Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-08-03 13:51:00 följande:
    Ja, Avpixlat är definitivt en böld i röven på pk-Sverige, eftersom sajten avslöjar dess lögner och förljugenhet.

Etablissemanget har alltid tyckt illa om dem som säger opassande sanningar, tyckt illa om det där lilla barnet som avslöjade att kejsaren var naken.
    Nej sajten är ett tillhåll för främst främlingsfientliga och rasistiska SDare även om man ser rent nazistiska inslag också. De borde stänga för alla kommentarer.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-08-03 17:40:07 följande:

Jag har sett hur man uttrycker sig där och det är ibland lågvattenmärken, absolut.
    Inget som dock visar vem som har rätt och fel eller hur.

Och håll med om att det är en egokick att tillhöra det där gänget som alltid har rätt och som är så goda och bra människor.

Sådan som gärna spottar ur sig att vi och dom är fel och att minsta kritik är samma sak som att säga att en hel folkgrupp är sämre sort än en själv.,
    Samtidigt som de gääärna kritiserar utan problem och gärna vill visa upp ett vi och dom, dvs vi som äör bra- de andra rasisterna.

Då går det bra med kritik, då går det bra med vi och dem plötsligt.

Det stavas HYCKLERI.

Om du upplever mig som bättre än dig och somliga andra för de värderingar jag ger uttryck för i mina resonemang så får det inte mig att känna mig på något särskilt sätt. Jag tycker som jag gör oberoende av vad du tycker om det.

I min värld finns det människor som gör rätt och fel - inte nationaliteter, etniciteter, folkslag, raser eller liknande och den som påstår annat betraktar jag som rasist.

Det som jag tycker är så underligt är att så många rasister inte tycker om att kalla sig för det. Jag vill inte att rasism ska "normaliseras" utan tillhörande etikett utan när någon exempelvis påstår att alla "negrer" är våldtäktsbenägna så påminner jag gärna om vad som är vad.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 11:29:21 följande:
    Håller med, och det känns faktiskt meningslöst att diskutera med folk som inte ens vet hur majoriteten av alla människor i Afghanistan resonerar, angående kvinnans roll, sexualmoral o.s.v.. Och särskilt de som är tonåringar och unga vuxna idag, och helt och hållet präglats av talibanerna. Afghanistan har ju till och med utsetts till det sämsta landet att vara kvinna i...
    Hur okunnig är du egentligen om sådant du uttalar dig om? Den överväldigande majoriteten av flyktingar som kommer från Afghanistan har FLYTT från talibanerna inte PRÄGLATS av dem mer än en undersåte (hazarer) präglats av en härskare (talibaner).
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-08-05 11:51:00 följande:
    Finns det något parti som helt vill ta bort stöden till sagoläsande grupper?
    Jag vet inte, men om det finns det så hoppas jag att man inte vill singla ut exempelvis muslimska sagoläsande medan man ger anslag till andra sagoläsande grupper.

Det finns ju förslag från SD att ta bort litteratur på vissa språk från våra bibliotek och att ta bort modersmålsundervisningen trots att forskning visar att barn som utvecklar sitt modersmål har lättare att tillgodogöra sig ett nytt språk.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-05 20:15:56 följande:
    Ja? Det var ju precis det jag skrev. Det handlar alltså inte om att påtvinga människor en personlig gudstro - hur nu det skulle gå till? - utan om kyrkans traditionsbärande funktion. Efter tusen år är ju de flesta traditioner vi har, på något sätt kristna eller hopflätade med andra traditioner, som ÄR kristna. Det blir helt bisarrt om allt som på minsta sätt kan ses som kristet, måste rensas ut från det offentliga rummet - för att inte muslimerna ska bli kränkta..? Hör du inte hur det låter..?
    Med den lilla detaljen att inget kristet håller på att renas ut från det offentliga rummet för att inte muslimer ska bli kränkta. Däremot har den icke-konfessionella skolan i Sverige (som inte hör till det offentliga rummet) inga religiösa inslag av något slag i undervisningen, vilket är helt riktigt. I ett land där det råder religionsfrihet ska man inte pådyvlas någon religion i skolan. Det har inget med muslimer att göra.
  • nihka
    grind skrev 2014-08-11 20:41:45 följande:
    Modermålsundervisning är en kostnad så att man vill spara där är helt naturligt.
    Nej, SD vill dra in på modersmålsundervisning för att de anser att det motverkar assimileringen in i det svenska samhället vilket är rena rama påhittet.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-08-05 22:56:58 följande:
    Är det jämlikhet för dig, när muslimska intressegrupper får statsbidrag, men inte kristna eller hinduistiska?
    Nope, jämlikhet för mig är när det är jämlikt. Problem med det?
  • nihka
    grind skrev 2014-08-11 21:32:58 följande:
    "? De som kommer till Sverige ska lära sig svenska, då är det svenska som ska vara deras modersmål. Pengarna man sparar skulle göra större nytta i svenskundervisningen, säger han."

Rätt tydligt att de inte vill ha hemspråk för att de vill satsa på annat i undervisningen.
    Ja, SD har inte gjort sin läxa. Forskning visar att barn som utvecklar sitt modersmål har lättare att tillgodogöra sig ett nytt språk.

Rätt tydligt att de inte vill ha hemspråk för att man har sin egen hemkokta idé om hur språkinlärning fungerar.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-06 00:25:26 följande:

Nu blev jag nästan lite kär i Jan Björklund! Vi ska få fira skolavslutning i kyrkan igen, med präst, predikan, psalmer och klockklang! Äntligen lite sunt förnuft i andra partier än Sd!

www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19320143.ab

Särskilt sista pratminuset är ju klockrent:

"? Många invandrare är förvånade över hur dåliga vi är på att fira våra traditioner. Det är sällan invandrare som kritiserar detta. Det är den svenska vänstern som bråkar om det, säger Björklund."

Exakt, det är tokvänstern - eller kalla dem PK-tanterna som jag brukar göra, de grupperna sammanfaller till stora delar (men inte helt) - som har bråkat om detta. I sin iver att visa att de är fina och goda människor som är snälla mot invandrare. De glömde bara den lilla detaljen, att ta reda på om invandrarna egentligen hade något emot att gå i kyrkan..? Tomte

Enda följden de inställda skolavslutningarna i kyrkan har fått, har ju varit STÖRRE motsättningar mellan svenskar och invandrare. Eftersom svenskarna ofelbart har tänkt: "nu ska våra barn gå miste om DET också - för de där förbannade utlänningarnas skull".

Nope. Björklund vill inte utöka utan bara förtydliga nuvarande regelverk.

Nej, alla inbillar sig inte och tänker som du.
  • nihka
    grind skrev 2014-08-11 21:54:39 följande:
    Du gör din egen tolkning. Det är ingen som ifrågasatt det utan det är fortfarande en kostnad varför ditt argument är irrelevant. Det han säger är att pengarna ska fördelas på annat sätt i undervisningen.
    Nej, "han" säger: "Att lära sig ett annat modersmål motverkar assimileringen in i det svenska samhället."- vilket är helt fel. Språket är viktigt för att komma in i ett samhälle.

Mina argument är ofta irrelevanta för dig. Det glädjer mig med tanke på hur högt jag håller dina åsikter.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?