Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-11-18 22:46:50 följande:
    Sluta nu upp med att jaga vinden. Alla vet vi ju att media har bedrivit ett korståg mot Sd ända sen partiet började växa till sig. Samtidigt har media smekt sjuklövern + Fi medhårs.

Att det börjar låta annorlunda nu är förvisso bra, men visar ändå på hur sliskigt opportunistiska dessa massmedieaktörer är.

De som för bara några månader sen satt i radion och sa att alla som ville diskutera gränser för invandring, är rasister, och nu själva sitter och diskuterar dessa gränser, vad ska man säga om dem? Är det pack eller är det pack?
    Jag tycker det är så bra att du skriver i tråden.

Många berättar om varför folk hatar SD.

Du illustrerar det.

Det finns inget korståg mot SD. Man behöver inte hitta på dumheter de säger och gör utan det är bara att ösa ur tunnan. Man kan inte heller låta bli att rapportera om det bara för att de blir så förbannat sura.

Det har ALLTID diskuterats och reglerats invandring/flyktingmottagning i vårt land. Det är inte det minsta rasistiskt att varken diskuteras eller reglera. Däremot kan den bakomliggande ORSAKEN till att man vill stoppa människor att komma hit vara rasistisk och det är där SD och SvP kommer in.

Naturligtvis måste Sverige sätta ett tak om Syriens grannländer stänger sina gränser, vilket de har börjat att göra om inte nya länder börjar ta ett större ansvar så trycket fördelas jämnare. SD äger inte migrationsfrågor och beslut som tas i migrationsfrågor görs helt oberoende av SD - precis som vanligt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-19 09:55:55 följande:
    Aha, så när Dahlberg, Lifvendahl, Rudbeck, Widar Andersson, etc., säger att man måste börja diskutera denna fråga, så ljuger de då?

Försök nu inte att revidera historien. Alla vet vi att massmedia har konspirerat för att motarbeta Sd; ett flertal journalister har ju själva intygat att man gemensamt har bestämt vilken hållning man ska gentemot Sd, för att motarbeta partiet.

Nu har man slagit om taktik. Helt enkelt att man har begripit att det inte fungerar och för att Sd har vuxit sig så stort och att media inte vill förklara krig mot en så stor del av väljarkåren (kunderna).
    Nej, man säger att man måste börja diskutera frågan om ett tak i ljuset av senaste tidens händelseutveckling i Syrien.

Naturligtvis måste Sverige sätta ett tak om Syriens grannländer stänger sina gränser, vilket de har börjat att göra om inte nya länder börjar ta ett större ansvar så trycket fördelas jämnare.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/dorrar-stangs-for-syriska-flyktingar_4096713.svd

SD äger inte migrationsfrågor och beslut som tas i migrationsfrågor görs helt oberoende av SD - precis som vanligt. Det har ALLTID diskuterats och reglerats invandring/flyktingmottagning i vårt land. Vi har ökat, minskat, stängt och öppnat HELT utan SDs "hjälp". Det är inte det minsta rasistiskt att varken diskuteras eller reglera. Däremot kan den bakomliggande ORSAKEN till att man vill stoppa människor att komma hit vara rasistisk och det är där SD och SvP kommer in.

Det finns inget korståg mot SD. Individer kan göra upp, men det innebär ingen omfattande konspiration. Man behöver inte heller hitta på dumheter de säger och gör utan det är bara att ösa ur tunnan. Man kan inte heller låta bli att rapportera om det bara för att de blir så förbannat sura.

Jag tycker du ska sluta upprepa dina konspiratoriska vanföreställningar, eller bege dig till forumet för religion och diskutera vidare med "Gudasänd" - FLs egen strålningsexpert. Där får du kanske gehör.
  • nihka
    Jonas07 skrev 2014-11-19 20:48:39 följande:

Varför folk hatar Sd är medias svartmålning av partiet. Sd politik kör hela övriga Europa och det är bara naiva, blåögda Sverige som vägrar inse. Det börjar normaliseras men har en bit kvar. Svensken är ju lite segare och dumsnällare än övriga tyvärr.

Alltid lika intressant att höra någon säga "rösta på oss, för att du är dum och trög".
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-11-19 19:37:56 följande:
    Nihka, om Sd mot förmodan skulle få 51% i något riksdagsval så lär vi och många andra klassas som "svenskfientliga" och bli av med vårt medborgarskap. Förhoppningsvis finns det något solidariskt land som tar emot politiska flyktingar! Om nu inte den här rasistiska pesten spridit sig till resten av världen..
    Tror du att det räcker? Skulle vi inte även klassas som landsförrädare? Dödsstraff? Arbetsläger i Sölvesborg? Skrattande
  • nihka
    Jonas07 skrev 2014-11-19 22:02:35 följande:

Den här säger allt om Sverige och att man inte vågar prata om vad det verkliga problemet är och varför brottsligheten och framför allt överfallsvåldtäkter och gruppvåldtäkter ökat lavinartat.

Sverige? Sedan när är Sverige centrala Stockholm och Oslo?

• nihka
    Svt skrev 2014-11-20 15:35:33 följande:
    Med tanke på ert inneboende, djupa hat, så hade ni väl spontanantänt. Vilket givetvis vore en fin lösning.
    Jag har inte uttryckt en enda hatisk tanke mot vaken SD eller någon SDare sedan jag började debattera på FLs politiska forum, utan påtalat sådant som det rasistiska, homofobiska, islamofobiska samt det sektliknande beteendet hos delar av följarna. Jag däremot möts regelbundet av angrepp av min person, mitt liv, min intelligens, önskan om att jag ska gruppvåldtas och att det vore fint om jag var död.

Innan du börjar kalla andra för hatiska vore det inte fel med lite självrannsakan.
  • nihka
    Centurione skrev 2014-11-19 23:59:45 följande:
    Ett annat exempel på att "er" sida inte respekterar "människors demokratiska möjlighet att rösta på det parti de vill", är sådana yttranden som Robespierre kom med. Att om folk på landsbygden röstar emot exempelvis att ta emot flyktingar, så skulle det bero på att de är dumma och okunniga och inte känner några flyktingar sedan förut. Med mer livserfarenhet skulle de inte vara emot en flyktingförläggning i traktens herrgård, typ. Detta är verkligen en folkföraktande inställning!
    Nu är det DU som påstår att människor inte röstar på det parti de egentligen har sina sympatier med för att de är så radiostyrda. Jag tror att människor är mer kapabla än vad du tror.

Om du sedan anser att någon annan anser något som jag inte anser anser jag att det är bättre att du tar upp detta med dem istället för mig..
  • nihka
    Centurione skrev 2014-11-19 23:56:13 följande:
    Jag respekterar demokratiska val och hela den demokratiska processen i allra högsta grad. Det är politiker som skapar oheliga allianser mellan blått och rödgrönt för att hålla Sd (och därmed Sd:s väljare) utanför makten, som INTE respekterar demokratiska val. 

Att analysera vilka grupper som röstar på vad, och varför, och hur man skulle kunna påverka dem att rösta på det egna partiet i stället, är däremot helt normal valstrategi. Det sysslar ALLA partier med.
    "Oheliga allianser". Hahahahaha! Det står var och en fritt att samarbeta med PRECIS vem man vill. Att ALLA sedan väljer att inte samarbeta med SD känns förstås surt för SD men är inte det minsta odemokratiskt.

Att styra ett land är ingen grupplek där alla som vill vara med får vara med.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-11-20 08:22:31 följande:

Nu vill M "se över" flyktinginvandringen, så att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6022545

För några år sen, när Billström framförde detta, sågades han av av Alliansen själv, och avfärdades i media som rasist. Se t.ex. www.dn.se/kultur-noje/malin-ullgren-var-finns-den-reinfeldt-som-inte-slappte-en-rasist-over-bron

Din källa handlar inte om Ullsten och att han sågades som rasist när han framförde att regeln om att den invandrade ska ha försörjningsplikt för anhöriga, ska följas.

Varför ljuger du?
  • nihka
    de Robespierre skrev 2014-11-20 11:14:25 följande:
    Om jag hade suttit i ledningen i SD hade jag tagit fram ett antal inspiskare som hade tvingat alla medlemmar med politisk position till total radiotystnad. Mao, de hade kommenderats till munkavel i sociala medier. Efter det hade man steg för steg släckt de tidigare uttalanden som har sagt tills de försvunnit i tidens glömska.

Partiets politik hade sedan bara drivits i maktens korridorer, i riksdagen, kommunhus, utskott och lokala nämnder. Utanför dessa rum så hade det bara varit det sedvanliga snömoset till media av mediatränade politiker.

Då hade SD inte behövt känna sig jagad av PK-media eftersom de inte hade något att skriva om. Precis som de andra partierna som sedan länge vet att om man får en plats i offentligheten och dessutom en position som innebär makt så kommer man bli granskad oavsett om man är politiker, såpakändis, idrottsstjärna eller finansman. Det gäller att anpassa sig till de nya förhållandena och flyga under radarn. Samt skaffa en bra PR-konsult. 

Fast då tappar SD en massa väljare. Mobben med de mer extremistiska åsikterna behöver (negativa) förebilder som normaliserar deras åsikter och beteende.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?