Speakers Corner skrev 2014-08-27 16:03:14 följande:
Det gör du inte, du har aldrig hört talas om politiker inom sd som gjort bort sig?
Det är ju fantastiskt, jag förstår inte hur man har kunnat missa det gång på gång.
Dom tog ju upp tre exempel i programmet.
Jag tyckte JÅ gjorde ett rätt blekt intryck, han kunde inte svara på hur deras löften skulle finansieras.
Det visade sig att partiet räknat fel, vilken överraskning.
Men sämst var han när rasismen inom sd kom upp, han slingrade sig som en ål, och han var vag och framförallt vad var det för infantilt utspel mot programledaren när hon tog upp järnrörsskandalen,
Det var ju bara pinsamt.
Jag tycker att utfrågarna kunde varit betydligt hårdare mot honom, han kom alldeles för lätt undan.
Sen kunde jag inte låta bli att undra vad JÅ hade tyckt om han hade läst här hur en del som säger sig var anhängare av partiet uttalar sig om invandrare, med tanke på att han vill ha nolltolerans.
Nu tror jag i och för sig inte på att han vill det, men det låter ju alltid bra att säga, och utåt vill man nog ha en ren fasad.
Siffrorna kommer ju ifrån Riksdagens Utredningstjänst så det är ju dom som räknat fel isåfall, eller så är det som SVT twitterpudlar:
https://twitter.com/svtdinrost/status/504565758886948865/photo/1
SD's siffror innehåller även andra kostnader, siffrorna är därför inte jämförbara.