Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-10-06 23:53:36 följande:

Varför inte ge hundratusen ebolasmittade person asyl i Sverige också, i pk-humanismens namn? Konstigt att ingen från sjuklövern har föreslagit det ännu; sannolikt blott en tidsfråga! Vi måste ju ta vårt ansvar!

FDFMGA skrev 2014-10-07 00:17:07 följande:
    Inte för att jag misstror batikhäxeforskningen - men finns det överhuvudtaget så många ebolasmittade.
    Varför skulle sådana "detaljer" hindra en fabulerare att fabulera?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-08 14:16:26 följande:
    "Metapediastudier", "batikforskning"...du hamnar nog på snurrhuset snart. De som lever i din närhet kan inte ha det lätt.
    Det är du som källhänvisar till nazistiska metapedia och kallar kvinnor du ogillar för "batikhäxor". Om du inte vill ha kritik för vad du framför, låt bli att framföra sådan skit, och sluta upp med dina personangrepp mot dem som synar skiten du framför.
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-10-08 15:38:42 följande:
    Därför det inte finns någon reell koppling mellan den invandring du nämner och ett krav på att ta emot ebolasmittade personer in i landet. Det sistnämnda behöver inte förklaras men jag gör det ändå:

Absolut. Det var bara trams från den personens sida att framföra något sådant.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-08 19:19:54 följande:
    Men om du nu själv är en batikhäxa, så är det väl bara att stå för det.
    Detta är precis vad jag menar, du kastar ur dig fördomsfull skit till höger och vänster och sedan vill du att folk ska ta det du säger seriöst. Kommer inte att hända.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-08 19:28:02 följande:
    Men vadå "krav". Menar du att regeringen Reinfeldt har beslutat om den högsta flyktinginvandringen i Europa, för att FN har ställt "krav" på det? I så fall bör du hänvisa till någon källa på det. Och i så fall borde du redogöra varför Sverige vore det enda land som följer detta presumtiva krav.
    ---
    Precis på samma sätt skulle ju regeringen Löfvén kunna ge asyl till ebolasjuka. Men nej, då är det helt plötsligt inte pk.

Rent principiellt är det ju fråga om samma sak. Det handlar om att man s.a.s. "tar hit" problemet, vare sig det handlar om ge asyl till krigsflyktingar eller ebolasmittade, istället för att hjälpa "på plats".
    Nej, rent principiellt är det frågan om att du tycker det finns likheter mellan flyktingar och människor med smittsamma sjukdomar - att de båda är skadliga för oss - en ganska sorglig människosyn.
  • nihka
    chrissandra skrev 2014-10-08 22:56:12 följande:
    Men stopp nu!

Flyktingar ÄR människor!
    Människor kan ha smittsamma sjukdomar.

Vad menar du med att "båda är skadliga för oss"?

Jag blir förvånad och förskräckt över ditt inlägg!
    Läs mitt inlägg igen. Det är en kritik mot någon som har den synen.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-10 08:22:22 följande:
    Klart det finns likheter. De befinner sig i en eländig situation. Fast vad du säger är ju att de humanitära skäl du påstår finns när de flyr p.g.a. krig, helt plötsligt inte skulle finnas när det handlar om sjukdom.

Att du vill ta in krigsflyktingar men inte ebolasmittade, har rent egoistisk grund. Erkänn det istf att hyckla. När det gäller de ebolasmittade är du rädd att du och folk i ditt land ska bli smittade, att invandringen skulle innebära nåt negativt för DIG.
    Helt riktigt. Jag förespråkar inte att man ska sprida ebolasmitta genom att öka rörligheten från epidemiområden.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-10-10 08:25:50 följande:
    Ännu en som är överkänslig för pejorativa uttryck. Eller sannolikt bara "vissa" uttryck. När människor från den grupp du sympatiserar med, då blir du vred, men förolämpade uttryck mot personer du ogillar, stör dig inte minsta. Eller hur? Eller vad tycker du om "främlingsfientlig" om alla som klandrar den förda invandringspolitiken? Stör det pejorativa uttrycket dig?
    Ja, tänk vad konstigt att du inte kan använda kvinna och batikhäxa synonymt.

Nej, jag kallar inte alla som har synpunkter om invandringspolitiken för invandrarfientliga utan bara de som är invandrarfientliga. Det handlar inte om VAD man vill göra utan VARFÖR serru.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-10-11 22:02:47 följande:
    Så återigen kan vi inte hålla oss till den relevanta tråden? Hatet måste bara ut?
    Ja, ditt hat måste bara ut - hatet mot alla som inte delar din besatthet för SD, hatet mot kvinnor, hatet mot MP, hatat mot HBTQ -personer, hatet mot antirasister, hatet mot "negrer", hatet mot muslimer, hatet mot personer från MENA-länder och sist med inte minst orsaken till allt detta hat - ditt självhat.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-10-14 21:40:45 följande:
    Fast notera att hen har börjat använda hen.

Förr togs ju mycket tid i anspråk när hen ville glänsa med sina kunskaper i engelska genom att påpeka att hen betyder höna.

Ett mycket åskådligt exempel på att även en blind SD-höna kan finna ett språkkorn.

Eller "Neeej", skrek mitt lilla hjärta." - som hen skriver i den här trådens inledande inlägg där hen ska föreställa hon och inte hanSkrattande
    Ja, det är inte mycket som stämmer där.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?