Inlägg från: Errol Flynn |Visa alla inlägg
  • Errol Flynn

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-01-22 11:26:10 följande:
    Jag är övertygad om att en av de mest effektiva metoderna att se till att integrationen har så få möjligheter som möjligt att lyckas vore att införa ett andra klassens medborgarskap.

För min del anser jag att man kan förändra vägen till svenskt medborgarskap och kraven på dem som ansöker om medborgarskap - men är man väl svensk medborgare så ska man ha exakt samma rättigheter och skyldigheter som alla andra svenska medborgare.

Finns ett gammalt vardagligt ordspråk "Skiten ger och tar tillbaks" - jag tycker inte att vi ska skita ner medborgarskapet med sån´t.

Jag håller inte med. Medborgarskap är ett privilegium, inte en rättighet. Jag hade inte blivit ett dugg förvånad/kränkt om jag fått amerikanskt medborgarskap men begick mord/våldtäkt och fick det tillbakadraget. Jag hade nog inte förväntat mig annat. Och samma gäller med säkerhetsrisker.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-22 11:45:52 följande:

Du menar att invandrare är så kriminella att de måste övervakas på det viset? Hur vet du att den ljushyade du släpper förbi inte är en ny Breivik som ska bomba tunnelbanan? Eller SMR på väg att misshandla politiskt aktiva ungdomar?

Måste du svara så känslostyrt? Kan du inte tänka ett varv till istället?
    Om vi ska leta efter illegala invandrare så ligger det närmast till hands att kontrollera människor med ett utländskt utseende. Släpper förbi den ljushyade? Är han svensk så har han rätt att vara här och det vore slöseri med resurser att kontrollera uppenbara svenskar bara för att det ska vara rättvist.
    Jag har bott i Thailand. Dom är riktiga rasister och gillar varken svarta eller vita. Jag var en andra klassens medborgare där och det bekom mig överhuvudtaget inte. Det är deras land.
  • Errol Flynn
    effemgea skrev 2014-01-22 12:46:33 följande:

Skulle tro att det handlar om vilket perspektiv man har. Jag ser ditt som att du säger: Vi erbjuder dig en ynnest, men för att du ska få vara en del av vår gemenskap måste du inse att det gäller andra regler för dig än för oss. Vi själva kan aldrig förlora det vi har, men det kan du.

För min del handlar det om människosyn, är man väl svensk medborgare så finns det inga skillnader i fråga om rättigheter eller skyldigheter gentemot Sverige.

Det är upp till var och en att tolka hur man vill. Hade vi haft möjligheten att ta tillbaka medborgarskap hade det varit ett ypperligt tillfälle när Rwanda ville ha folkmördaren utlämnad. Vi hade sluppit betala en lång utdragen rättegång som pågick i 2 länder och sluppit betala livstids fängelse för bojsänket. Jag tycker att det är helt berättigat att dra tillbaka medborgarskap för vissa kräk. Alla är inte lika mycket värda.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-22 13:44:01 följande:
    Risken för att det uppstår brottslingar i Sverige kan ses som lika hög oavsett hur det görs. Nu har Sverige haft ett behov utav immigration sedan 1970, vilket gör resonemanget allt mer tafatt.

Det finns ingen annan skiljelinje mellan krig och terror än utöver följande; termen "krig" gäller när ett land sanktionerar striderna och termen "terror" gäller för strider som inte har sanktionerats av ett land. Som fenomen råder det dock knappast någon skillnad på strider, exakt samma skit.

Våldta och mörda? Källor tack.

Våldtäkt: gruppvåldtäkten i Mariannelund av 7 asylsökande afghanska män. Visst fan har vi släppt in våldtäktsmän.
    Utomvästliga invandrare är överepresenterade i våldtäkter. Särskilt gruppvåldtäkter.
    Mord finns det också för många exempel att länka till. Orkar inte.
  • Errol Flynn
    de Robespierre skrev 2014-01-22 13:49:06 följande:
    Vet inte om det var en freudiansk slip där, men som du skriver så drar du paralleller med svensk och svenskt utseende. Vän av ordning undrar därför vad du menar med svensk? Samt ifall alla som inte har detta blod måste få finna sig i att bli kontrollerade oavsett om de t.ex är Vallon flera generationer tillbaka, är har bott här sedan kriget eller har gener som gör att de faller utanför det som är godkänt?

Har även jag gjort, men måste samtidigt erkänna att det inte var kul att bli kollad. Dessutom visste jag att jag bara var där en begränsad tid (kunde inte som farang få ett permanent uppehållstillstånd) och jag hade ett ordnat, tryggt och säkert liv i Sverige som jag kunde återvända till. Det var snarare ett period i mitt liv som bestod till största delen av nöje och inte en flykt undan krig eller en kamp för överlevnad. 

Ja. Svenskar. Dom existerar. Precis som tyskar. Australiensare. Kineser. Japaner. Jag brukar känna igen svenskar. Och om du kommer hit som vuxen afrikan och får svenskt medborgarskap så är det medborgarskap du har, du blir inte automatiskt svensk och det hade inte ovan nämnda afrikan tyckt heller. Det är bara vissa svenskar som så gärna vill kleta "svensk" på alla som invandrar vare sig de vill eller inte.
    Vi hade företag i Thailand och befann oss där under ett antal år och jag brydde mig inte ett smack om att bli kollad. Varför skulle jag bry mig. Hej här är mitt pass ha en bra dag!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-22 14:02:25 följande:
    Jaha? Ser ingen direkt skillnad på att bringa upp en våldtäktsman i landet och på att släppa in en vid gränsen - i båda fallen så går det inte att urskilja en icke våldtäktsman ifrån en våldtäktsman, fören brottet har begåtts.

Dock nyfiken på påståendet om att det uppmanas till våldtäkter och mord i moskéer.
    Vissa länder har en kultur som kanske är väldigt olik vår med en kvinnosyn som på intet sätt hör hemma i Sverige. Folk lämnar tyvärr inte sina värderingar vid gränsen.

Vad som sägs i moskeér vet jag inte.
  • Errol Flynn
    de Robespierre skrev 2014-01-22 14:21:44 följande:
    Du behöver inte gå i försvar eller svarsmål. Jag bara frågar. Glad

Så i dina ögon handlar "Svensk" om blod, ras, ursprung? Om man inte faller inom detta kriterium så kan man aldrig ses som "svensk" oavsett hur länge man har bott här, vad man har gjort för Sverige och för alla andra "svenskar"?

Ungefär som jag då fast inte under så lång tid. Fast handen på hjärtat så träffade du väl ett antal faranger som var där pga klimatet, priset och att de hade lämnat hemlandet av "ekonomiska och rättsliga" skäl? Dvs de var inte den klassiska flyktingen som vi ofta pratar om. De faranger jag träffade hade det tryggt ekonomiskt men ville inte vara kvar i sitt hemland. Och detta gjorde att visum mm missbrukades (overstay) om några hamnade på Immigration Detention Centre Rynkar på näsan
    Om du frågar så kommer ett svar.
    Om man inte är född här skulle jag nog bara räkna personen som svensk om denne själv anser att den är det. Fullt assimilerad. Om man kom hit i 30-års åldern, knappt pratar svenska och tillber märkliga gudar så kommer jag aldrig anse att denne är svensk.
    Men det är en komplex fråga och inte helt lätt att besvara. Man kanske bör ha bott i Sverige 3 generationer i alla fall. Dock så anser jag inte att alla i Sverige är svenskar och ordet somalie-svenskar är det dummaste hittepåordet någonsin.

Dom vi känner i Thailand är väletablerade och hade bott där ca 20 år. Jag har bara fått overstay i ett land och det är Nya Zealand men jag hade flyt och slapp böter.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-22 14:33:38 följande:
    Givetvis kan det se annorlunda ut när människor kommer hit förstörda utav krigskulturer. Eller vilka kulturer skulle i det närmaste sanktionera våldtäkter? Anser dock inte att våldtäkter därborta har mindre effekt på människor än här i Sverige - samma skit - men att det här i Sverige, iallafall kan uppstå någon som helst juridisk uppfostran samt rättvisa.
    Jag  vet inte. Afghanistan kanske. Kvinnor är väl värda mindre än vägdamm där. Hyrde en fantastiskt bra dokumentär om kvinnorna i Afghanistan.

http://www.svd.se/kultur/film/systrar-bakom-dubbla-galler_8100844.svd

Jag kan nog säga att Sverige inte skulle lida om vi slapp manlig invandring från nämnda land.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17440087.ab

Afghanistan är världens farligaste land för kvinnor och den kulturen skulle jag inte ens vilja ta in 1% av.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:39:16 följande:
    Vilka gudar är inte märkliga?

Eftersom gud inte existerar så är hela företeelsen bisarr. Avskyr all religion. Dock islam mer än de andra då jag anser att det är ett statsskick som även styr banker och lagar och har alldeles för stort inflytande.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-22 14:46:18 följande:
    Varför tror du människor flyr från Afghanistan hit?

För att det är ett underutvecklat land och de vet att Sverige erbjuder högre levnadsstandard. Alla flyr inte från krig. Ekonomiska flyktingar finns det även något som heter.
    Oavsett anledning tycker jag att vi sätter ett stopp för afghanska män och släpper in ett par fruntimmer istället. De verkligt behövande.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?