Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

goodasgold skrev 2014-08-19 18:34:55 följande:

De flesta SDare kanske inte är rasister men har en empatistörd inställning mot sina medmänniskor.
    När miljoner folk är på flykt från besinningslöst mördande så väljer SD parollen "hjälp folk på plats", hur då?, läget är akut nu.

Absolut. FN vädjar om att fler EU-länder ska ta emot flyktingar. Det kokar i Syriens grannländer och om det tillåts att explodera under trycket får vi se en flyktingström ut ur området som verkligen heter duga.
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-08-20 00:01:50 följande:
    Tråden har nått en ny bottennivå med hånfulla inlägg, inlägg om person och inte sak samt en hoper inlägg som är svåra att öht ta på allvar. Ibland undrar jag om vissa skribenter här (ingen nämnd) verkligen uttrycker en egen övertygelse eller om de egentligen är ute efter att förstärka nidbilden av SD:are genom att ikläda sig rollen som en sådan.
    Det är Sufferings signatur - undertecknat något av hans oräkneliga nick.

Finns ingen som gör bättre anti SD-reklam fast han avser det motsatta.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-20 09:54:02 följande:

100% korrekt, precis så är det jag tänker också. Man har sett otaliga e´xemple på det genom tiderna, hur folk lyssnar blint på vad politikerna säger och alla som säger annorlunda och försöker tänka på egen hand har så klart fel... sedan skiter sig nåt och då kan man lätt skylla ifrån sig på politikerna.

Vi har redan fått en försmak av det i form av att Reinfeldt som under alla år hävdat att invandringen är något positivt och att vi faktiskt tjänar pengar på den, men nu erkänt sin lögn tillsammans med Anders Borg och faktiskt varit ärliga för första gången under 2 mandatperioder och sagt att det kommer blir väldigt tufft p.g.a. de enorma kostnader som flyktingmottagandet innebär.

Frågan är nu bara vad massan som trodde på Reinfeldt tidigare kommer tro? Antingen tror dom på honom igen, men så kan de vända sig till Vänstern, Socialdemokraterna eller MP som fortfarande kör på som vanligt med att invandring berikar, även ekonomiskt. Det är lättare tror jag att för massan behålla sina åsikter som de blivit pålurade än att ändra uppfattning och kanske byta partitillhörighet.

Det intressanta är dock att "rasisterna" SD som har påtalat detta hela tiden faktiskt hade rätt nu när räkningen kommit. Tidigare hade dom ju fel och eftersom man ens snackade pengar och invandring/flyktingmottagande i samma mening så blev man automatiskt stämplat som rasister. Nu är det Moderaternas tur att kallas rasister. Stefan Löven har redan varit framme och antytt att Reinfeldt är en känslokall person som ens kan tala om pengar och invandring. Att vara ärlig kan med andra ord kallas rasism i dagens Sverige. Att ljuga och dölja information är den rätta vägen enligt de flesta partier.

Men det är så svensken vill ha det, för det är så man blivit "uppfostrad" av politikerna även om en allt större andel nu har fått upp ögonen om man kollar opinionsundersökningar. 

Piff pratar med puff. Puff heter Suffering och snart är *poff* puffs inlägg borta

Invandring är positivt och flyktingmottagning kostar pengar. Hur svårt är det att förstå?
  • nihka
    Ninafrisk skrev 2014-08-20 16:39:17 följande:

Hör och häpna äntligen erkänner våra korrupta politiker, att invandringen kostar mer än något annat i Sverige, de går inte att dölja att invandringen kommer att leda till Sveriges undergång!

Anders Borg: Invandringen försämrar svensk ekonomi

http://avpixlat.info/2014/08/11/anders-borg-invandringen-forsamrar-svensk-ekonomi/

http://www.aftonbladet.se/kultur/article19384379.ab

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/reinfeldts-vadjan-om-oppenhet-och-talamod/

Nope. Inget av dina länkar innehåller något uttalande av Anders Borg om att "Invandringen försämrar svensk ekonomi". Det är Avpixlat som säger så.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-20 23:13:18 följande:
    "Alla" har vetat om att det visst kostar, men ingen i tillräckligt relevant position har erkänt det förrän nu. Det är en rätt anmärkningsvärd vändning. 
    "Alla" vet fortfarande att flyktingmottagning kostar. Det finns ingen vändning. Varje gång en konflikt blommar upp blir det en flyktingvåg.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-20 22:56:45 följande:
    Fast det där är ju helt obetalbart. Hela sekten vajar av hänförelse över att Reinfeldt sagt att det kostar mer att ta emot fler flyktingar.

Helt obegripligt att människor kan vara så okunniga.
    Jag tror de gör sig till. Ingen kan fatta så dåligt.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-21 00:13:53 följande:
    Vad ditt Piff och Puff har med saken och göra förstår jag inte, men men... 

Gällande din andra rad som däremot är lättare att tolka så håller jag delvis med dig om det du säger. Invandring är bra under kontrollerade former, d.v.s kvalificerad arbetskraftsinvandring. Totalt havererad flyktingmottagning är det inte- Och att det kostar pengar är vi nog alla överens om.

Det vi säkert inte är överens om är hurvida vi ska fortsätta att låta det gå ut över samhället med sänkt välfärd och ökande skatter och hurvida vi vill hjälpa många flyktingar eller bara några få i det stora hela.
    Har du verkligen fortfarande så svårt att identifiera vem det är du pratar med här bara för att de byter nick ett par tusen gånger?

Nej, vi är inte överens om att "totalt havererad flyktingmottagning" är vad vi ska kalla det för när vi hjälper krigets offer från Syrien.
  • nihka
    Jeaninne skrev 2014-08-21 09:19:53 följande:
    Det är inte Sd:are som har förvirrats - vi har inte LÅTIT oss förvirras! Det är PK-tanterna som har låtit sig förvirras - och politikerna har medvetet förvirrat! Budskapet har HELA tiden varit att invandring inklusive flyktingmottagning är lönsamt på sikt. Varje gång någon har påpekat att "efter X antal år så är så få procent i arbete", så har det också bluddrats bort med skicklig retorik... På något roundabout sätt så är dessa människor lönsamma ändå, typ.
    Ja, då kan du peka på den del av Reinfeldts uttalande som identifierar att det är för flyktingmottagandet på sikt som den närmaste tidens budget innebär återhållsamhet beträffande reformer.

Givetvis kostar det pengar att hjälpa nödställda människor. Det är därför det kallas bistånd.
  • nihka
    kenneth768768 skrev 2014-08-20 23:45:38 följande:
    Men det sekten har sagt, är det inte att de menat att det varit väldigt svårt att få höra av politikerna att invandring kan kosta pengar?

Men jag kanske fattat fel.
    Så är det och det är för att sekten verkar ha svårt att skilja på invandring och flyktingmottagning.
  • nihka
    Bejje skrev 2014-08-21 13:24:09 följande:
    Svårt att identifiera? Nej
    Jaså du inte har svårt att identifiera. Då återstår bara för mig att säga dig att jag inte kan ta någon seriöst som pratar med Sufferings alla nick vetandes.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?