Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

Missermajser skrev 2014-01-06 20:48:20 följande:
    Parentesen där med arbete, kärlek och studier, varför skulle inte den belasta skattebetalarna? 
    Om man arbetar är man här på lika villkor som oss svenskar. Kärlek utgår jag från att det är som när jag fick försörja mitt ex från Nya Zealand. Jag fick betala alla hans omkostnader tills han hittade arbete och när han uppsökte sjukvården fick vi betala tusenlappar.
    Studier, kanske vi får en liten ärtig student som jobbar kvar här efter att studierna avslutats. Ser du verkligen ingen skillnad mellan dessa och en asylsökande som tar i snitt 7-10 år att få i arbete?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-06 20:59:02 följande:
    Att ge fristad åt en person som flytt från förföljelse och dödshot är en humanitär åtgärd och en självklarhet för de flesta svenskar. Det skulle förvåna mig om du inte håller med om det.

Att sedan neka hens närmaste anhöriga (man/hustru, barn och kanske en åldrad mor) att få komma efter är inkonsekvent och ovärdigt ett välbärgat land som Sverige.
    Nja. Jag tycker att man ska vara självförsörjande innan man får ta in maka och barn. Absolut inga åldriga föräldrar tack! Äldrevården går på knäna som det är. Vi behöver inte fler äldre och handikappade som ska äta upp resurserna våra egna gamla behöver. Då ska man betala varenda krona själv.

Och vi har gett fristad åt väldigt många genom flera årtionden. Och det ska vi fortsätta göra fast i mindre volymer om det ska vara hållbart. Då blir integrationen bättre också. Att ta in 100 000-tals människor och placera arbetslösa i ghetton gynnar inte invandrarna och absolut inte oss svenskar. Husby-kravallerna är ett symptom på att det inte är som det ska.
  • Errol Flynn
    Missermajser skrev 2014-01-06 21:14:29 följande:
    Jodå men eftersom vi svenskar inte är bättre begåvade än andra så får ju även dessa tillskott bieffekter på efterfrågan och prisutveckling. Utbildnings och arbetsmarknaden gynnar vissa parter men även de svenskar som kostar skattebetalarna massa pengar blir ju fler.
    Ja och var ska vi göra av dom svenskarna som bara kostar då? Ska vi fråga om Australien vill ha dom och försörja dom x antal år?
    Och med svenskar anar jag att du även menar invandrare med svenskt medborgarskap? För då blir ju gruppen ännu större. Många kan inte ens svenska.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-06 21:21:41 följande:
    Tänk dig att det gällde dig själv, skulle du då vara lika säker i korken? Tillåt mig tvivla.

Sverige är ett i jämförelse mycket glest befolkat land. Vår ekonomi och utveckling mår bra av en ökad befolkning.
    Majoriteten av de invandrade är helt självförsörjande efter några år och bidrar till skatteunderlaget.
    Arbetskraftinvandrare kanske är självförsörjande efter några år. Flyktinginvandrarna är det inte. Var har du läst det? Som inte är en vinklad glädjekalkyl.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-06 21:30:27 följande:
    Menar du att vi ska neka oskyldiga barn sjukvård?
    Tänkte du inte lite väl fort nu? Eller, du kanske inte har egna barn?
    Nej. Jag tycker de ska få akut vård och sedan utvisas med sina föräldrar. Såsom migrationsverket sagt. Och det är inte kontroversiellt att lämna landet när man inte får vara kvar. De har fått sin sak prövad (och vi har generösa regler) och överklagat i olika instanser. Är det nej så måste man respektera detta. Det ska inte belönas.

Nu ska jag kolla på film. God natt.
    Glömde, jo jag har 2 söner.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-07 05:13:44 följande:
    En kultur, sanktionerad utav Sverigedemokraterna.

Jag tror mer och mer att du har aspberger.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 09:04:42 följande:

Ah nu kom den rätta sidan fram, ska du inte ta till de vanliga vokabulären som kommunist och vänsterextremist också?

Nä men jag är jättetrött på långa haranger om heder. Nåt står inte rätt till. Det är inte första tråden vi diskuterar "heder".
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-07 12:04:36 följande:
    Nu vred du på perspektivet, även om jag håller med i sak när det gäller föräldrarna.
    Barnen har inte fått sin sak prövad.
    Barnen är alltid oskyldiga.

Du tycker att föräldrarna ska utvisas utan sina barn då eller? Det tyckte jag inte var humant.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-07 12:47:54 följande:

Det kanske var dina söner jag hörde häromdagen som diskuterade en kiosk i området.
    Barn 1: bor du vid den där butiken på x-gatan?
    Barn 2: ja tyvärr, det där är en turkbutik och där kan msn inte handla.

Du kanske myser av välbehag men jag tycker det är skrämmande vart samhället är på väg. De här barnen återger sannolikt det föräldrarna pratar om. Denna inställning är mer förödande än all invandring i världen.
    Mina söner är 5 och 7 år gamla så dom stod nog inte och hängde i en kiosk.
    Du tycker att det är illa att någon inte vill handla i en "turkkiosk"? Hur ser rasismen ut från andra sidan? Vad tycker invandrare om svenskar? Andra invandrare? De största rasisterna i det här landet är inte blonda och blåögda. Flickor mördas för att de har svenska pojkvänner i vissa fall.
    Så trött på att höra allt bjäbb. Börja grotta i rätt ände, de riktiga rasisterna i det här landet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?