åldersskillnader, och där det är den äldre parten som är (relativt) rik (även en arbetslös eller sjukpensionär i Västeuropa är ju rik i ett U-land), borde få alla varningsklockor att ringa. '

Och NEJ migrationsverkets utredning räcker inte alls. Det de utreder är, ifall paret verkligen bor ihop. På så sätt kan de ibland avslöja skenäktenskapen - men inte de fall där paret verkligen bor ihop, och den utländske parten planerar att sticka först när fått sitt PUT. 
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 17:16:24 följande:
    Tycker du är män är ett problem? Ok. Men då är du i fel tråd.
    Jeaninne skrev 2014-07-29 17:02:11 följande:

Nä. Det är mycket vanligt att sådana blandade par slår sig ner i Mogadishu... (Eller inte...)

Nej. Eftersom en drygt 25-årig väpnad konflikt ödelagt staden och lett till omfattande sanitära problem, sjukdomar samt bristande samhällsfunktioner. Tycker du att vi borde förvisa svenskar dit? Intressant. Står partiet bakom dig?
    Hade det varit stor kärlek, så hade det nog dugt - bara de fick vara tillsammans. Tror du inte det hade dugt åt Romeo och Julia..?

Det är ingen som förvisar svensken - han får bara välja mellan staden och kärleken!

Partiet står bakom mig såtillvida, att vi/de vill försvåra anhörigsimport överhuvudtaget. Även för svenska medborgare.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 17:19:38 följande:
    Det finns ju gott om helsvensks par med den åldersskillnad du beskriver. Ska deras relation förbjudas helt, eller bara om den innebär en flytt till annan kommun?
    Detta med kommuner tillämpas inte i Sverige, så det kan du lämna. 

Jag har aldrig träffat ett enda helsvenskt par med en sådan åldersskillnad, faktiskt. Däremot syns de ju ibland i tidningarna, men då är det utan undantag en rik och mäktig man som skaffat sig en liten lycksökerska. D.v.s. samma princip som när en gammal västerlänning och en ung person från ett U-land gifter sig.

Och NEJ jag tycker inte att det ska förbjudas så länge som flickan är fyllda 18, men det är ett ANNAT PROBLEM som inte har med invandringspolitiken att göra. 
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-29 17:47:09 följande:

Samhället kan inte vara naivt heller utan måste uppmärksamma om något blir trend och för med sig många försök att luras........inget konstigare med det än att vi alla nu efter 9-11 behöver gå igenom helt andra kontrollet när vi ska flyga.....

Eller tycker du att flygbolagen ska resonera som du också...??

Man kan ju inte bara vara snäll och naiv när man pratas samhällsfrågor.

Precis.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 18:04:07 följande:
    Nej. Jag skulle aldrig bo i 7 år i Mogadishu med en man jag älskade. Det skulle vara med fara för mitt liv, och, om vi bildar familj, även barnens. Att tro att det rör sig om bekvämlighet är bara dumt.

Intressant att du menar att partiet står bakom dig. Särskilt eftersom en aktuell debatt i Sundsvall just nu gäller två SD:are i KF som tagit hit fruar från Ryssland resp Filippinerna via anhöriginvandring.
    Kan  du länka till debatten?

Sedan känner jag även, att så länge som saker ÄR tillåtna, så är det tillåtna för ALLA. Även för politiker som företräder partier, som anser att de inte borde vara tillåtna. Det skulle göra konstiga saker med demokratin annars...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 18:07:54 följande:
    Jag känner till flera, men jag träffar också mycket människor i mitt yrke. Varför ska svenska lycksökare få belasta attraktivare kommuner, bara för att de hittat en villig partner?
    Men hur menar du nu..? En svensk kan ju flytta vart han vill i landet, UTAN ursäkten att ha en partner som bor där.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-07-29 18:14:15 följande:
    Men om något är i grunden fel och skadligt för nationen, blir det väl lite tvetydigt att propagera för en lagförändring och sedan själv bidra till att skada nationen?
    Nu hoppas jag att dessa sverigedemokrater - som är så upplysta om riskerna jämfört med gemene man - har varit försiktiga i val av partner.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?