effemgea skrev 2014-01-06 12:03:48 följande:
Jag tror inte det, jag är inte ens säker på att det finns några vänsteraktivister här på FL, De allra flesta som står upp för anständighet och humanism har väl inte ens tydliggjort var de står partipolitiskt. Några moderater, någon miljöpartister, någon allmänliberal och någon socialdemokrat, kan jag dra mig till minnes, om jag försöker komma ihåg sådana som angett var de står politiskt.
Nu vet jag iofs inte hur du definierar vänsteraktivist - och här på FL är det långt från enbart Suffering av sverigedemokrater som kallat moderater för vänsteraktivister.
Är themia som nyligen förklarade att hon är pensionär och miljöpartist vänsteraktivist, enligt din tolkning?
Jag vet inte i vilken utsträckning andra delar min syn på en internetidentitet - men för mig är det mina åsikter, den jag är på FL - det ska jag kunna stå för och klara av att förmedla med min signatur.
Det är liksom en moralfråga, mina åsikter skulle inte bli bättre om jag försökte skapa ett antal alias som gav mig understöd i det jag försöker uttrycka, men min moral skulle definitivt vara sämre.
Det är inte särskilt svårt för den som är hyfsat läsvan att känna igen ytterligare ett par sverigedemokrater som använder sig av multipla alias här på FL, men jag har aldrig noterat motsvarigheten bland icke-sverigedemokrater på det politiska forumet.
Ibland kan det vara vettigt att ställa en rimlighetsfråga. I omröstning efter omröstning här på FL får SD bortåt hälften av rösterna. Är detta rimligt på ett forum där de stora flertalet är kvinnor - som inte direkt är SD:s främsta stödtrupp?
Jag vet faktiskt inte hur det ligger till med vare sig vänstermuppar eller Sdare på FL. Så intresserad är jag faktiskt inte. De kvinnor jag känner är inte positiva till dagens invandring. 90% av de jag pratar med vill ha en förändrad flyktingpolitik. Jag tror fler och fler kvinnor kommer söka sig till SD.