Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-23 18:05:18 följande:
    Nej, det utgår jag ifrån att det inte var eftersom du också tog upp saker jag aldrig uttalat mig om. Men du tog upp saker som du och jag har pratat om tillsammans fast i din "utredning" ställdes detta som jag sagt mot något jag aldrig sagt som om det var inkonsekvent att påstå först det ena och sedan det andra. Två (eller fler) olika personer som uttalar sig om flera olika saker blir inte inkonsekventa för att du inte gillar saker du hittar att folk säger när du "skramlar".

SÄG inte bara att du kan skilja på flyktingmottagning och invandring utan VISA det när du skriver om flyktingmottagning och invandring. Som en service kan jag använda mig av samma vokabulär som den jag pratar med, men när det kommer till att bena ut vad som är vad när folk säger att vi har en massa invandrare som bara drar resurser blir jag irriterad. För den som invandrar exempelvis för att leva i Sverige med sin partner utgår INGA bidrag.
    Dom behöver bara leva med den svenska medborgaren i två år, sedan kan dom lämna om dom vill och få PUT i egen rätt. Och då utgår alla bidrag som en svensk får, som arbetat här i hela sitt liv, plus att dom kan leva på CSN och utnyttja våra fria utbildningsmöjligheter... Många, många utnyttjar ju först sin kärlekstörstande svenska partner, och sedan det svenska samhället, på det sättet.

Tycker att det borde ta minst sju års sammanlevande innan dom får stanna här...
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-24 07:47:15 följande:
    Snarare är det väl så att en tokfeministisk variant av "SD" nära nog undantagslöst skulle fokusera på varför vi män är så kraftigt överrepresenterade vid brottslighet och då särskilt i fråga om våldtäkter och där slutsatsen skulle vara att män är djur och måste behandlas därefter så att kvinnor inte utsätts för manliga brott.

Åtskillig tid skulle läggas ner på att peka på mediakonspirationen med exempel på hur statistik förvanskas eller konstrueras i syfte att mörka detta faktum.

Men visst är det lustigt att samma personer som förtjust tillskriver invandrare kollektiva egenskaper brukar protestera i högan sky om detsamma görs mot oss män i samband med våldtäkter.

Rent parentetiskt kan jag tillägga att jag är en vit, medelålders heterosexuell man som inte tar illa upp av Romsons uttalande och som för övrigt inte känner någon personlig skuld för vare sig strukturella maktförhållanden eller reella könsfördelningar vid våldtäkt.
    Sverigedemokrater är tillräckligt begåvade för att kunna se både grupper och undergrupperingar. Att kunna tänka i flera led - det som skiljer människan från apan, vet du!

Det är inte gruppen "män" som begår gruppvåldtäkter, och inte undergruppen "invandrarmän" heller (eftersom t.ex. gästforskare från USA och Kina inte ägnar sig åt detta helgnöje). Utan det är invandrarmän ifrån vissa (inte alla) länder i Afrika och Mellanöstern.

När det gäller organiserad brottslighet - trafficking, vägpirater, maffia, ficktjuvar, tvångsplattläggning, åldringsrån och -mord på landsbygden - så är det personer från Öst och Balkan (vanligen romer men även en del infödda polacker, rumäner, bulgarier, albanier, bosnier o.s.v.) som står för merparten. Här förekommer det även kvinnor bland brottslingarna - det är hela klaner som hjälps åt.
  • Jeaninne
    Gert skrev 2014-07-24 10:02:52 följande:

Nu räknas årets flyktingström till Sverige upp igen. Vid årskiftet var det 51.000, i april sa man 61.000. 

Enligt källor till SVT så kommer nu siffran för året att hamna på 80.000 flyktingar. 

www.svt.se/nyheter/varlden/annu-fler-flyktingar-vantas-till-sverige

Bli inte förvånade om siffran slutar långt över 100.000 för året.

Kräks
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-24 11:10:00 följande:
    Ja, många sverigedemokrater tycks vara oerhört otrygga - och det är naturligtvis beklagligt. Jag tror att det kan förklaras utifrån att ni triggar varandra. Titta exempelvis på tråden om sharialagar i Storbritannien, där rädslan når absurda nivåer. Vad hjälper det om någon påpekar skillnaden mellan rättssystemen i Sverige och Storbritannien - sverigedemokrater är som en skock barnungar som skrämt upp varandra med spökhistorier och sen kräver att vuxenvärlden ska bli lika rädda.

Det välfärdssystem vi än gång hade kommer aldrig tillbaka, det är medvetet nedmonterat och individualiserat och en konsekvens att en annan syn på individens roll i samhället har präglat svensk politik i årtionden. Det har inget med invandring att göra.

Tja, de politiker som ligger bakom förändringarna kan kanske vara tacksamma över att det finns folk som väljer att försöka sparka nedåt i stället för att försöka förstå bakgrunden till vissa samhällsförändringar.

Att prata om kulturskillnader är knappast tabu. Däremot kan man inte kräva att andra ska ha samma åsikter om dessa som man själv har.

Som jag ser det så är det sverigedemokrater som stigmatiserar sig själva genom att uppträda som bortskämda barn, till synes helt omedvetna om hur mångfacetterad verkligheten är.
    Vad ÄR den fundamentala skillnaden då, mellan svenskt och brittiskt rättssystem, som gör att det är helt omöjligt att Sharialagar någonsin kommer att tillämpas här? Det är ingen som har förklarat den skillnaden, så jag tror helt enkelt inte att den finns. Och finns den, så skulle det inte förvåna mig om muslimerna och PK-tanterna gjorde gemensam sak om att hela det svenska rättssystemet måste rivas upp och göras om, eftersom det är diskriminerande för muslimerna att det svenska rättssystemet inte tar hänsyn till deras religion och kultur. "Vi ÄR ju ett mångkulturellt samhälle nu, blablabla..."

...och då får vi mål i Tingsrätten och Hovrätten här också, där rätten ska avgöra om en kvinna som gift sig med en muslimsk man utan att berätta att hon förlorat oskulden till en annan, har begått ett brott, och huruvida hemgiften som hennes far redan betalt till makens far, ska anses förverkad... Inte ens JAG som är ganska konservativ när det gäller relationer och sex, skulle vilja se sådana mål i Sverige...
  • Jeaninne
    FDFMGA skrev 2014-07-24 11:10:00 följande:
    Ja, många sverigedemokrater tycks vara oerhört otrygga - och det är naturligtvis beklagligt. Jag tror att det kan förklaras utifrån att ni triggar varandra. Titta exempelvis på tråden om sharialagar i Storbritannien, där rädslan når absurda nivåer. Vad hjälper det om någon påpekar skillnaden mellan rättssystemen i Sverige och Storbritannien - sverigedemokrater är som en skock barnungar som skrämt upp varandra med spökhistorier och sen kräver att vuxenvärlden ska bli lika rädda.

Det välfärdssystem vi än gång hade kommer aldrig tillbaka, det är medvetet nedmonterat och individualiserat och en konsekvens att en annan syn på individens roll i samhället har präglat svensk politik i årtionden. Det har inget med invandring att göra.

Tja, de politiker som ligger bakom förändringarna kan kanske vara tacksamma över att det finns folk som väljer att försöka sparka nedåt i stället för att försöka förstå bakgrunden till vissa samhällsförändringar.

Att prata om kulturskillnader är knappast tabu. Däremot kan man inte kräva att andra ska ha samma åsikter om dessa som man själv har.

Som jag ser det så är det sverigedemokrater som stigmatiserar sig själva genom att uppträda som bortskämda barn, till synes helt omedvetna om hur mångfacetterad verkligheten är.
    ...bara en sådan sak, som att muslimska män får initiera skilsmässa, men inte muslimska kvinnor. För så är det i de muslimska länder som tillämpar Sharialagar, eller lagar som är baserade på Sharia. (Dock inte alla muslimska länder.) Samt att barnen alltid anses tillhöra fadern och hans familj efter en skilsmässa.

Vad säger feministerna om detta..?
  • Jeaninne
    StackarsMia skrev 2014-07-24 12:11:46 följande:
    Nej, det är inte rasism, det är realism. Vissa afrikaner har en sån överrepresentation att 50% av dem kommer att bli registrerade för brott. Fakta och verklighet.
    Japp. Och då måste vi skydda oss själva först och främst. Det är ingen rättighet att få komma in i ett annat land och bo där, lika lite som det är en rättighet för en privatperson att få flytta in hos en annan och bli försörjd av honom.
  • Jeaninne
    StackarsMia skrev 2014-07-24 12:11:46 följande:
    Nej, det är inte rasism, det är realism. Vissa afrikaner har en sån överrepresentation att 50% av dem kommer att bli registrerade för brott. Fakta och verklighet.
    Dessutom väljer ju ALLA länder sina invandrare. I USA t.ex. är svenskar välkomna eftersom de har goda erfarenheter av oss som laglydiga, arbetsamma, pålitliga och punktliga. Medan östeuropéer inte är välkomna, då man har motsatt erfarenhet av dom. Det är därför tjejer från öst försöker fuska sig in i USA, genom att ta omvägen som au pair i en europeisk familj. Som i fallet med Katrin Z:s barnflicka som vi diskuterade förut. 

USA har helt enkelt så många dåliga erfarenheter av lata, opålitliga och brottsliga östeuropéer, att de inte längre tar chansen att just herr Kovács ska vara bli en tillgång för samhället... Och SÅ ska vi också tänka.
  • Jeaninne
    realist14 skrev 2014-07-24 14:03:52 följande:
    Vilka ni, jag är inte alls på det klara med hur jag ska rösta. Inte blir det moderaterna igen iaf.

Ja men rädslan kan ju bero på att de är den grupp som drabbast hårdast av nermonteringen av välfärden. Har man hela sin trygghet i bankfacket så kan man ju kosta på sig att vara dryg, men då väljer man ju att inte förstå en svag grupp då, medan man tycker andra svaga grupper är mer värda ??
    Klart det kan bli absurda nivåer om man inte känner sig trygg alls, hur konstigt är det. Blir man dessutom spottad på för att man har den oron så blir det ju knappast bättre.

Tror nog man kan få rätt många med sig i ett samtal om kulturkrockar på resan, blir liksom inte konstigt då. Det håller väl de flesta med om att man möter skillnader beroende på var man kommer i världen, eller vill du påstå att det inte är någon som helst skilnad på kuturen oavsett var man kommer?? Då har du inte rest speciellt mycket.Eller långt.
    Jag håller helt med dig. Visst är det märkligt! Det är helt OK för UD att skriva i sina råd till utlandsresenärer, att "i X-landet förekommer mycket grov brottslighet. Vi varnar därför för att gå ut efter mörkrets inbrott, att öppna dörren till hotellrummet om någon knackar på, eller för att stanna bilen om någon försöker hejda den."

Men man får inte varna för att importera människor ifrån X-landet... Man ska låtsas att X-landets befolkning lämnar sin hänsynslöshet och samvetslöshet bakom sig, i samma stund som de färdas över svenska gränsen... 
  • Jeaninne
    Svenssonsvensson skrev 2014-07-24 14:50:36 följande:

Tja, vilka andra partier sprayar folk med röd färg, slåss med järn rör, och vill utrota ikke svenska, jag som är en riktig Svensson (som är mitt efternamn) tycker inte att något parti som uttrycker sån hat o ilska förtjänar någons röst. Har man sina rasistiska åsikter så håll dem för dig själv,

Om du är en riktigt Svensson, borde du lära dig att behärska ditt modersmål först och främst... Men du gav just kommunistpacket ett ansikte!
  • Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-07-24 15:17:54 följande:
    Om du är en riktigt Svensson, borde du lära dig att behärska ditt modersmål först och främst... Men du gav just kommunistpacket ett ansikte!
    Äsch då... "RIKTIG Svensson"
Svar på tråden Varför hatar folk SD?