• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ojsan
    Gert skrev 2014-09-13 11:54:50 följande:
    När Stefan Löfven knuffar bort politiska motståndare som han gjorde mot Annie Nööf tyder det på att han har aggressionsproblem.
    Annie Nöff? ;) skämt å sido,  det är väldigt långsökt att ställa en diagnos pga det.
  • Gert
    Ojsan skrev 2014-09-13 12:29:25 följande:
    Det är ju redan konstaterat, Jimmie har gått ut och pratat själv om sitt spelande, att detaa är en väckarklocka för honom. Så visst är det skillnad.
    www.svd.se/nyheter/valet2014/jimmie-akesson-har-spelat-for-en-halv-miljon_3911742.svd
    Jimmie Åkesson kan erkänna till skillnad från Stefan Löfven som bara slår ifrån sig.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ojsan
    Gert skrev 2014-09-13 12:35:10 följande:
    Jimmie Åkesson kan erkänna till skillnad från Stefan Löfven som bara slår ifrån sig.
    Han har inte slagit någon, inte vad vi vet iallafall. Att sätta en diagnos pga han föser bort en arm är inte särskilt relevant.
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-09-13 12:13:32 följande:
    Men herregud...han föste bort hennes arm för att hon var väldigt påstridig och promt skulle ha sin vilja fram, knappast något som går att beskriva på det sätt du nyss gjorde....vilket skulle kunna få en person som inte sett debatten att tro att hon rasade i golvet av en hård knuff mot kroppen eller liknande.

Lite överdrivet.
    Wow, första gången jag håller med dig. Trots detta så anser jag personligen att Löfwen kunde ha betett sig mer mogen och professionellt. 
    Detta är bara ett rrrrääkneexempel!
  • realist14
    Velouria skrev 2014-09-13 12:44:20 följande:
    Wow, första gången jag håller med dig. Trots detta så anser jag personligen att Löfwen kunde ha betett sig mer mogen och professionellt. 
    Du ser... Kanske det sker igen, vem vet
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-09-13 02:27:33 följande:
    Håller med och det barkar väl åt din slusats om hur de betraktar människor men jag skulle vilja formulera det annorlunda - för även om det säkert grundar sig i att betrakta raser annorlunda så markeras företeelser, som exempelvis beteende, och det gör att de kan åberopa denna, enligt dem, arvlaga skillnaden mot vilken grupp som helst. Föreställningen om hur människan är i deras beskrivningar, kan gälla allt ifrån kommunister till muslimer som afrikanska urinvånare. Man kan säga att de skapar en lätt grund för sig att ideologiskt kunna anmärka på människor i all oändlighet och vifta bort allt ifrån andra chanser till att ge någon chans överhuvudtaget. De hugger sin ideologiska syn på människor i sten och menar att människor är lika essentiellt (för att använda begreppet i ett dugligt sammanhang) oföränderliga som stenen.

Det kanske inte är så konstigt att människor som gärna drar andra över samma kamm både finns i partiet och i partistödet i en kännbar utsträckning, när det skriftligen är ett av partiets ideologiska profliler.
    Ja håller fullständigt med dig. Om man nu får säga så, så satte de "bruna" andra raser i samma fack, det var inte bara judar som strök åt i förintelsen, en hel hög av romer, homosexuella, slaver, ryssar osv osv. De använde också sin rasbiologi för att benämna den "mänskliga essensen" för att använda Sd uttryck.

Ryssar benämndes som undermänniskor, typ ett hack över judarna men inte mycket. Andra politiska åskådningar skulle tas om hand i Dachau och liknande.

Så att läsa om deras syn på människan rör om känslor hos en.
    Sällan studsar en termos
  • Digestive
    Hummelnr12 skrev 2014-09-13 18:07:33 följande:

Ja håller fullständigt med dig. Om man nu får säga så, så satte de "bruna" andra raser i samma fack, det var inte bara judar som strök åt i förintelsen, en hel hög av romer, homosexuella, slaver, ryssar osv osv. De använde också sin rasbiologi för att benämna den "mänskliga essensen" för att använda Sd uttryck.

Ryssar benämndes som undermänniskor, typ ett hack över judarna men inte mycket. Andra politiska åskådningar skulle tas om hand i Dachau och liknande.

Så att läsa om deras syn på människan rör om känslor hos en.

Ja, det rör verkligen upp känslor och det är ett fantastiskt bisarrt fenomen att det finns sådan missinformation i dagens Sverige. Folk gör sig till något sämre, genom ren lathet på informationssidan och genkm flitighet i att uttrycka sig oinformerade. Det är inte mycket begärt att folk informerar sig innan de uttrycker sig i större magnitud.

Det är så hemskt ironiskt att Sverigedemokrater och deras ideologiska stöd på denna punkt, ber andra att informera sig innan de uttalar sig om partiet. Dessa verkar enbart kunna se andras fel i detta, utan någon som helst självinsikt eller självkritik.
  • sverker11
    realist14 skrev 2014-09-13 12:13:32 följande:
    Men herregud...han föste bort hennes arm för att hon var väldigt påstridig och promt skulle ha sin vilja fram, knappast något som går att beskriva på det sätt du nyss gjorde....vilket skulle kunna få en person som inte sett debatten att tro att hon rasade i golvet av en hård knuff mot kroppen eller liknande.

Lite överdrivet.
    En ny "järnrörsskandal" alltså. Det bidde inte ens en tummetott i slutändan.
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-09-13 18:45:01 följande:
    Ja, det rör verkligen upp känslor och det är ett fantastiskt bisarrt fenomen att det finns sådan missinformation i dagens Sverige. Folk gör sig till något sämre, genom ren lathet på informationssidan och genkm flitighet i att uttrycka sig oinformerade. Det är inte mycket begärt att folk informerar sig innan de uttrycker sig i större magnitud.

Det är så hemskt ironiskt att Sverigedemokrater och deras ideologiska stöd på denna punkt, ber andra att informera sig innan de uttalar sig om partiet. Dessa verkar enbart kunna se andras fel i detta, utan någon som helst självinsikt eller självkritik.
    Ja jag har läst allas valmanifest nu innan valet och allas partiprogram och principprogram och allt vad de nu kallar det. De har en himla tur att inte fler har läst på deras principprogram för då hade de nog tappat en del anhängare inte alla. 

Min undran är och farhåga att de andra partierna inte satt sig in i detta. De hade haft så många poänger att plocka så det hade varit löjligt.

Istället fokuserar man på att elda på invandrarfrågan. De skulle ställt frågan om t.ex. den "mänskliga essensen.
    Sällan studsar en termos
  • Digestive
    Hummelnr12 skrev 2014-09-13 19:17:11 följande:

Ja jag har läst allas valmanifest nu innan valet och allas partiprogram och principprogram och allt vad de nu kallar det. De har en himla tur att inte fler har läst på deras principprogram för då hade de nog tappat en del anhängare inte alla. 

Min undran är och farhåga att de andra partierna inte satt sig in i detta. De hade haft så många poänger att plocka så det hade varit löjligt.

Istället fokuserar man på att elda på invandrarfrågan. De skulle ställt frågan om t.ex. den "mänskliga essensen.

Mhm, det är knappast en populär syn på människan som uttrycks där. För att inte säga att den knappast imponerar på inormerade människor.

Verkligen, men det tycks vara väldigt många som har missat Sverigedemokraternas ideologiska bild på människan. Tack för att inte du gjord det och delade med dig!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?