Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-20 00:10:58 följande:

Tugg om andras intelligens. Jag har sett hur du pumpat på med det även i andra trådar mot en rad andra människor. Magra försök till härskartekniker. Tänk om du hade några argument i stället...

Jag vill fortfarande inte vara tvungen att behöva spontanlegitimera mig. När man åker tunnelbana ska man givetvis ha med färdbevis och bilförare ska ha med körkortet vid bilkörning. Men det finns så många tillfällen när man bara går ut och då ska man inte behöva tänka oj, fick jag med legitimation ifall polisen skulle stoppa mig och kolla om jag får vara här och vara beredd på att det händer.

Är det bara du som vill ha spontanlegitimering i Sverige eller är detta något även SD vill införa?

Resor inom Schengen

Men vi har ju inre gränskontroll i Sverige. Det finns väldigt många som uppehåller sig i Sverige fast dom inte får, däribland kriminella. Varför skulle vi inte leta efter dessa?

Sverige och de övriga nordiska länderna ingår sedan 2001 i Schengensamarbetet. Det innebär att personkontrollen vid gränser har upphört i de länder som är med i samarbetet, medan den har förstärkts mot andra länder.

FlaggaPolisen har det övergripande ansvaret för gränskontrollen. Syftet är bland annat att motverka illegal invandring och gränsöverskridande brottslighet.

Polisen utför också inre utlänningskontroll, det vill säga kontrollerar att de utlänningar som befinner sig i landet gör det legalt

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-20 12:17:01 följande:
    Hej
    Jag lägger in detta så att alla får se hur galet moderatorerna här agerar. Någon galenpanna går lös och anmäler allt, och de bara agerar på det? Eller är det "botar" som gör?

Ärende: 353089 Ett inlägg som du skrivit under rubriken "Varför hatar folk SD?" har plockats bort. Enskilda ärenden ska inte diskuteras i forumet. Vänligen kontakta supporten om du har frågor eller synpunkter. Supporten hittar du här: support@familjeliv.se Här är en kopia på inlägget du skrev: "

Jag citerar:

Och skriver:

Tyvärr är du rätt ensam om denna tanke. Det finns någon här som har fena på att anmäla alla möjliga inlägg i denna tråd.

Jag har fått inlägg bortplockade när jag skrivit att det är trist att folk anmäler istället för att argumentera. Du får inte ifrågasätta att folk anmäler verkar det som.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-20 13:57:57 följande:
    Skulle gissa att de flesta av oss som skriver på det politiska forumet får inlägg borttagna ibland - men vad jag inte förstår är varför man gör en så stor sak av detta. Och än mindre varför man så gärna vill vara ett offer och fortsätter diskutera enskilda ärenden när just att detta inte är tillåtet kanske är den  enklaste regeln att förstå.

Själv skulle jag av många skäl aldrig göra detta. Tja, ingen regel utan undantag. Jag protesterade en gång mot förbudet att nämna en speciell stadsdel i en svensk kommun. Sannolikt var det någon som råkade bo där och kände sig utpekad - men det kunde ju inte gärna jag veta eller ens förhålla mig till på ett vettigt sätt.

Inte desto mindre har jag valt att följa förbudet mot att nämna Xxxxx, även om jag anser att det nog är det mest absurda av förbud.

Jag känner inte att jag gör stor sak av detta men en del kanske blir förnärmade.
    Nu blir jag jättenyfiken på stadsdelen.
  • Errol Flynn
    Valkyrian Brunhilde skrev 2014-01-20 20:03:52 följande:
    Märkligt att Hossein Yawari, 19 år tidigare var en illegal invandrare och helt plötsligt inte. måste bero på något systemfel då han utan asylskäl uppenbarligen borde leva i sitt hemland.

Om inte REVA fungerar så beror det helt enkelt på att dom söker på fel ställen eller inte söker alls, det kan finnas runt 50.000 illegala i landet så det borde inte vara något problem.

En bra sak vore väl att söka i skolor och på vårdcentraler?

Vill du ha kvar dom illegala?
    http://www.dn.se/ledare/signerat/papperslosa-migrationspolitiken-rundas/

• Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-20 22:46:55 följande:

Intressant bild. Det är lite synd att det säkert är ogenomförbart av såväl praktiska som etiska orsaker att undersöka i hur stor utsträckning hormonrubbningar kan förklara sverigedemokratin, sannolikt finns det en viss överrepresentation i vilket fall.

Skäggbarn är ju ett välkänt begrepp i dessa kretsar och det är inte svårt  att ana avundsjukan hos vissa klent utvecklade gossebarn som häpnar över att 15-, 16- eller 17-åringar kan ha utvecklat skäggväxt.

Frågan är hur stor minskningen av SD-sympatierna blev om man medicinskt kunde få upp testosteronnivåerna hos dessa gossar. Och inte nog med att en och annan sverigedemokrat skulle tillfriskna politiskt, de skulle också få det mycket lättare med kvinnorna - som det är nu översvämmas ju nätet av skildringar från sd-gossar som inte lyckas få till det och då skyller sina tillkortakommanden som män på att kvinnor inte vill ligga med sverigedemokrater. Jag är övertygad om att detta inte handlar om politik utan om manlighet.

Missförstå mig inte. Jag menar inte att testosteronbrist kan förklara sverigedemokratin som företeelse eller skulle utmärka majoriteten av sverigedemokrater.Men det finns en högljudd liten skara som påfallande ofta sjunger i en tonart som i mångt och mycket låter som  kastratsång.
    Skäggväxt är en sak men när hårfästet kryper uppåt och kråksparkarna har party i ögonvrån så är man nog inte 14.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-21 02:11:24 följande:
    Folk hatar inte SD. Folk tycker att SD har fel i sak, fel i värderingar och, ja, allmänt fel. Att SD tolkar det som hat säger mer om SD än om oss andra.

Det finns absolut människor som hatar Sverigedemokrater.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 05:39:35 följande:
    Du skriver väldigt bra. Du borde kunna göra något med den talangen. Och det menar jag - på riktigt!
    Jag tycker det drar ner nivån på diskussionen men det är jag det.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-21 08:01:46 följande:
    Ni som, inkl företrädare för Sd, menar att det är alla andra förutom nazister/rasister/islamofober som utfört attentaten och hot mot moskéer och synagogor, läs detta:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18208347.ab

Varför inte ta attentaten och hoten på allvar och fördöma dem? Om nu Sd menar allvar med sitt avståndstagande från rasism så vore det ju smart att visa det genom att fördöma såna här attacker, istället för att underblåsa hat och fördomar på tex Twitter.

Fast artikeln säger ju inget om vem som begår attentaten. Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men om man klottrar/begår annan skadegörelse så ska det naturligtvis straffas.
    Jag följer inte SD på Twitter så jag vet inte vad som skrivs där.
  • Errol Flynn
    Fru Blanka av Namur skrev 2014-01-21 08:17:17 följande:
    Finns till och med dom som är gråsprängda...
    Jag har sett bilder på män som tappat tänder och ser närmare 50 ut. Och får åldern 17.
    Men vad förväntar man sig av ett land som på allvar funderar på att öppna fritidsgårdar så att invandrade män i 25-års åldern har någonstans att hänga.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-21 08:17:54 följande:
    Nej, men man kan vara äldre än 14 och ändå vara under 18. Jag menar att tanken på att skäggväxt ska vara ett kriterium vid bedömning om någon är under 18 eller inte måste ha sitt ursprung hos någon som borde få medicinsk behandling för sina hormonella rubbningar..

Nu menar jag egentligen inte att hormonrubbningar skulle vara särskilt vanligt förekommande bland sverigedemokrater, men att bilden av skäggbarn naturligtvis har sitt ursprung i en liten grupp hormonstörda pojkar som också frekvent ägnar sig år våldtäktsfantasier genom ombud - eftersom de själva är så fast i sin fysiska otillräcklighet att de inte ens kan vara sina egna subjekt i sina egna våldtäktsfantasier.

Men detta om detta. Min personliga erfarenhet är att det finns vissa etniska mognadsskillnader, d v s att barn från viss delar av världen tycks mogna lite snabbare fysiskt än andra. Jag har åtminstone känt ett par stycken där åldern varit känd men om man inte hade känt till den skulle det vara lätt att lägga till ett par år vid en gissning.

Nu menar jag inte att det inte förekommer fusk - bara att uppskattning av ålder utifrån utseende är en rätt hopplös sysselsättning. Fråga någon som jobbar på Systembolaget om du inte tror mig.

Och att vi har några få sverigedemokrater här på FL som är mycket obalanserade har egentligen inget med SD att göra, det är väl bara så att de i SD har hittat något som får dem att hålla igång om nätterna och känna sig som de män de aldrig kommer att bli med mindre än att de vågar söka medicinsk hjälp.
    Enligt undersökningar i olika europeiska länder ljög väl 80% om sin ålder har jag för mig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?