Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-07-25 08:58:11 följande:
    Men om du nu påstår det, så måste du ju då styrka det med argument.

Men det är som vanligt från din sida, bara lösa påståenden, lögner, som du själv har hittat på, på kammaren! Maken till oseriös debattör...
    Precis. Bara trams.
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:00:09 följande:
    Ett parti som däremot är en sekt, är ju Fi, men det partiet är ju älskat av media, dig och en del andra kastrater
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-25 09:05:30 följande:
    En sionistisk antisemit!? Då måste läsa på...

F.ö. är det där uttrycket "mongo" inte speciellt intelligent att använda. Ett obsolet nedsättande uttryck om personer med downs syndrom, som även tillämpades på folk som inte hade downs syndrom, men som talaren föraktade. I samma kategori som "nigger", således.
    Jag håller med. Det är speciellt olämpligt att använda sådana uttryck på en föräldrasajt, eftersom det finns föräldrar som har handikappade barn här. De ska inte behöva mötas av sådant.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-25 10:15:15 följande:
    Prova du att ta upp en bok i ämnet istället. Det är ingen gåta hur vi har klarat oss men det är ta mig fan en gåta hur civiliserade människor, med tillgång till all utbildning och information de kan önska, kan beskåda en historisk övergång från 4+ barn per fertil kvinna, till 2- barn per fertill kvinna - för att sedan vifta bort faktumet som något obetydligt.

"[...] trycka in maximalt med folk [...]" - har du helt seriöst precis börjat på vägen i detta ämne? Den nettoimmigrationen vi har idag, motsvarar en naturlig folktillväxt om ~1,7 barn per fertil kvinna och om året - låter det som att vi trycker i maximakt med folk, när vi samtidigt degenereras i antal naturligt? Perspektiv med blicken högre upp än gatan, tack.

En nation vill inregel ligga på minst 3 barn per fertil kvinna, du vet, så att någon överhuvudtaget tar över rodret i samhället, när föräldrarna dör.

Det går inte att pissa bort det här, man pisssar på ett elstängsel. Vill man genuint förändra immigrationen, utan att det kostar oss för mycket i sig, så får det börja i ekonomiska system som tvingar länder med höga ambitioner till aktiv immigration - låter inte det logiskt? Att man faktiskt syr såret och inte bara klämmer av blodsflödet?

Alternativt skaffar vi helt enkelt betydande fler barn i familjerna.
    Det här är som sagt feministernas fel. De har tutat i unga kvinnor i flera generationer nu, att de i första hand ska göra karriär, att äktenskap inte är viktigt och inte ger någon status (mycket hippare med en massa tillfälliga älskare), och att barn är något som de får försöka klämma in någonstans i 35-årsåldern, men som inte får ta för mycket tid från karriären och inte får påverka löneutvecklingen. Då blir det ju så här...

Nästan de enda infödda svenska kvinnorna som skaffar många barn nu är WT, d.s.v. dom som har minst förutsättningar att uppfostra barnen till samhällsnyttiga och välanpassade medborgare....
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-07-25 11:10:25 följande:
    Finns inget kvinnohat i Sd, såvitt jag har kunnat skönja. Däremot mycket manshat i Mp, Fi och V.

Dessa partier talar ju ständigt om "män" ( och i synnerhet då "vita medelålders heterosexuella"). Tänk dig om ett parti hade talat om kvinnor eller för all del invandrare på det sättet, som "de onda".

Snacka om att ställa grupp mot grupp, det samma partier anklagar Sd för, när ju detta parti i själva verket inte anklagar invandrade personer öht. Det Sd och jag klandrar är ju inte invandrarna, utan den förda invandringspolitiken.

Invandraren kan ju knappast rå för att Sverige för en idiotisk invandringspolitik!
    Nej, jag har aldrig märkt av något kvinnohat i Sd - och då är jag ändå kvinna... Det är som vanligt en felkonstruktion från tokvänstern. Sd vill ge kvinnor rätt att vara kvinnor igen, och då upplever de manhaftiga lesbianerna i V och Fi detta som en anklagelse och ett hot...
  • Jeaninne

...och vad säger vi om det här då?

www.expressen.se/kvallsposten/tareq-och-habib-dromde-om-ett-klipp/

Invandrarna lurar varandra... tjänar pengar på varandra... Men i slutändan drabbas ändå vi, på olika sätt. T.ex. skulle ju svenska ungdomar kunna få vita jobb på restaurangerna i stället, om den här "arbetskraftsinvandringen" överhuvudtaget inte var tillåten. Jag fattar inte hur man KAN få arbetstillstånd för att arbeta i en bransch, som många arbetslösa svenskar - och invandrare som redan bor här - skulle kunna ta i stället..? "Arbetskraftsinvandring" borde ju bara gälla yrken, där det verkligen finns en brist på folk.

• Jeaninne
    Jeaninne skrev 2014-07-25 11:33:34 följande:

...och vad säger vi om det här då?

www.expressen.se/kvallsposten/tareq-och-habib-dromde-om-ett-klipp/

Invandrarna lurar varandra... tjänar pengar på varandra... Men i slutändan drabbas ändå vi, på olika sätt. T.ex. skulle ju svenska ungdomar kunna få vita jobb på restaurangerna i stället, om den här "arbetskraftsinvandringen" överhuvudtaget inte var tillåten. Jag fattar inte hur man KAN få arbetstillstånd för att arbeta i en bransch, som många arbetslösa svenskar - och invandrare som redan bor här - skulle kunna ta i stället..? "Arbetskraftsinvandring" borde ju bara gälla yrken, där det verkligen finns en brist på folk.

I artikeln står det även om skenäktenskap och skenadoptioner, något som Sd har försökt upplysa om länge. Men det har tystats ned. Jag är faktiskt förvånad över att Expressen nu skriver ut att det finns..?

Jag kommer ihåg redan på 1980-talet, när jag hade några kurdiska flickor som arbetskamrater. Deras föräldrar vaktade på dem som hökar, för det var meningen att de skulle ingå äktenskap med sina kusiner som fortfarande befann sig i hemlandet, så att de kunde få över hela klanen hit som anhöriginvandrare... De fick absolut inte träffa några killar här (inte andra kurder med samma tro heller, det handlade inte om DET), utan allt handlade om att utnyttja alla möjligheter att lura och utnyttja det svenska samhället.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-25 12:45:04 följande:
    Folkmängden har inte mycket med saken att göra i sammanhanget, utan det handlar om folktillväxt och hur hög den behöver förhålla sig för att ett land som Sverige ska kunna behålla sin standard.

Du får gärna hänga med i hur det fungerar och skaffa åsikter därefter, för folkmängd i sig hör inte till vare sig målet med immigrationen eller diskussionen.

Det handlar om ration mellan bortfall och tillfall uti befolkningen, sett mot bakrunden av ett ekonimiskt system som kräver ständigt ökad tillväxt (ständigt ökad tillväxt, för att få behålla blott en jämn standard överhuvudtaget).

Så länge det ekonomiska systemet ser ut som det gör så handlar det om en ren självklarhet att ety land som Sverige behöver öka befolkningrn för att då kunna behaga det ekonomidka systemets premisser. För det är en aning svårt, eller rättare sagt fruktansvärt instabilt, att lyckas med ökad tillväxt medan människor blir färre och färre i landet (då det krävs människor för att skapa ökad tillväxt, för ett land som Sverige).

Tror för övrigt inte att det är en slump, att någon över 40 har missat dessa bitar - då situationen just beror på att svenskar över 40 just har missat det här och betydelsen av en funktionsduglig folktillväxt i natoonen.

Men det är lätt att gnälla.. över lösningarna på problemen som man själv har manat fram.

Håller dock med om att en familjevänligare politik behövs, som en gedigen grund mot förändring. Sverigedemokraterna vill dock börja i fel ände, för deras familjepolitik - hur god den än må vara - kommer knappast ge önskvärd effekt i den takt som samma parti även önskar sänka immigrationen.

Inte riktigt så att vi skulle få till 2,5 barn per fertil kvinna (via naturlig folktillväxt) på fyra år, bara för att Sverigedemokraterna sitter i regeringen, det förstår nog de flesta. Det är knappt fysiskt genomförbart och så har vi även en aktuell trend att tampas med i frågan, den där som din egen generation var med och förde in (att bekvämt skaffa få barn och lägga energin på självförverkligandet istället).

Det kommer säkert att ta 15-25 år, innan svensken skaffar tillräckligt många barn i duglig takt. Och under tiden så föreslår då Sverigedemokraternas politik att foktillväxten i Sverige, inte bara nollas helt, utan faktiskt går kraftigt, kraftigt bakåt under tiden. Det är inte rimligt..

Summa summarum; det vore inte alls fel att återbringa statusen som förälder men pusslet mellan verkligheten och Sverigedemokraternas politik går inte ihop. Vi kan inte ha en befolkning som går kraftigt bakåt i antal, i flera, flera år (i årtionden), och samtidigt tro att Sverige ens kan behålla halva sin standard av idag.
    Det blir ju ingen tillväxt, när en stor mängd människor bara konsumerar och inget bidrar. Tvärtom. Systemet kommer att kollapsa, och det är redan på god väg.

Det var inte min generation som började motarbeta hemmafru- och mor-idealet, det var 40-talisterna.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-07-25 12:53:04 följande:
    Haha.. ja, för der går ju inte att se det såhär istället - att problemet ligger i att de som har möjligheten att uppfostra välfungerande barn i samhället, just inte gör det/har gjort det? Fast det kanske känns för jobbigt utifall du själv finns med, i själva problembilden?

Men ja, visst har vågorna av feminism gett samhället bakslag på sina håll. Frågan - om än i en sidodiskussion - är väl om det var värt det i det stora hela.

Sedan så får jag ändå ställa frågan; varför ska människor i första hand anpassa sig, ändra på sig och så vidare och inte systemen som tyglar vår vardag?
    Det är klart att det är systemen man måste ändra på. Vårdnadsbidraget var redan det en väldigt bra reform. Inte för att det ger så mycket pengar, men symboliskt. Det är med och bidrar till, att det blir mer OK för en kvinna att fokusera på hem och barn igen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?