Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Ojsan skrev 2014-01-09 13:55:10 följande:
    Ja det är ju ofta beklagligt att de får avslag, men det finns regler och rutiner att följa. Det gör det bara värre för dem själva att dra ut på processen tills det sker med dramatiskt tvång.
    Ja men eftersom vi inte kan ha fri invandring + välfärd så måste människor utan skyddsbehov åka hem. Sverige är väldigt generösa ändå med regler om ömmande omständigheter osv.

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-09 14:57:50 följande:
    Knappast budskap som trummas ut dagligen i media, utan snarare hopsamlade fragment.

De två förstnämnda av typen följetongsfragment i SD-kretsar. De brukar också avvändas som exempel på Ekeroths tes om det unika svenska självföraktet. Och som alltid har sverigedemokrater enorma problem att tolka sin omvärld. Reinfeldts och Sahlins uttalanden är möjligen pinsamma, men i så fall som exempel på den unika svenska självbelåtenheten - på hur man talar till invandrare som vore de barn.

Och Maud Olofssons uttalande, om det är korrekt återgivet, är ju så oerhört korkat att det nästan ligger på SD-nivå.
    Naturligtvis är det puckade uttalanden som inte trumpetas ut varje dag. Jag tycker ändå att det är lite tråkigt att svensk ska vara någonting fult bland många. Om någon är snål ,blyg, tyst av sig, tråkig osv så är det typiskt "svenskt" enligt ganska många. Att vi har politiker som kläcker saker som antyder att  svenskarna är inkompetenta och lågutbildade är ledsamt och hade aldrig hänt i andra länder. Sverige har varit ett framgångsrikt och tryggt land. Byggt av svenskar och de invandrare vi hade långt innan 90-talet. Att försöka påskina att Sverige inte är någonting utan dagens stora invandring med analfabeter och människor med en religion och kultur som är raka motsatsen till Sveriges är löjligt (jag säger inte att det är den enda invandringen). Sverige är i grund och botten ett bra land, får vi bara bort Reinfeldt och hans avvecklande av välfärden kanske det blir lite bättre igen.
  • Errol Flynn
    Antje skrev 2014-01-09 15:10:25 följande:
    Vadå tvångsutvisning som sista åtgärd? Dom ska ut så fort som möjligt och där måste polisen bli hårdare för att få fast välfärdssnyltarna och eskortera dom till gränsen. Vi kan väl inte ha en massa illegala invandrare som dräller omkring här? Fördelar med det?

Menar du att vi har invandrare här som inte är födda någonstans? Vilket nonsens, dessutom har i princip alla asylmissbrukare som kommer hit passerat massvis med andra länder där dom enligt reglerna ska söka asyl först. Egentligen bör man neka alla som kommer landvägen hit att få sin asylansökan prövad och hänvisa dom att söka skydd i ett närliggande land istället.

På det viset skulle vi klara oss ifrån många mångkulturella besvär. Varför vill du oss så illa?
    Börjar vi dela ut socialbidrag till illegala invandrare och tiggare kommer problemen eskalera. Det ska inte belönas att gömma sig och sedan ha "rotat sig" och skaffa barn som sedan används som ursäkt till att få stanna.
    Avvisningsbeslut = ut.

Eritreanerna som nu lämnat Israel för att söka asyl i Sverige fick 3500 dollar var om de lovade att inte återvända och eritreaner har flyktingstatus här. 9 av 10 får stanna så Israel kan vara lugna. Här är alla välkomna.
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-09 20:31:24 följande:
    Samtliga flyktingar från Syrien har utlovats PUT. Hur många var de nu igen?
    www.dn.se/nyheter/sverige/flyktingar-ges-arbetstillstand-till-latsasjobb/

gudmundson.blogspot.se/2013/03/flera-jihadister-hemma-i-sverige-igen.html

rod.se/fler-asyls%C3%B6kande-v%C3%A4ntas

www.svd.se/opinion/brannpunkt/akut-brist-pa-bostader-for-syriska-flyktingar_7997526.svd

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5394991

Att lova PUT till alla kanske inte var så genomtänkt?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-09 20:58:35 följande:
    Merit Wager representerar inte en myndighet utan är en privatperson som uttalar sig.

Om man ska hårddra det är det "olagligt" att ens söka asyl i Sverige eftersom det inte finns något "lagligt" sätt att ta sig in i landet för att söka asyl samtidigt som du inte kan söka asyl annat än i landet. Samma paradox gäller för att stanna kvar efter ett utvisningsbeslut. Personer som inte lämnar landet är inte "kriminella" även om de inte vistas i landet lagligt så innebär det inte att de vistas här olagligt. Inte nog med att det inte finns någon straffpåföljd man har rätt till villkorad hjälp. 

Jag menade inte statslösa. Det är ganska vanligt att beslut om utvisning fattas fast beslutet i praktiken inte kan verkställas och dessa personer är inte kriminella som inte packar sig iväg. De kan helt enkelt inte. Läs mer nedan under rubriken "Del 3. Efter avslag". Det är visserligen en amatörsajt, men i mitt tycke en som förklarar asylfrågor på ett tydligt sätt.

www.sanna-ord.se/asylnytt/flykt/dummies.html

Jag tycker att vi kan ha ungefär de nivåer vi har nu. Människor med utländsk härkomst utgör ca 10% av befolkningen och det är inte för mycket enligt min åsikt. Antalet flyktingar som kommer måste fluktuera för att möta upp ett fluktuerande behov. Det är naturligt att det blir toppar vid konflikter. Däremot tycker jag att det vid "tillfälliga konflikter" ska ges fler tillfälliga uppehållstillstånd i stället för permanenta direkt. Sedan är jag för att komma åt det asylfusk som finns så de som får stanna verkligen är de som behöver hjälp.

Det är också så i Sverige att personer som ljugit eller vilselett i sin asylansökan kan bli av med sitt uppehållstillstånd om det de falsifierat var grunden till att de beviljades uppehållstillstånd. Exempelvis kan någon som ljugit om sin ålder skickas tillbaka om omständigheten varit att det inte har funnits ett mottagande i hemlandet för barnet under 18 år. Om det visar sig att personen är myndig behövs inget mottagande.

Klart man kan förändra attityder. Man måste lobba, lobba, lobba, lobba lite till och föregå med gott exempel. Det är ett långsiktigt arbete. Jag tycker det är skamligt hur EU beter sig mot Italien. Klart de släpper igenom flyktingar för vidare egentransport genom resten av EU för att inte själva tvingas ta hand om i stort sett varenda kotte som söker asyl i Europa. 
    Sanningen verkar dock inte jätteviktig verkar det som, angående att ljuga sig in i landet.

avpixlat.info/migileaks/wp-content/uploads/2010/10/migrationsdomstolen-stockholm-um-15972-10-migrationsverket-kunde-inte-visa-skenaktenskap-etiopiska-far-uppehallstillstand.pdf

avpixlat.info/migileaks/wp-content/uploads/2011/01/migrationsdomstolen-stockholm-um-9988-09-psykintyg-tanzanier.pdf

avpixlat.info/migileaks/wp-content/uploads/2011/01/migrationsdomstolen-goteborg-um-595-09-kamerunsk-hovding-beviljas-permanent-uppehallstillstand.pdf

Migrationsdomstolen borde avskaffas då den beviljar PUT trots att de själva i flera fall konstaterar att den asylsökande ljuger.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-09 21:21:49 följande:

Du glömmer att ungefär hälften gör det och att många av de som inte gör det inte kan. I familjer som kan men ändå inte åker är det aldrig barnens beslut och jag tycker inte att man ska "straffa" föräldrarna genom barnen.

Många gånger kommer utvisningsbeslutet som en blixt från en klar himmel för barnen för att föräldrarna inte har berättat  eller så kommer verkställandet av utvisningsbeslutet lika oväntat för barnen långt efter beslutet om utvisning delgivits föräldrarna för att de inte vill att barnen ska leva i permanent oro. Det är mänskligt att hoppas och vilja skydda sina barn.
    Absolut. Men det kan inte betyda att vi ska ge PUT till alla med barn för annars riskerar vi att de gömmer sig och då far barnen illa. Inget system är perfekt men Sverige har reglerad invandring (typ).
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-01-10 10:22:13 följande:
    SD är ett folkvalt parti som alla dem andra partierna, men herregud vad skit dem får från alla håll och kanter.

Tänk om man kunde granska alla andra partier på samma sätt.

Det som är uppenbart är att om man råkar säga att man är kritiskt till den invandringspolitiken som förs idag, så blir man automatiskt inslängd i facket SD.

Tror folk verkligen att det bara är folk som röstar på SD som är kritiska till invandringen?

Råkar man säga något om invandringen så får man stämpel rasist, då kan man ju lika gärna sälla in sig i ledet hos SD? Det händer ju hela tiden och media och sådana här trådar ger Sd fler medlemmar är jag helt övertygad om.

Flera politiker från både s och M som gått över till SD, varför har det blivit såhär?

Alliansen har sålt ut Sverige och välfärden är på väg att urholkas, det har ju sjuka, barn, och gamla fått känna på.
    De Moderater jag umgås med har samma syn på invandring som SD men röstar M ändå. Jag känner inte någon som tycker att flyktinginvandringen till Sverige är okej. Alla vill se en minskning.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-10 13:11:00 följande:

Kanske beror på att de du pratar med blir övertalade av dig och dina polare? Du har ju själv anklagat mig för att enbart prata med "vänsterextremister", man känner andra genom sig själv eller hur?
    Du säger ofta att jag sagt saker till dig jag aldrig sagt. Hur kommer det sig?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?