Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-07-23 09:37:24 följande:
    Nja nu var inte den lilla utredningen endast till och om dig...jag kanske gillar dig lite men det var ingen  hyllning

Skramlade ihop det jag hade läst rätt mycket av i olika trådar, du bidrog sannolikt men det var måånga olika människors inlägg.

Jodå jag kan skilja, men använde mig av ett generalisernade begrepp dvs all invandring, då ingen är gratis helt eller hur. så borde det gå för sig.
    Nej, det utgår jag ifrån att det inte var eftersom du också tog upp saker jag aldrig uttalat mig om. Men du tog upp saker som du och jag har pratat om tillsammans fast i din "utredning" ställdes detta som jag sagt mot något jag aldrig sagt som om det var inkonsekvent att påstå först det ena och sedan det andra. Två (eller fler) olika personer som uttalar sig om flera olika saker blir inte inkonsekventa för att du inte gillar saker du hittar att folk säger när du "skramlar".

SÄG inte bara att du kan skilja på flyktingmottagning och invandring utan VISA det när du skriver om flyktingmottagning och invandring. Som en service kan jag använda mig av samma vokabulär som den jag pratar med, men när det kommer till att bena ut vad som är vad när folk säger att vi har en massa invandrare som bara drar resurser blir jag irriterad. För den som invandrar exempelvis för att leva i Sverige med sin partner utgår INGA bidrag.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-07-21 20:10:00 följande:
    Nja, i det här fallet stöder jag mig på de slusatser jag dragit av det fåtal artiklar jag läst av henne.
    Att du öht använder Metapedia, som är nazisternas motsvarighet till Wikipedia, som referens till något mer än att belysa vad Metapedia står för visar hur oerhört grumlat ditt omdöme är.

Min slutsats är naturligtvis att man inte litar på något människor med ett grumlat omdöme säger.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-07-23 17:19:29 följande:
    "PK-isterna kommer väl ändå bara börja gasta om att mer pengar måste läggar på invandringen. Varifrån pengarna ska tas? Nja, alltid kan de väl nånstans ifrån. Sådant brukar de ju inte bekymra sig om. Kanske blir snack om en ordentlig extra mansskatt eller nåt. Det är ju pk och bra"
    Hahahahaha! Vad inbillningssjuk. Mansskatt. Hahahahahaha!
  • nihka

Gert skrev 2014-07-23 13:03:10 följande:

I morgon torsdag, 24/7, kommer migrationsverket min sin prognos. Enligt källor inifrån verket är budgetunderskottet så stort att det kommer skicka chockvågor till finansdepartementet.

Det är vad SD har sagt hela tiden, men då har de blivit kallade för rasister.

Ja, vi får väl se vad som står på löpen imorgon.

Fruntimmersveckan och värmeböljan kanske?

• nihka
    Philipsson skrev 2014-07-23 13:27:39 följande:

Tänk på det, hur pk-media ständigt tystar ner opinionsundersäkningar som ger Sd höga siffror, men blåser på ordentligt när det visar sig att undersökningen antyder en nedgång för Sd. En del av indoktrineringen.

Ja, här har vi ett sådant "nertystat" resultat. SD 52%. Hahahahahahaha!

http://www.väljarbarometern.se/
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-07-23 18:26:38 följande:
    Dom behöver bara leva med den svenska medborgaren i två år, sedan kan dom lämna om dom vill och få PUT i egen rätt. Och då utgår alla bidrag som en svensk får, som arbetat här i hela sitt liv, plus att dom kan leva på CSN och utnyttja våra fria utbildningsmöjligheter... Många, många utnyttjar ju först sin kärlekstörstande svenska partner, och sedan det svenska samhället, på det sättet.

Tycker att det borde ta minst sju års sammanlevande innan dom får stanna här...
    Jaså du, "många många". Och du har förstås i vanlig ordning inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser. Din misstro mot mänsklighheten sträcker sig ju förstås också till "många, många" svenska medborgare som tydligen inte har förstånd att inte låta sig "luras" av PUT-sökande sol-och vårare. Finns det någon -  i ditt eget tycker då - "vettig" person mer än du själv?
  • nihka
    nihka skrev 2014-07-29 01:32:08 följande:
    Jaså du, "många många". Och du har förstås i vanlig ordning inte den minsta tillstymmelse till belägg för dina främlingsfientliga slutsatser. Din misstro mot mänsklighheten sträcker sig ju förstås också till "många, många" svenska medborgare som tydligen inte har förstånd att inte låta sig "luras" av PUT-sökande sol-och vårare. Finns det någon -  i ditt eget tycker då - "vettig" person mer än du själv?
    Inga kommentarer på detta inlägg? Verkar vara helt ekande tomt här just nu.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-23 19:17:58 följande:
    När menar du att media har tagit upp denna pinsamma undersökning?
    Det har de inte. Det är "nertystat". *ASG*
    StackarsMia skrev 2014-07-23 19:20:19 följande:
    Varför inte? Köttskatt är ju på tapeten, pinsamt nog.
    Vad är det för pinsamt med att vilja beskatta produktion som leder till merutgifter för samhället?

• nihka
    realist14 skrev 2014-07-23 20:50:18 följande:
    FDFMGA skrev 2014-07-23 18:54:12 följande:
    Antar att du såg att att hen såväl inledde som avslutade mansskatteuppenbarelsen med "pk"

Fast hen kanske menade manxkatt i stället för mansskatt - ja, alltså att batikhäxorna har manxkatter med sig på kvasten till feministkulla där de smider ondskefulla planer.

Skämt åsido. Hen hade ju en svastika som avatar under en tid, tills den blev borttagen - så det är inget anmärkningsvärt med att hen åkallar Metapedia i kampen mot batikhäxorna.
    Ni två är bra exempel på vad jag kallar totalförsvarare, dvs allt ska försvaras utan pardon. Så, lite nyfiken hur ni förklarar det.
    Antag nu att vi tjafsar i oänndlighet om kejsaren som inga kläder har.
    Ni påstår att han har det, motståndarlaget påstår att han inga har, eller tvärtom.
    Vad jag är nyfiken på är en sak, HUR kan ni vara så tvärsäkra på er sak. Förklara. Nyfiken.

Enkelt. Det pågår ingen konspiration. Hela SDs raison d'etre bygger på att större delen av befolkningen är förda bakom ljuset. Jag har mer tilltro till människor och mänskligheten än att tro så och jag räknar dessutom andra än svenskar till mänskligheten. Jag vet att jag har tvärsäkert rätt som påstår det.
  • nihka

Jeaninne skrev 2014-07-24 14:10:12 följande:
    Jag håller helt med dig. Visst är det märkligt! Det är helt OK för UD att skriva i sina råd till utlandsresenärer, att "i X-landet förekommer mycket grov brottslighet. Vi varnar därför för att gå ut efter mörkrets inbrott, att öppna dörren till hotellrummet om någon knackar på, eller för att stanna bilen om någon försöker hejda den."

Men man får inte varna för att importera människor ifrån X-landet... Man ska låtsas att X-landets befolkning lämnar sin hänsynslöshet och samvetslöshet bakom sig, i samma stund som de färdas över svenska gränsen... 
    Ett rasistiskt resonemang förstås - det är inte situationen som gör att människor beter sig på ett visst sätt utan deras ursprung.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?