Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-10-25 16:58:51 följande:
    Jag säljer inte ut mig till någon. Du låter som en religös fanatiker när du skriver att alla kan inte leva efter en moralisk kompass fast det kommer straffa dem i slutändan.
    Jag anser att människor säljer ut sig när de är beredda att kollaborera med människor vars värdegrund går stick i stäv med de egna och särskilt när eftergifter görs.

Klart det straffar sig. Läs Faust. Få människor orkar leva i strid med sin övertygelse så de blir miserabla vilket är det främsta "straffet".

• nihka
    Gert skrev 2014-10-25 17:10:54 följande:
    För att du inte verkar förstå att en opinionsmätning som skedde innan valet inte har med opinionsmätningarna efter valet att göra.
    Jaha. Så det folk tyckte innan valet för en månad sedan har inget med vad folk tycker efter valet? Intressant.

Jag har tagit med samtligas SENASTE undersökningar, angett spannet 8,7-16,7 och sagt att någonstans däremellan ligger troligtvis sympatierna. Du tar den högsta noteringen när 4 av 24 finns för oktober och påstår att sympatierna ligger där och över den högsta siffran.

God natt!
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 17:25:03 följande:
    Jag har ingen extrem politisk övertygelse som ni SD-motståndare verkar leva efter. Men jag är man och du är antagligen kvinna. Kvinnor brukar var mer extrema än män.
    Min "extrema" politiska övertygelse är att man inte ska slå sig ihop med de vars övertygelse man inte delar.

Du får vara en gnu om du vill, men det finns inget mer "extremt" kön. Shit vad mycket shit du kommer med - som vanligt.

• nihka
    Centurione skrev 2014-10-25 17:25:37 följande:
    Vad har han gjort menar du

Fast frågan är om de gamla spanska familjerna skulle acceptera en måg på den grunden..?
    Precis som alla idrottsmän och kvinnor varit någon som visat vad man kan åstadkomma med ansträngning och målmedvetenhet. Det är alltid ett uppsving för idrotter där det finns framgångsrika utövare.

Det beror på om dessa spanjorer tänker som dig eller mig. Sedan får man ju söka sig till likasinnade och inte kasta sig in bland hajarna. Så gör ju alla de andra riksdagspartierna till SDs stora förtret.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-10-25 17:38:00 följande:
    Det ÄR faktiskt så, om du kollar runt överallt bland politiska kommentarer i dagspressen, att man slutar räkna opinionsresultaten FÖRE valet, då man fått själva valresultatet. Det är ganska självklart. Då får man ju facit, och efter det kan man mycket väl vilja rösta annorlunda. T.ex. för att skapa ett stabilare parlamentariskt läge, eller för att man är missnöjd med de ministrar som utsetts.
    Absolut, men i brist på inga siffror ALLS för innevarande månad för 20 av 24 institut ville jag visa på orimligheten att lägga sig på ett medel över det högsta resultatet. 

Gert fattar lite selektivt men någon gång kanske en överföringsförmåga på lika riggade resonemang infinner sig.
  • nihka
    Gert skrev 2014-10-25 22:28:34 följande:
    Vad menar du med slå sig ihop med? Det var ett väldigt luddigt begrepp. Enligt dig ska man inte få baka en sockerkaka tillsammans med en person som inte delar samma uppfattningar. Ja, du är extrem.
    Jag har inte sagt att man inte får. Varsågod att baka så det står härliga till med alla nazister du hittar. Det är ett fritt land.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-26 08:10:01 följande:
    Det är ett vetenskapligt faktum att opinionsinstituten underskattar väljarsympatierna för Sd. Har det undgått dig? Eller spelar du bara dummare än vad du är?

Se t.ex. Henrik Ekengren Oscarsson: "? Det är alltid en stor utmaning att få SD rätt. De ligger alltid lite lägre i opinionsmätningar än det faktiska resultatet. Det har aldrig hänt att man överskattat stödet för SD. Det är ett systematiskt fel som vi inte riktigt vet vad det beror på."
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19532228.ab#
    "Ett vetenskapligt faktum". Hahaha. Visst är jag medveten om denna teori, men den säger knappast att man tar det högsta värdet av 4 när det finns 24 och lägger sig lite över det högsta värdet av 4.

Denna teori lyfts ofta och ihärdigt fram av främst SDare samtidigt som man menar att SD "normaliseras" eller för all del menar att SD redan är ett normalt parti och i ett normalt parti står väljarna för sina åsikter. Men inte varje gång en opinionsundersökning ska kommenteras... Jävligt tjatigt. I och för sig hade Henrik Ekengren Oscarsson en teori om det också: att " SD-kandidaterna gör bort sig på löpande band. Är det också "Ett vetenskapligt faktum"? Hahahahaha!

Och sedan ytterligare ett inlägg där du kommenterar dina meningsmotståndares intellektuella kapacitet. Du kan bara inte låta bli och orsaken därtill står klar för mig.
  • nihka
    oddberg skrev 2014-10-26 08:28:52 följande:

Att väldigt många väljare inte gillar SD är inte så konstigt. När partiet bildades påminde det i mångt och mycket om ett nazistpartil På den tiden kallade sig SD för Sverigepartiet och använda ett "solkors" eller "solhjul" som partimärke. Det var exakt samma tecken som det öppet nazistiska Nordiska Rikspartiet hade som symbol. Exakt samma tecken använde även Vidkun Quislings norska nazistparti under den tyska ockupationen.
    SD:s partiledning har sedan dess successivt röjt upp inom organisationen och kastat ut de värsta nazisterna, extremisterna, judehatarna och rasisterna.
    Det tar tid för alla nybildade partier att vinna väljarnas förtroende. Så var det för Kristdemokraterna, som vid starten hade många överspända religiösa stollar som aktiva medlemmar. I Miljöpartiet fanns från början många extrema "miljötalibaner" som inte begrep sig på vanlig politik.
    För SD, med sitt närmast nazistiska förflutna, tog det extra lång tid att vinna folks förtroende. Det är inget konstigt med det. Det ska inte vara alltför lätt för nya partier att vinna väljarnas förtroende.

Ja, nu har man bara kvar "de bästa" nazisterna, extremisterna, judehatarna och rasisterna och med så många stolar att fylla får man skrapa i botten av kistan.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-10-26 09:54:00 följande:
    Så trött att sanningen kommer fram..? Drömmer
    Ja, du kanske menar att alla grabbar från Rosengård är kriminella eller vad är det du egentligen försöker säga här?
  • nihka
    oddberg skrev 2014-10-26 10:23:44 följande:

Nej Nihka, så menar jag inte. De värsta extremisterna försvann från SD  vid en partisplittring för drygt tio år sedan, då ultrapartiet Nationaldemokraterna (numera nedlagt) bildades.
    SD har utvecklats i realpolitisk riktning och blivit allt mer likt de missnöjespartier som finns i Norge och Danmark. Alla politiska partier som hamnat i riksdagen utvecklas realpolitiskt på den ursprungliga målsättningarnas bekostnad.
    SD har således slopat sina gamla krav på dödsstraffets återinförande och utvisning av all "utomeuropeiska invandrare" som anlänt till Sverige efter 1975.
    Det kanske blir folk av sverigedemokraterna också med tiden.

Nej, det var jag som menade det. Jag gör inte skillnad på nazister, extremister, judehatare och rasister light och hard core och inte heller på om man bara lyfter fram några eller många.

De partier SD säger sig likna i våra nordiska grannländer är samma partier som vägrar SD tillträde i deras EU-parlamentsgrupper. SD är i stället med EFDD-gruppen. Senaste tillskottet där är högerextremister från Polen så nu är gruppen back in business.

Den nya gruppmedlemmen som SD ska jobba med heter Iwaszkiewicz. Han tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke.

http://www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    Iwaszkiewicz tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke. - See more at: www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    Iwaszkiewicz tillhör det polska nationalistiska Nya högerkongressen vars ledare Janusz Korwin-Mikke tidigare sagt att ?demokrati är dumt?. Partiledaren vill även avskaffa alla skatter, förbjuda rösträtt, abort och homosexuellt partnerskap. Funktionshindrade ska inte heller få vistas på offentliga platser, enligt Korwin-Mikke. - See more at: www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlamentet
    EFDD-gruppen.
    EFDD-gruppen.
    EFDD-gruppen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?