Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

UniqueSnowflake skrev 2014-01-10 14:30:16 följande:
    Nej det är många som hatar Reingeld efter detta utspel.
    Det här verkar dock vara något migrationsverket på eget bevåg bestämt. Jag förstår inte alls hur dom kan ha mandat att fatta så stora beslut utan större eftertanke eller folkomröstning. Att förändra ett helt land borde inte få göras så lättvindigt.

Tobias Billström efterlyste i tisdagens Aktuellt, som han gjort många gånger förut, att fler länder inom EU börjar ta större ansvar för de syriska flyktingarna. Sverige tar per capita emot flest asylsökande i EU. Vi tar emot hela 60 procent av alla asylsökande till Norden och Baltikum, och vi har tagit emot 14 700 syriska flyktingar sedan 2012. Det är det högsta antalet i EU.

www.svd.se/opinion/ledarsidan/humaniteten-far-inte-stanna-vid-put_8488608.svd
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-10 15:04:38 följande:
    Fast jag måste fråga, tror du att att man kan slänga ut Svenska medborgare?
    Jag tycker däremot att det borde gå att ta tillbaka medborgarskap vid grova brott.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-09 22:23:13 följande:
    Ett gäng lögnare som dansar kring midsommarstången och håller varandra i handen.

"- Små lögnare, små lögnare, är lustiga att se, små lögnare, små lögnare.."

Lite tråkigt att de förstör för de seriösa debattörerna bland Sverigedemokraterna och entourage.
    Jag blir nyfiken på dig. Vad är du egentligen? Man? Kvinna? Ålder? Yrke? Bostadsort? Gift? Singel? Barn? Kristen?
    Du känns extremt "osvensk" eller hur jag ska uttrycka mig. Jag får inget grepp om dig.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-10 16:20:20 följande:
    Fast det är en annan sak. Många verkar tro, om det skulle hända att SD skulle komma till makten, så skulle varenda en som inte är blond och har blå ögon åka ut med röva före.

Lite realistiska får man ju ändå vara. Jag har röstat blått och det ångrar jag idag, vet inte hur jag röstar i höst, men jag har faktiskt läst SD partiprogram och jag kan inte läsa någonstans där att tanken är att man ska kicka ut folk.

Jag tyckte faktiskt hade en del vettiga saker, hårdare tag mot kriminella, bättre för sjuka, unga och gamla, att försöka återuppliva landsbygden osv.

Problemet är att en del i toppen av SD kommer ju från mer högerextrema sidor från början och det får ju folk att undra vilken agenda man egentligen har.

Men som jag skrivit innan, Centern är ett parti som tvättat bort sin "rasist" stämpel och har sadlat om, varför skulle inte andra partier kunna göra samma sak? 
    Alla partier har gammal skit dom borde skämmas för. Motarbetat kvinnors rösträtt, rasforskning och gud vet allt. Nån gång måste man släppa taget och gå vidare.
    Jag hoppas du kommer rösta SD.
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-10 16:55:37 följande:
    Och det är precis så jag resonerar. 

Problemet i Sverige är att det är så otroligt fult att diskutera invandring och religion.

Jag fattar inte varför vi i Sverige kan vara stolta att vi tar emot folk? Men att man ändå måste vara realistisk att vi kan inte hjälpa alla. Det är hur mycket man än vill helt omöjligt och det måste ju varenda vettig människa förstå.

Någonstans måste pengarna tas ifrån. Det blir höjda skatter, vilket iof inte är mig emot, men jag tror inte en sekund på att dom extra skatterna kommer att gå dit jag vill. Till äldre, skola och sjukvård.

Vi måste även inse att den arbetskraften som vi påstås behöva inte existerar, för jag undrar varför då i hela helvetet så många är utan jobb? 

En sak till som jag inte förstått, är varför bara Sverige har sett ekonomisk vinning med invandringen. Vad är det dem andra missar? EU borde ju slåss om att få ta emot folk? Det finns länder där man sparkar ut folk, varför då undrar jag och varför motsätter sig inte Sverige det? Istället så öppnar vi upp för att länder kan neka folk för man vet att i slutändan så tar Sverige emot dem. Jävlig smart när jag tänker efter.

Hur gärna man vill hjälpa folk så måste man faktiskt ta ansvar för sina medborgare och misslyckas Sverige katastrofalt med idag.
    Det är bara våra politiker som insett vilken guldgruva människorna från relativt underutvecklade länder är. De andra länderna i Europa kommer känna sig så snuvade när vi håvar in guld om ett par år. Långnäsa. Eller?
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-10 17:08:34 följande:
    Du svarar inte på om vi är ansvariga för andra eu länders medborgare? 

Du kan tycka att jag har fel och jag kan tycka att du har fel, det säger ju inte att någon har rätt eller hur.

Jag tycker att det finns många viktiga frågor som måste behandlas, ett är hur vi ska hantera alla som kommer hit, hur vi ska ta hand om dem, hur vi ska få in dem i samhället. Det hänger ihop med vårt välfärd, så som skola, sjukvård och åldringsvård. Jag vill veta hur vi ska fixa bostäder för alla, hur våra barn ska få en bättre skola, hur vi ska hantera den orolighet som nu rör sig i Sverige. Jag tycker att det är fördjävligt att det har blivit vi och dom. 

Jag undrar vilken kunskap du har som kan få mig mer upplyst? Det är ju viktigt att man får sanningen nu när det är valtider, så att man röstar på det som känns rätt.

Vilken okunskap sitter jag på?
    De så kallade "eu-migranterna" från Bulgarien och Rumänien borde vi vända vid gränsen och ge inreseförbud. Kåkstäder och tiggeri hör inte hemma här. Kommer socialbidrag att delas ut till dessa är det kört.

www.dailymail.co.uk/news/article-2531440/Sold-Flights-buses-Romanians-Bulgarians-head-UK.html

England kommer få det tufft också. Tydligen är det tanken på bidrag som lockar. Inga överraskningar där i och för sig.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 17:03:40 följande:
    "Under 2012 och 2013 har Sverige sammanlagt tagit emot cirka 14 700 asylsökande syriska medborgare."

Siffran 14 700 syrier anbelangar med andra ord en tidsspann om 1 år och 9 månader. Att hela 1/3 av 2 års immigration ifrån Syrien, skulle uppstå på 3 månader - kan ses som ett påstående med 1 SEK pant nu när facit ligger i handen och har ögat igenom.

Skiter fullständigt i vad som upplevs "rimligare" därborta, siffrorna kommer från Migrationsverket; www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

Under 2 år så har alltså 7500 syrier immigrerat per år, i genomsnitt, och Sverigedemokraterna avrundar då det här till 50 000 per år. Tomte En helt sedvanlig och sverigedemokratisk, lite smått generös, avrundning. Tomte

Nog ingen dag för lögnare den här dagen heller. Solig Vad konstigt, nästan som att det fanns en slags inbyggd blotta och svaghet i lögner, så lätt som de faller efter lite analysblåst.. oh, whait.. there is, there is!
    www.dagenssamhalle.se/debatt/ska-sverige-bli-en-humanitaer-stormakt-7099

Fast om Sverige sedan september 2013 och framåt tagit emot i snitt
    ca 1800 syrier i VECKAN blir det fort ganska många. Eller hur?

Enligt FN:s flyktingorgan UNHCR ligger Sverige sedan många år i topp när det gäller asylsökande per capita. 

Dom vill till EU, dom vill till Sverige”, sade Johanna Sjö, politiskt sakkunnig hos migrationsministern nyligen i Sveriges Radio. Hon menade det inte finns något tak för hur många som kan få stanna och tillade att människor inte bara flyr för sina liv utan också från ekonomisk misär. Frågan som inte diskuteras öppet inför väljarna är kostnaden och konsekvenserna av denna omfattning.

I omvärlden hörs alltmer häpna röster. Nyligen varnade historieprofessorn Niall Ferguson i magasinet Neo för att ett resultat av ett så pass ohämmat inflöde tillsammans med vår bristande integration kan få katastrofala följder med explosioner av våld i våra städer. Som ytterligare jämförelse kan nämnas att Sverige totalt hittills i år beviljat runt femton gånger så många uppehållstillstånd till asylsökande som Finland med sina 1 530 positiva beslut, tio gånger så många som Danmark och fem gånger så många som Norge med sina cirka 2 500 respektive 4 450 bifall.

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 17:59:37 följande:
    Brukar sällan ge en så tydlig bild men eftersom vederbörande har bjudit på personlig information tidigare, i allmänhet, samt haft en del personliga meningsutbyten med den här skribenten - så hade det känts lite unket att inte bjuda tillbaka.

Man.
    Säsongsarbetare på sin höjd.
    Botkyrka kommun.
    32.
    Sambo.
    2.
    Så kallat flummig.

Få etiketter beskriver den här människan lika hållbart som följande tre; 1), anarkist, med största fokus på socialt leverne, 2.) värdenihilist, 3.) tillvaroagnostiker. Har inget intresse av att "vara" och "är" ingenting - utan utgör en samling potentiell verklighet som letar efter samklang med Universum på samtliga nivåer och plan. Stannar aldrig, söker alltid utveckling.

Det gjorts en del försök med psykologiska analyser och kan meddela att det finns drag av det mesta, om än inga utredda eller djupt uttalande för hela personen. Det hela resulterar i en väldigt dynamisk människa, varför överstående 3 punkter beskriver den mest hållbart, men särskilt utmärkande drag att nämna; ADD som ett spår utav bemästrad ADHD, sociopati samt mani och depression men inte så utpräglat att det kan kallas för manodepressivt och främst mani kan ta överhand numera och vid någorlunda ålder. Ingetdera talar dock helt och hållet för människan här men om begreppsapparaten inom psykologi ändå önskas användas så ligger dessa begrepp närmast till hands för beskrivning.
    Vederbörande har nämnt Aspergers men det finns inte mycket av sådana drag här. Alla drag arbetas det aktivt med mot bemästring, då samtliga (även samtliga icke nämnda som anbelangar andra människor) ger positiv utdelning vid kontroll (de förträngs inte, medicineras inte bort eller dylikt, utan utforskas, tampas med och bemästras.
    Bär samtliga drag med stolthet och har ständigt krav samt nya krav på en personlig utveckling utan stopp.

Vet inte hur "osvensk" ska bemötas. Har anor i Sverige så långt släktforskning sträcker sig (till 1600-talet) och då släktskapet inte har haft någon historia utav ekonomier för att flytta på sig flitigt, så går nog släktledet väldigt långt bakåt inom Sveriges geografiska gränser. Älskar platsen, kroppen består utav den ända ner på molekylär nivå, ett utbyte av molekyler som har pågått sedan 1981. Att hata platsen skulle utgöra ett självhat som organism. Har viss fallenhet för nationalism, angående Sverige, men människans suveränitet går alltid före i teorin och även i slutgiltig känsla.

Observera att det inte känns vidare bra att skriva det här utan ger helt enkelt tillbaka enligt ovan förklaring. Möter helst och så ofta det går, människan före ideologier samt dylikt påhitt, då det senare aldrig definierar människan med säkerhet (något annat underskattar människans dynamik och dumförklarar henne) och handlar bara om fixerad image och fasader - och sådana lock lyfts det gärna på.

Sådär, hoppas att det här gav vad det söktes efter. Ger helt enkelt tillbaka för att storheten med att ha gett - utav det mänskliga - bekänns och har respekt.

Orkar inte få till någon bättre formuleringar i stunden än dessa. Mentalt trött och behöver kaffe. Håll till godo, nu vet vederbörande mer än tillräckligt.
    Tack så mycket. En sista undran bara, säsongsarbetare på sin höjd? Låter i och för sig lite "flummigt"
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-10 18:07:04 följande:

Jag tar aldrig information från främlingsfientliga sajter som avpixlat.

Det finns en hel del befogad kritik mot migrationsverket och även migrationsdomstolen, men det innebär inte att alla eller ens merparten av alla beslut är felaktiga. De som jobbar där verkar ju ha många goda idéer om hur man kan jobba för att säkerställa kvalitén, men tycks ha problem med att tas seriöst av sina överordnade plus en del tveksamma ledare som tar självsvåldiga beslut. Det är iaf mitt intryck av vad de många "miggorna" som skriver på Wagers blogg säger. Vi ska ju ha ett transparent samhälle så detta tål att granskas tycker jag. I stället för att klaga på regelverket kan man ju börja med att se att det regelverk som finns efterlevs.
    Det är inscannade domar från Förvaltningsrätten i Stockholm, migrationsdomstolen. Jag läser heller inte det som står enbart på Avpixlat, jag läser originalkällan som dessa domar är.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-10 18:50:32 följande:
    Hur ska då sådana saker ordnas upp?
    Att man max får hämta ut 2-3 pass per år? Inte obegränsat som idag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?