Varför hatar folk SD?
Etablissemanget har alltid tyckt illa om dem som säger opassande sanningar, tyckt illa om det där lilla barnet som avslöjade att kejsaren var naken.
Jag har sett hur man uttrycker sig där och det är ibland lågvattenmärken, absolut.
Inget som dock visar vem som har rätt och fel eller hur.
Och håll med om att det är en egokick att tillhöra det där gänget som alltid har rätt och som är så goda och bra människor.
Sådan som gärna spottar ur sig att vi och dom är fel och att minsta kritik är samma sak som att säga att en hel folkgrupp är sämre sort än en själv.,
Samtidigt som de gääärna kritiserar utan problem och gärna vill visa upp ett vi och dom, dvs vi som äör bra- de andra rasisterna.
Då går det bra med kritik, då går det bra med vi och dem plötsligt.
Det stavas HYCKLERI.
Nu blev jag nästan lite kär i Jan Björklund! Vi ska få fira skolavslutning i kyrkan igen, med präst, predikan, psalmer och klockklang! Äntligen lite sunt förnuft i andra partier än Sd!
www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19320143.ab
Särskilt sista pratminuset är ju klockrent:
"? Många invandrare är förvånade över hur dåliga vi är på att fira våra traditioner. Det är sällan invandrare som kritiserar detta. Det är den svenska vänstern som bråkar om det, säger Björklund."
Exakt, det är tokvänstern - eller kalla dem PK-tanterna som jag brukar göra, de grupperna sammanfaller till stora delar (men inte helt) - som har bråkat om detta. I sin iver att visa att de är fina och goda människor som är snälla mot invandrare. De glömde bara den lilla detaljen, att ta reda på om invandrarna egentligen hade något emot att gå i kyrkan..?
Enda följden de inställda skolavslutningarna i kyrkan har fått, har ju varit STÖRRE motsättningar mellan svenskar och invandrare. Eftersom svenskarna ofelbart har tänkt: "nu ska våra barn gå miste om DET också - för de där förbannade utlänningarnas skull".