Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-06 11:50:44 följande:
    Jaså det var det enda som hände. Två sverigedemokrater lyfte upp varsitt järnrör. Så oskyldigt du får det att låta. Nu handlar det inte om några "vanliga" människor utan järnrörsgänget var företrädare för SDs politiska topp och handlingarnas bakomliggande uppsåt bedöms utifrån det plus hela lögnhärvan och att partiet fortsätter att hålla dem om ryggen.

Jag har inte överseende med NÅGON som begår brottslliga handlingar, men när man diskuterar i trådar som har som rubrik "Varför hatar folk SD?" är det relevant att ta upp vad SDare har gjort och sagt som gör partiet hatat.

Det Expressen gjorde var fel, men eftersom det är gjort har jag kommenterat eftereffekter och säkert är det någon som har tänkt tanken att det jag säger anonymt kanske inte kommer förbli anonymt och att någon tänker sig för en extra gång innan den trycker på skicka.
    Den skandalen skedde innan valet 2010.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 11:56:21 följande:

Hahaha. Nej, du skiter inte alls i vad andra säger. Tvärtom försvarar du rasism lightuttalanden från en person och tycker det går under "Folk blir kallade rasister på de mest lösa grunder" och sedan när jag lyfter fram flagrant rasism från samma person så låter du det bara passera. Fast det gör inte jag Glad
    Vart försvarar jag rasism? Det känns som att du börjar tappa fotfästet i din kamp mot rasism och rasisterna.
    När jag talar om att folk blir kallade rasister så menar jag politiker som gjort vanliga standarduttalanden om invandring och fått löpa gatlopp. Eller C-politikern som tyckte att ensamkommande barn borde ålderstestas då systemet utnyttjas av vuxna män och därmed utsätter riktiga barn för fara. Satan vad skit han fick. En del inser inte debattklimatet förrän de själva får rasist kastade i ansiktet och undrar vad fan som hände.

debatt.svt.se/2013/03/15/radslan-att-kallas-rasist-hindrar-kampen-mot-hedersfortryck/

Rasismtjafset får även andra konsekvenser.

nimatown.blogspot.se/2013/11/darfor-blev-sverige-rasistiskt.html

Väldigt läsvärt.

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 12:03:48 följande:
    Jag tror inte det, jag är inte ens säker på att det finns några vänsteraktivister här på FL, De allra flesta som står upp för anständighet och humanism har väl inte ens tydliggjort var de står partipolitiskt. Några moderater, någon miljöpartister, någon allmänliberal och någon socialdemokrat, kan jag dra mig till minnes, om jag försöker komma ihåg sådana som angett var de står politiskt.

Nu vet jag iofs inte hur du definierar vänsteraktivist - och här på FL är det långt från enbart Suffering av sverigedemokrater som kallat moderater för vänsteraktivister.

Är themia som nyligen förklarade att hon är pensionär och miljöpartist vänsteraktivist, enligt din tolkning?

Jag vet inte i vilken utsträckning andra delar min syn på en internetidentitet - men för mig är det mina åsikter, den jag är på FL - det ska jag kunna stå för och klara av att förmedla med min signatur.

Det är liksom en moralfråga, mina åsikter skulle inte bli bättre om jag försökte skapa ett antal alias som gav mig understöd i det jag försöker uttrycka, men min moral skulle definitivt vara sämre.

Det är inte särskilt svårt för den som är hyfsat läsvan att känna igen ytterligare ett par sverigedemokrater som använder sig av multipla alias här på FL, men jag har aldrig noterat motsvarigheten bland icke-sverigedemokrater på det politiska forumet.

Ibland kan det vara vettigt att ställa en rimlighetsfråga. I omröstning efter omröstning här på FL får SD bortåt hälften av rösterna. Är detta rimligt på ett forum där de stora flertalet är kvinnor - som inte direkt är SD:s främsta stödtrupp?  
    Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med vare sig vänstermuppar eller Sdare på FL. Så intresserad är jag faktiskt inte. De kvinnor jag känner är inte positiva till dagens invandring. 90% av de jag pratar med vill ha en förändrad flyktingpolitik. Jag tror fler och fler kvinnor kommer söka sig till SD.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 12:04:35 följande:

Är det inte lika bra att löpa linan ut och förbjuda fattigdom? Så länge det finns fattiga människor oavsett nationalitet så kommer de att försöka överleva. Det hade du säkert också gjort.
    Vi behöver inte förbjuda fattigdom. Bara tiggeri på våra gator.
    Vi ska väl inte ha kåkstäder runt våra storstäder? Rumänien och Bulgarien får själva ta hand om sina invånare. Inte vårt problem. Nån måtte får det vara. Får de socbidrag också kan vi räkna med en jäkla tillströmning.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 12:15:26 följande:
    Och fler inlägg.

Precis. Sverige lovar inte PUT till "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)". Min fråga kvarstår. Är du felinformerad eller är detta ett medvetet försök att misleda andra människor till att tro att det förhåller sig så?

Jag följer migrationsverkets beslut ganska nära.

Nu är "alla som tar sig till Sverige (somalier, syrier och eritreaner)" inte det samma som alla syrier, alla eritrianer som som anses ha skyddsskäl och många somalier.

Varför försöker du vilseleda med sådan svepande falska sanningar bara för att DU verkar tycka att det är för generöst?  
    ALLA syrier får PUT. Vad är det du inte förstår? Och alldeles för många somalier och eritreaner på för lösa och påhittade grunder. Sätt dig och läs igenom lite migrationsdomar.
  • Errol Flynn

www.dn.se/nyheter/varlden/alla-syriska-flyktingar-far-stanna/

www.aftonbladet.se/nyheter/article17398258.ab

www.svt.se/nyheter/sverige/alla-syrier-far-permanent-uppehallstillstand

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5634316

Kan vi vara överens om att syrierna får stanna? Att ge eritreaner flyktingstatus gör att det är extremt ovanligt att de inte får PUT.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/2013-05-15-Stopp-for-utvisningar-till-Eritrea.html

helahalsingland.se/soderhamn/ljusne/1.2367963-nio-av-tio-eritreaner-far-stanna

www.svt.se/nyheter/sverige/vagledande-beslut-fran-migrationsverket-utvisningshotad-eritreanska-far-stanna

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 12:28:57 följande:
    Men jag är mer konkret här i tråden. Det är här i tråden när andra personer kommenterar rasistiskt innehåll hos ytterligare andra inläggsskrivare som du kommer med dina kommentarer om att rasism är utnött. Och när jag frågar dig vad du anser om den flagranta rasismen här i tråden råder plötsligt no comments från din sida.

Men du är inte ensam om att göra så. Till och med personen som kommer med redogörelserna om "negerns egenskaper" beklagar sig över alla "omotiverade" beskyllningar om rasism och får en hel del sympatiska kommertarer tillbaka.

Jag vet precis hur man slänger sig med uttrycket rasist där det inte hör hemma. Att det förhåller sig så är dock ingen ursäkt att försvara det när det inträffar - för det gör det.
    Så du frågar mig rakt ut vad jag tycker om rasismen i tråden? De inläggen som du citerat från suffering eller vem det nu var har jag inte läst innan. De måste varit bortplockade när jag skummade igenom tråden. Jag har sett något inlägg där någon skrivit ordet neger och jag tycker inte att just ordet neger i sig är fult om man inte samtidigt tillskriver neger fula egenskaper. Jag har som sagt inte läst de värsta inläggen för jag antar att de blev bortplockade illa kvickt men det lilla jag sett som du citerat tycker jag är olämpligt. Jag har dock inte en aning om vem som skrev det. En medlem i SVP? En SDare? En AFA-mupp som vill smutskasta SD? En psyksjuk människa? Någon som bara tycker att det är roligt att provocera? Hursom tycker jag att det är trevligare om folk kan hålla god ton oavsett vilka åsikter man har. Dock känner jag inte att jag behöver sitta och fördöma vad andra människor tycker då jag inte känner dessa individer.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-06 12:30:14 följande:
    Skandalen fortsätter med konsultuppdrag 2014.
    Ekeroth? Ja han blev väl förlåten för han filmade bara. Har inga åsikter om det. Om vi ska gräva fram gamla synder kan vi sparka ut halva vår politikerkår.
    Reinfeldts son bla blev misshandlad av invandrare har jag för mig och skrev något om jävla blattar på Facebook. Jag såg inget fördömande av hans gode far för det.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-06 12:39:05 följande:
    Nej, jag förstår det.

Du är säkert rätt representativ för sverigedemokrater i din syn på invandring/flyktingpolitik

Du menar att Sverige bara ska ta in de bästa av de bästa, att vi ska stoppa flyktinginvandringen helt, att de som inte är självförsörjande efter ett antal år ska utvisas.

Som sagt. Jag tror att du är mycket representativ - även om partiet officiellt uttrycker sig lite mer politiskt korrekt.
    Nej jag menar att vi ska ta emot flyktingar på en rimlig nivå. Som ex våra nordiska grannländer. Vi behöver inte ta emot flest. I förhållande till tex Tyskland tar vi emot 8 ggr fler i jämförelse till folkmängd. Storbritannien 7 gånger fler. Frankrike 5 gånger fler.
    Och har man bott här i 10 år utan att ens kunna språket eller försökt få ett jobb borde man få en fot i häcken. Och det är endast min personliga åsikt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?